Beantwoord

Laptop wil niet verbinden met Wifipunt

  • 17 January 2024
  • 7 reacties
  • 75 Bekeken

Ik las in onderstaande topic dat iemand problemen had met het verbinden van zijn laptop met een wifipunt.

Wifipunt Zyxel WAP6807 wil niet verbinden met laptop, wel met telefoon | Odido community

 

Nu heb ik in november een nieuwe router ontvangen van Odido en onlangs een wifipunt via jullie besteld en ontvangen, volgens mij gaat dat om de Zyxel WAP6807.

Nu heb ik mijn router beneden in de meterkast staan en het wifipunt boven op zolder. Alle apparaten in huis verbinden goed met de wifi behalve mijn laptop. Als ik deze op zolder wil verbinden met mijn wifi netwerk geeft hij eerst een volledig bereik weer. Zodra de verbinding wordt gelegd schiet het wifibereik direct omlaag. Hij lijkt dus mijn wifipunt op zolder (de WAP6807) wel te vinden, maar zodra ik verbinding maak verbind hij toch met mijn router beneden, met als gevolg een zeer trage internet verbinding.

 

Hoe kan ik dit oplossen?

icon

Beste antwoord door S van der Steen 24 January 2024, 10:30

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @S van der Steen, welkom op onze Community!

Hier is een hele simpele verklaring voor, je hebt namelijk een verkeerd wifipunt gekregen. Deze werkt niet goed samen met de T-56. Ik heb het wifipunt meteen voor je omgeruild naar een WX5600. Als je hem geïnstalleerd hebt zul je een wereld van verschil meemaken. Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over, daar staat ook in hoe je je huidige wifipunt kan retourneren. Zodra de WX5600 verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Zou je mij een terugkoppeling willen geven als je het wifipunt geïnstalleerd hebt? Alvast bedankt!

Bedankt voor je hulp Tommie, ik hou de berichten even in de gaten. Zodra ik mijn nieuwe punt heb ontvangen en geïnstalleerd kom ik hier bij je terug.

 

Gr Sander

Beste Tommie,

Het zal de wet van Murphy zijn, maar ik heb nu het nieuwe wifi punt ontvangen, maar de adapter die erbij zit past niet. Het lijkt dezelfde adapter als van het oude wifipunt alleen hebben beide wifipunten een andere stroom aansluiting. Dat aansluitpinnetje van de nieuwe is wat dikker.

 

Kun jij regelen dat ik een passende adapter krijg?

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @S van der Steen, dat is gek zeg! Zou je willen kijken of de adapter van het oude wifipunt wel hierop past? Ik heb gelijk ook een nieuwe adapter naar je toe gestuurd. Wil je het me laten weten zodra je deze hebt ontvangen of deze wel past? 

Op het oude wifipunt past hij wel, dus ik stuur beide adapters en het oude wifipunt in 1 pakket in een pakketje aan jullie terug.

Goedemorgen Nora en Tommie,

 

Ik heb de juiste adapter ontvangen en het wifipunt op zolder aangesloten. Wat een wereld van verschil, de WX5600 werkt goed en ik heb nu overal in huis goede Wifi.

 

Bedankt voor jullie hulp!

 

Gr Sander

Reputatie 6
Badge +2

@S van der Steen Super om te lezen dat het nieuwe wifipunt zo goed werkt, ik wens je heel veel internetplezier! 😀

Mocht je in de toekomst ergens tegen aan lopen, weet dan dat ik je graag verder help! 

Reageer