online gamen playstation 5 wifi niet stabiel.

  • 7 January 2024
  • 6 reacties
  • 136 Bekeken

Wij hebben enorm veel problemen met een stabiele wifi verbinding te krijgen op de playstation5, hierdoor is online gamen waardeloos, continue haperend/bevriezend beeld, controller die niet reageert etc.

als je bij de verbinding status kijkt dan is deze gem. 80% dus dat zou voldoende moeten zijn, maar eenmaal in een game, komt er te staan dat de wifi slechter wordt, oranje en rood, en dan ineens weer goed, en dat herhaalt zich continue.

Ik heb al diverse topics hierover gelezen, maar alles wat daarin aangedragen wordt helpt niet. Voorheen ziggo ook via wifi verbonden en dat werkte perfect.

een bekabelde verbinding is helaas niet te realiseren ivm met de situatie hier.

 

Help!!

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Allereerst van harte welkom op onze Community! @Rodney Lobke 

Ik wil dat jij ongestoord kan gamen, ik help je dan ook graag om de wifi verbinding te optimaliseren. Ik ben direct het systeem ingedoken om het modem uit te lezen en gelukkig ziet de verbinding er perfect uit. Wel zie ik dat er erg veel apparaten zijn verbonden met het wifi netwerk. Is het een mogelijk om de Playstation en eventueel andere apparaten bekabeld aan te sluiten? Ik weet zeker dat je hierdoor een stabielere internetverbinding zal ervaren!

Mocht dit niet mogelijk zijn dan is het misschien een idee om Wifi Plus toe te voegen aan je pakket. In dit topic lees je hier meer over: Alles over Wifi Plus | Odido community. Je kunt er ook voor kiezen om de internetsnelheid van je pakket aan te passen. In dit topic lees je alles over de verschillende snelheden die wij aanbieden: Multi Gb snelheden beschikbaar bij Odido | Odido community

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst van harte welkom op onze Community! @Rodney Lobke 

Ik wil dat jij ongestoord kan gamen, ik help je dan ook graag om de wifi verbinding te optimaliseren. Ik ben direct het systeem ingedoken om het modem uit te lezen en gelukkig ziet de verbinding er perfect uit. Wel zie ik dat er erg veel apparaten zijn verbonden met het wifi netwerk. Is het een mogelijk om de Playstation en eventueel andere apparaten bekabeld aan te sluiten? Ik weet zeker dat je hierdoor een stabielere internetverbinding zal ervaren!

Mocht dit niet mogelijk zijn dan is het misschien een idee om Wifi Plus toe te voegen aan je pakket. In dit topic lees je hier meer over: Alles over Wifi Plus | Odido community. Je kunt er ook voor kiezen om de internetsnelheid van je pakket aan te passen. In dit topic lees je alles over de verschillende snelheden die wij aanbieden: Multi Gb snelheden beschikbaar bij Odido | Odido community

Allereerst van harte welkom op onze Community! @Rodney Lobke 

Ik wil dat jij ongestoord kan gamen, ik help je dan ook graag om de wifi verbinding te optimaliseren. Ik ben direct het systeem ingedoken om het modem uit te lezen en gelukkig ziet de verbinding er perfect uit. Wel zie ik dat er erg veel apparaten zijn verbonden met het wifi netwerk. Is het een mogelijk om de Playstation en eventueel andere apparaten bekabeld aan te sluiten? Ik weet zeker dat je hierdoor een stabielere internetverbinding zal ervaren!

Mocht dit niet mogelijk zijn dan is het misschien een idee om Wifi Plus toe te voegen aan je pakket. In dit topic lees je hier meer over: Alles over Wifi Plus | Odido community. Je kunt er ook voor kiezen om de internetsnelheid van je pakket aan te passen. In dit topic lees je alles over de verschillende snelheden die wij aanbieden: Multi Gb snelheden beschikbaar bij Odido | Odido community

Dank voor je bericht.

