Opzeggen glasvezel internet

  • 8 December 2023
  • 19 reacties
  • 379 Bekeken

Gezoen het feit dat ik al sinds 9 oktober (begin datum abonnement) onbruikbaar internet heb (superslechte verbinding) en het nog steeds niet opgelost is zou ik graag mijn jaarcontract kosteloos willen opzeggen en het geld retour krijgen voor de periode dat ik deze problemen heb ervaren (9 oktober - heden). Blijkbaar is dit een veel voorkomend probleem bij jullie en het is nog steeds niet opgelost. 

Ik heb veel tijd gestoken in het troubleshooten, resetten van de router, communicatie met de klantenservice, in de wacht staan, maken van screenshots en nog steeds werkt het niet. 

Ishana van Odido 4 maanden geleden

Hoi @Lindadj, ik sta voor je klaar en wil je graag verder helpen! In de geschiedenis vind ik een aantal contactmomenten over je Wifi. Als laatst is gevraagd om een reset uit te voeren en ons een terugkoppeling te geven. Zou je dit willen doen? Wij kunnen namelijk niet kosteloos opzeggen binnen een jaarcontract als we niet de gelegenheid hebben gehad om dit voor je op te lossen. Wij willen het super graag voor je oplossen! Groetjes, Ishana

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Lindadj, ik sta voor je klaar en wil je graag verder helpen! In de geschiedenis vind ik een aantal contactmomenten over je Wifi. Als laatst is gevraagd om een reset uit te voeren en ons een terugkoppeling te geven. Zou je dit willen doen? Wij kunnen namelijk niet kosteloos opzeggen binnen een jaarcontract als we niet de gelegenheid hebben gehad om dit voor je op te lossen. Wij willen het super graag voor je oplossen! Groetjes, Ishana

Het is al een paar keer geprobeerd. Ik moest zelfs een week lang wachten op het test resultaat van jullie en daaruit kwam dat er niks aan de hand was. Dus jullie zijn zeker in de gelegenheid gesteld om dit op te lossen.  Vervolgens blijkt dat helemaal niets opgelost was. Jullie forums staat helemaal vol met mensen die dit probleem ervaren. Ik ervaar dit al meer dan 2 maanden lang en betaal vrolijk door. Jullie hebben laten blijken dat dit helemaal niet opgelost kan worden aangezien het probleem dieper ligt. Ik vraag mij toch echt af of Odido zich daadwerkelijk bewust is van dit probleem. Ik zal de modem nu resetten zoals gevraagd maar ik weet nu al dat dit helemaal niks gaat uitmaken. Kosteloos opzeggen kan zeker als ik mij beroep op mijn rechten. Ik zie dit op andere topics ook al gebeuren zoals deze. Mocht de reset niks veranderen dan zou ik graag mijn jaarcontract kosteloos willen opzeggen en het geld retour krijgen voor de periode dat ik deze problemen heb ervaren (9 oktober - heden).

Het probleem ligt volgens mij meer aan de capaciteit dat jullie huren bij KPN. Ik denk eerder dat er teveel huishoudens op een glasvezel lijn zitten, dat van verdeelkast naar een andere verdeelstation gaat. Hierdoor is de lijn overboekt. De capaciteit is waarschijnlijk te weinig. Dit alles om het zo goedkoop mogelijk te houden vandaar de actie voor een jaarabonnement. Het wordt tijd dat Odido dit gaat erkennen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Lindadj, heeft de reset geholpen?

Ik zie dat er nog geen bekabelde speedtest gedaan is. Zou je een volledige test kunnen aanleveren? Dan kan ik kijken of ik het voor je kan oplossen!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Zoals al eerder aangaf en verwacht had heeft de reset niet geholpen. Ik kan geen bekabelde test aanleveren aangezien ik geen koppel stuk heb voor mijn MacBook. Ook dit heb ik telefonisch aangegeven en ook wederom geef ik aan dat u mij niet kunt helpen aangezien het probleem dieper ligt dan enkel een resetje/ lijn meting/ speedtest uitvoeren. Dit zal allemaal het dieper liggende probleem niet verhelpen. U kunt mij dan ook niet helpen hierbij. Ik heb het gevoel dat ik net als velen aan het lijntje wordt gehouden hier. Ik zou dan ook graag mijn jaarcontract kosteloos willen opzeggen en het geld retour krijgen voor de periode dat ik deze problemen heb ervaren (9 oktober - heden).

Reputatie 7
Badge +9

We hebben geen grondig onderzoek verricht omdat er geen bekabelde test aangeleverd is @Lindadj. Je dient ons eerst de tijd te geven om dit voor je op te lossen. Ik zie dat er inderdaad meerdere keren gevraagd is om een bekabelde test maar dat dit niet mogelijk was. We willen deze toch graag nog ontvangen om het verder te onderzoeken voordat je het contract kosteloos mag opzeggen. 

