Beantwoord

MPro Mesh app

  • 9 January 2024
  • 14 reacties
  • 138 Bekeken

Kan geen verbinding met router en mpro mesh app

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 10 January 2024, 13:21

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Dokkie030, dank voor dit topic en welkom op de Community! Ik snap je probleem nog niet helemaal maar samen komen we er uit. Krijg je helemaal geen verbinding met je modem? Of alleen met de wifi? Of heb je alleen een probleem met de Mpro Mesh app? Hoe deze laatste werkt leggen we je in dit topic stap voor stap uit. Met de wifi versterker die jij hebt, moet dit absoluut lukken! Graag ontvang ik meer informatie. Hoe meer informatie, hoe sneller ik je kan helpen. Waar loop je precies tegenaan, wat gaat er mis en wat heb je bijvoorbeeld al getest? Dankjewel!

Hoi hoi met de mesh app krijg ik geen verbinding met de router kan wel verbinding maken met de wifiplus maar als ik die los koppel van de router dan krijg ik geen verbinding meer

Hi @Dokkie030, dank voor dit topic en welkom op de Community! Ik snap je probleem nog niet helemaal maar samen komen we er uit. Krijg je helemaal geen verbinding met je modem? Of alleen met de wifi? Of heb je alleen een probleem met de Mpro Mesh app? Hoe deze laatste werkt leggen we je in dit topic stap voor stap uit. Met de wifi versterker die jij hebt, moet dit absoluut lukken! Graag ontvang ik meer informatie. Hoe meer informatie, hoe sneller ik je kan helpen. Waar loop je precies tegenaan, wat gaat er mis en wat heb je bijvoorbeeld al getest? Dankjewel!

Met de mesh app krijg ik geen verbinding met de router krijg wel verbinding als ik de wifiplus met de router verbind maar koppel ik hem los dan heb ik geen verbinding meer 

Reputatie 6
Badge +2

@Dokkie030 Dank je wel voor je terugkoppeling! Als ik het goed begrijp blijf je hangen bij stap drie uit de link die @Cheyenne van Odido met je heeft gedeeld, klopt dit? Kom je uit eindelijk wel bij het inlogscherm of maakt het modem echt geen verbinding met het modem? Daarnaast hoor ik graag of je de app al eens hebt verwijderd en weer hebt geïnstalleerd. Mocht dit niet zo zijn, wil je dit alsnog doen? 

@Dokkie030 Dank je wel voor je terugkoppeling! Als ik het goed begrijp blijf je hangen bij stap drie uit de link die @Cheyenne van Odido met je heeft gedeeld, klopt dit? Kom je uit eindelijk wel bij het inlogscherm of maakt het modem echt geen verbinding met het modem? Daarnaast hoor ik graag of je de app al eens hebt verwijderd en weer hebt geïnstalleerd. Mocht dit niet zo zijn, wil je dit alsnog doen? 

@Teresa van Odido toen ik de wifiplus voor het eerst ging installeren liep alles als een trein.toen odido de 2.4 en 5 g heeft gesplit lukt het niet meer en al meerdere keren de app verwijderd 

Reputatie 6
Badge +2

@Dokkie030 Goed dat je dit aankaart! Het is niet de bedoeling dat de twee netwerken gesplitst worden als er gebruik wordt gemaakt van de wifipunten. Dit zorgt namelijk voor een verstoring in de verbinding. Ik heb dit gelijk voor je uitgezet. Houd er rekening mee dat je de apparaten misschien opnieuw moet verbinden met de wifi. Laat je mij weten of je hierna wel verbinding kunt maken met het modem in de Mesh Pro app?

@Dokkie030 Goed dat je dit aankaart! Het is niet de bedoeling dat de twee netwerken gesplitst worden als er gebruik wordt gemaakt van de wifipunten. Dit zorgt namelijk voor een verstoring in de verbinding. Ik heb dit gelijk voor je uitgezet. Houd er rekening mee dat je de apparaten misschien opnieuw moet verbinden met de wifi. Laat je mij weten of je hierna wel verbinding kunt maken met het modem in de Mesh Pro app?

@Teresa van Odido het was ff gelukt maar toch weer verbinding verbroken

Reputatie 6
Badge +2

@Dokkie030 Wil je mij vertellen bij welke stap van het stappen plan je vast loopt? Is er helemaal geen verbinding, kun je niet inloggen of valt de verbinding weg zodra je bent ingelogd? 

@Dokkie030 Wil je mij vertellen bij welke stap van het stappen plan je vast loopt? Is er helemaal geen verbinding, kun je niet inloggen of valt de verbinding weg zodra je bent ingelogd? 

@Teresa van Odido  ik kan in het begin gewoon inloggen dan maak ik de koppeling met de wifiplus dat gaat ook nog goed maar krijg niet de 2.4 en 5 g apart en naar een tijdje word de verbinding verbroken

Reputatie 6
Badge +2

@Dokkie030 Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! Het wifi netwerk splitsen geeft problemen tussen het modem en de wifipunten. Dit is de reden dat de verbinding dan na een tijdje wordt verbroken. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Dokkie030, zou je het modem en wifipunt kunnen voorzien van een factory reset? Laat alle instellingen staan zoals ze zijn en verbind het wifipunt opnieuw volgens onze instructies. Ik ga er vanuit dat het hierna wel weer zal werken. Kan je mij een terugkoppeling geven of het gelukt is? 

Hey @Dokkie030, zou je het modem en wifipunt kunnen voorzien van een factory reset? Laat alle instellingen staan zoals ze zijn en verbind het wifipunt opnieuw volgens onze instructies. Ik ga er vanuit dat het hierna wel weer zal werken. Kan je mij een terugkoppeling geven of het gelukt is? 

Ola @Tommie van Odido sorry voor mijn late reactie. Ik heb nu een tv box en een 2de wifiplus erbij. Als ik dat wil aansluiten is het dan ook het beste om alles eerst te resetten 

Reputatie 7
Badge +16

@Dokkie030 Goede check van je! In principe is het bij alles handig om eerst te resetten zodat de verbinding opnieuw kan intrainen op de lijn en de apparatuur meteen herkend wordt. Lukt het nu?

@Dokkie030 Goede check van je! In principe is het bij alles handig om eerst te resetten zodat de verbinding opnieuw kan intrainen op de lijn en de apparatuur meteen herkend wordt. Lukt het nu?

@Jason van Odido thanks voor het antwoorden. Ik ga morgen alles resetten en dan laat ik het je weten. 

Reageer