Ik heb de Playstation nu bekabeld aangesloten, en dit werkt perfect, maar dit wil ik dus via wifi ook kunnen, dit deden wij met Ziggo ook via wifi, met evenveel apparaten. Ik heb al wifi plus en heb het snelste abonnement van Odido, dus die optie’s heb ik al uitgespeeld.

 

Reputatie 6
Badge +2

@Rodney Lobke Dank je wel voor je terugkoppeling! Goed om te lezen dat de verbinding bekabeld uitstekend werkt. Ik help je graag om de wifi te optimaliseren 

Ik zie inderdaad dat je twee wifipunten hebt. Hoe heb je deze aangesloten? Ik raad je aan om één van de wifipunten bekabeld aan te sluiten op het modem. Het andere wifipunt kun je dan dichtbij de Playstation zetten of bijvoorbeeld op een andere verdieping. Houd er wel rekening dat je het andere wifipunt plaatst op een plek waar er goed bereik is van het modem of een ander wifipunt. Laat je mij weten of dit heeft geholpen? 

@Rodney Lobke Dank je wel voor je terugkoppeling! Goed om te lezen dat de verbinding bekabeld uitstekend werkt. Ik help je graag om de wifi te optimaliseren 

Ik zie inderdaad dat je twee wifipunten hebt. Hoe heb je deze aangesloten? Ik raad je aan om één van de wifipunten bekabeld aan te sluiten op het modem. Het andere wifipunt kun je dan dichtbij de Playstation zetten of bijvoorbeeld op een andere verdieping. Houd er wel rekening dat je het andere wifipunt plaatst op een plek waar er goed bereik is van het modem of een ander wifipunt. Laat je mij weten of dit heeft geholpen? 

Ik snap wat je bedoelt, en ook dat heb ik al geprobeerd, maar dat maakt de verbinding niet stabieler…. plus dan ga ik dus alsnog met een kabel werken, wat dus niet de bedoeling is...

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Rodney Lobke, ik heb je wifinetwerk onderzocht en het eerste wat mij opvalt is dat je Mesh uitgezet hebt. Heb je een reden dat je de 2,4 GHz en de 5 GHz frequentie's gesplitst hebt?

Daarnaast zie ik dat de meerderheid van je apparaten, onderanderen Sonos en van WiZ IoT, de 2,4 GHz frequentie volledig overbelasten waardoor je de verstoring dus opmerkt. Ik raad je aan om Mesh weer aan te zetten, onze wifipunten werken namelijk niet als je dit uit hebt staan. Daarnaast wil ik je ook aanraden om of je wifipunten, Sonos of je PS5 bedraad aan te sluiten. Sonos is erg leuk maar is verschrikkelijk voor je wifinetwerk. Als je de wifipunten bedraad aansluit zorg je ervoor dat je het modem wat ontlast en krijg je een stabieler netwerk. Zoek dus goed je eigen netwerk uit, wat bedraad kan het liefst bedraad en verdeel zoveel mogelijk je apparaten over de wifipunten als je er veel hebt. Zet Mesh aan om de wifipunten hun werk te laten doen. Veel succes! 

Reputatie 3

Toch even reageren op Tommie voordat mensen denken dat je direct wifi problemen krijgt wanneer je sonos apparatuur gebruikt. Ja uiteraard is het altijd beter om bedraad aan te sluiten ook omdat sonos dan zijn eigen netwerk opzet.

Gebruik je sonos via wifi dan zie je uiteraard iets gebruik over je wifi netwerk maar het is niet aanzienlijk zoals hierboven wordt voorgesteld. Wanneer je je netwerk verbruik gaat meten dan verbruikt het sonos systeem minder dan nu.nl lezen op een mobiel apparaat bij het gebruik van een volledige 5.1 installatie.

Wanneer je echt afhankelijk bent van je wifi en dat goed wilt hebben is er een vrij simpele oplossing: Gebruik niet de wifi van de standaard zyxel spullen die geleverd worden maar geef een redelijk bedrag uit aan je wifi punten zodat je dat echt goed voor elkaar hebt, al geldt voor gaming ook dat bedraad altijd de voorkeur heeft.

Reageer