Lampje LOS knippert rood, PON is uit en wereldbol op modem ks rood

  • 24 August 2023
  • 6 reacties
  • 565 Bekeken

Goedemorgen, 

Sinds gisteravond heb ik geen internetverbinding meer. De lampjes op de mediaconverter zijn veranderd naar groen voor power en lan, rood knippert los lampje, elke seconde aan en uit, en het pon lampje is helemaal uit. 

Er is geen lokale storing gemeld tot nu toe en ik heb meerdere keren het modem en de media converter van de stroom afgehaald en opnieuw opgestart en de bekabeling nagelopen, maar de lampjes op de mediaconverter blijven hetzelfde. 

Op de modem is alles groen behalve de internet wereldbol.

Kunnen jullie mij helpen? 

Groetjes Niels

Tommie van Odido 8 maanden geleden

Hey @Nielsbak, welkom op onze Community.

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Het lijkt erop dat er inderdaad iets niet helemaal goed gaat, waarschijnlijk een kabelbreuk. Ik zie dat je al contact genomen hebt met onze klantenservice. Zij hebben een ticket voor je aangemaakt en onze techneuten zullen voor je aan de slag gaan om dit zo snel mogelijk op te lossen! 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Nielsbak, welkom op onze Community.

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Het lijkt erop dat er inderdaad iets niet helemaal goed gaat, waarschijnlijk een kabelbreuk. Ik zie dat je al contact genomen hebt met onze klantenservice. Zij hebben een ticket voor je aangemaakt en onze techneuten zullen voor je aan de slag gaan om dit zo snel mogelijk op te lossen! 

Wat is de doorlooptijd van zo'n reparatie? Bij ons in de wijk heeft Glaspoort een aantal dagen de kabel van E-fiber beschadigd en wij zitten dus al vanaf vorige week vrijdag zonder internet+tv.

De eerst volgende afspraak die met Guidion gemaakt kan worden is op 21 november, dit houdt dus in dat wij minimaal18 dagen zonder internet+tv zitten… Guidion heeft mij al 3 verlofdagen gekost door niet nagekomen afspraken...

Reputatie 7
Badge +8

Hi @smeetsmartijn de doorlooptijd voor het herstel kan verschillen per situatie en hoe erg het beschadigd is. Ik kan je hier dan ook geen duidelijk antwoord op geven. Wat betreft de afspraak met Guidion zie ik dat zij gisteren zijn langsgeweest. Klopt dit? De monteur heeft de bevindingen in ieder geval doorgezet naar onze technische dienst en zij zullen de netwerkbeheerder aansturen. Vaak gebeurt dit op erg korte termijn, het is alleen nog de vraag hoe snel de reparatie zelf gaat zijn. 

Hi @smeetsmartijn de doorlooptijd voor het herstel kan verschillen per situatie en hoe erg het beschadigd is. Ik kan je hier dan ook geen duidelijk antwoord op geven. Wat betreft de afspraak met Guidion zie ik dat zij gisteren zijn langsgeweest. Klopt dit? De monteur heeft de bevindingen in ieder geval doorgezet naar onze technische dienst en zij zullen de netwerkbeheerder aansturen. Vaak gebeurt dit op erg korte termijn, het is alleen nog de vraag hoe snel de reparatie zelf gaat zijn. 

 

Hi @Demi van Odido ik zou inderdaad binnen 3 werkdagen een bericht ontvangen van de technische dienst, dit is echter niet gebeurd. Het is blijkbaar doorgezet naar Open Dutch Fiber, hier heb ik zelf maar contact mee opgenomen en deze hebben het weer uitbesteed aan Spie. Hier nog niemand te pakken gekregen over de status. Het is wel vreemd dat je als klant zijnde achter de status van een melding aan moet gaan ipv dat Odido hier een update van geeft zoals ze wel aangeven in de mail. 

Hi @smeetsmartijn de doorlooptijd voor het herstel kan verschillen per situatie en hoe erg het beschadigd is. Ik kan je hier dan ook geen duidelijk antwoord op geven. Wat betreft de afspraak met Guidion zie ik dat zij gisteren zijn langsgeweest. Klopt dit? De monteur heeft de bevindingen in ieder geval doorgezet naar onze technische dienst en zij zullen de netwerkbeheerder aansturen. Vaak gebeurt dit op erg korte termijn, het is alleen nog de vraag hoe snel de reparatie zelf gaat zijn. 

 

Hi @Demi van Odido ik zou inderdaad binnen 3 werkdagen een bericht ontvangen van de technische dienst, dit is echter niet gebeurd. Het is blijkbaar doorgezet naar Open Dutch Fiber, hier heb ik zelf maar contact mee opgenomen en deze hebben het weer uitbesteed aan Spie. Hier nog niemand te pakken gekregen over de status. Het is wel vreemd dat je als klant zijnde achter de status van een melding aan moet gaan ipv dat Odido hier een update van geeft zoals ze wel aangeven in de mail. 

Nu van SPIE reactie gekregen die het weer ondergebracht hebben bij TOF Services B.V. (waar ik telefonisch al een half uur in de wacht sta) en nog steeds niks van Odido vernomen over de status… kan me voorstellen dat het proces zo inderdaad wel heel lang duurt...

Reageer