Beantwoord

Melding 70381266 opgelost

  • 22 April 2024
  • 6 reacties
  • 41 Bekeken

Goedendag, Vanwege een klacht over slechte wiffi hebben we meerdere malen gebeld. Er is een melding gemaakt 70381266. Ik krijg nu een mailtje dat het is opgelost?!. We hebben niemand verder gesproken. Er zou teruggebeld worden omdat de modem niet goed werkt en er een monteur zou komen. ( Jullie wifi punten werken ook niet op de modem) graag zou ik willen weten wat er is opgelost. Naar mijn weten bestaat het probleem nog steeds.

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 23 April 2024, 11:41

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Giessenburg, goed dat je dit laat weten! Excuus voor deze ervaring. Ik zie inderdaad dat er twee onderzoeken liepen over apparaten die aangesloten moeten worden op ons wifi signaal. De apparatuur is niet defect, en voor de wifi zijn bepaalde instellingen aangepast. Dit had echter wel in de mail moeten staan, zodat jij weet dat je bepaalde zaken moet checken. Zou jij dat dus opnieuw willen doen? Zorg ervoor dat alle apparaten het wifi netwerk vergeten, zodat je een nieuwe verbinding kunt maken. Lukt het nu wel? Zo nee, dan pak ik dit samen verder met jou op!

Wil je mij in dat geval voor de zekerheid in het kort laten weten wat er exact speelt en om welke apparaten het precies gaat? Ontzettend bedankt!

Goedendag, onze wifi ontvangst is nog steeds niet best. (zie foto).

Onze beveiligingscamera's doen het nu eindelijk wel maar de vraag is hoelang. Omdat we moe zijn van dagen bezig te zijn met slechte wifi (modem resetten, bellen met jullie, klacht indienen community, tp-linken opnieuw moeten aanmelden en heel veel stress, boosheid en teleurstelling verder zijn hebben we nu even geen puf meer. De camera's doen het en we hopen dat het zo blijft. We willen niet "weer"’ alles overhoop gooien omdat de technische dienst het misschien verbeterd heeft! Jullie zien dat de speedtest slecht resultaat aangeeft. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Giessenburg, bedankt voor de test. 

Ik heb je wifinetwerk eens onder de loep genomen en het valt mij op dat je erg veel smartwachtes heb haha! 🤣 Al je apparaten maken verbinding met de 2,4 GHz frequentie en geen enkele met de 5 GHz. Heb je hier een specifieke reden voor? De 2,4 GHz band is namelijk volledig overbelast en heeft altijd een lagere snelheid dan de 5 GHz band omdat hij een groter bereik heeft.

Ja daar hebben we een reden voor dat er zoveel repeaters op 2.4 zitten. Wegens beveiliging bedrijf en paarden.  Camera's werken alleen op 2.4! Bij Tweak hadden we maar 2 TP linken nodig en alles werkte perfect. Hier bij Odido is het een dikke drama. Vandaar!

Reputatie 7
Badge +14

Repeaters zijn echt slecht voor een netwerk. Je halveert de snelheid en meerdere repeaters zijn nooit gesymboliseerd. 

Je kunt echt stappen maken door een mesh netwerk te gaan creeren.

Nou zo slecht zijn ze niet als je met 2 stuks honderd meter kan overbruggen.....bij Tweak tenminste. Bij Odido hebben we er 4 nodig en 5 meter bij de modem vandaan springt mobiel op 4 G.  Zelfs hun eigen wifipunten werken niet binnenshuis.

Reageer