Jullie hebben al meer dan 2 maanden de tijd gekregen om dit op te lossen. Er is helemaal niets opgelost tot nu toe. Jullie tijd is echt om.Hoevaak moet ik het nog zeggen? Het is niet mogelijk om deze test uit te voeren en het gaat toch niets opleveren aangezien meerdere mensen dit probleem hebben en ook de tests aangeleverd hebben en uiteindelijk is niets verbeterd. Dus ik herhaal het nogmaals. De enige manier om dit op te lossen is om mijn contract kosteloos op te zeggen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Lindadj, ik zie inderdaad dat je meerdere keren contact hebt genomen met onze klantenservice. Er zijn geen fouten geconstateerd.

 

Ik heb voor de zekerheid je glasvezellijn en wifinetwerk onderzocht. Ook ik zie geen rare dingen. Er is één apparaat wat voor een verstoring kan zorgen en dat is het apparaat met dit MAC-adres: 42:68:D5:86:45:1C. Daarnaast zie ik in de vorige cases terug dat je je eigen wifipunt wilt gebruiken. Op eigen apparatuur garanderen wij niet de volledige snelheid. Ik zie dat we ons eigen wifipunt hebben opgestuurd maar die zie ik niet terug in je netwerk. Ik raad je aan om je eigen wifipunt er tussen uit te halen, te achterhalen welk apparaat dit MAC-adres heeft en om ons wifipunt aan te sluiten, bekabeld. 

 

Daarnaast wil ik je als nog vragen om in je omgeving te vragen om een device met ethernet-ingang, om een bekabelde test aan te leveren. Dan ben ik nog erg benieuwd naar de snelheid op je wifinetwerk. Graag de onderstaande speedtest uitvoeren nadat je alle bovenstaande stappen hebt voltooid.

 

Speedtest Wifi

Belangrijk:

  • Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren
  • Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf

 

Instructies:

  • Zorg dat je dichtbij het modem staat
  • Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/ De speedtest begint direct bij het openen van de website
  • Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie
  • Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot

Excuseer?! In mijn omgeving vragen? Ik vraag helemaal niemand. Dit is jullie probleem dus jullie moeten het oplossen. Ik ga hier geen tijd en geld in investeren zodat ik jullie een meting kan sturen dat vervolgens niet eens het probleem oplost. Lees jij überhaupt wel wat ik type?! Jullie netwerk werkt voor geen meter. Ik wil dat het kosteloos opgezegd wordt anders neem ik vandaag nog juridische stappen! Ongelofelijk wat een waardeloze klantenservice is dit toch. Jij kan toch zien dat ik geen eigen netwerk gebruik. Jullie hebben de lijn overboekt geef nou maar toe dat er teveel huishoudens op een glasvezel lijn zitten. De capaciteit is te weinig.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Lindadj, volgens mij proberen we in dit topic allemaal om je goed op weg te helpen. Ik snap dat het soms overkomt alsof vragen dubbel gesteld worden of je in enkele gevallen een kastje-naar-de-muurgevoel krijgt wanneer het telkens weggeschoven wordt naar een andere afdeling. Probeer hierbij wel altijd respectvol te blijven, alsjeblieft. Je beticht Tommie van een aantal kwalijke zaken, maar doet eigenlijk precies hetzelfde. Ons probleem is in dit geval net zo goed jouw probleem. We kunnen niks constateren wanneer er geen bekabelde meting is uitgevoerd. Dat jouw laptop dan geen LAN-poort heeft, is frustrerend, maar niet onze tekortkoming. Die conclusie snap ik niet helemaal. Juridische stappen lijken me zeer overtrokken en het lange wachten niet waard, maar die keuze is geheel aan jou natuurlijk. Probeer te begrijpen dat wij als moderators gebonden zijn aan vaste stappen in een troubleshoot. Als die stappen niet genomen kunnen worden, om wat voor reden dan ook, kunnen wij niet overgaan op mogelijke oplossingen en stagneert het hele proces. 

@Jason van Odido Volgens mij niet hoor want als je mij echt aan het helpen was (en met mij nog velen anderen zoals op te merken uit de posts) dan erkende je dat het netwerk gewoon overbelast is en dat het dus een structureel probleem is dat zich telkens weer voordoet bij duizenden abonnees tegelijk. Dus beste Jason jij hoeft mij niet te vertellen wat ik wel of niet moet doen. Jullie tekortkoming is nog veel groter namelijk. Dat mensen al maandenlang geen fatsoenlijk netwerk hebben in de avonduren en overdag ook hoge jitter, teveel vertraging in het netwerk. Blijkbaar is dit in september al aan de gang geweest zoals ik opmerk uit andere posts. Ik ben dus zeer zeker niet de enige die hier aan de bel trekt aangezien mijn familie 3 straten verderop PRECIES hetzelfde probleem heeft. Gaat er dan nog steeds geen belletje ringelen daar bij jullie op kantoor? Vragen jullie jezelf niet eens af hoe het kan dat zoveel mensen hetzelfde probleem ervaren? Een beetje common sense wordt wel verwacht van jullie moderators. Ik snap dat jullie je werk willen doen en je aan het “Odido handboekje” moeten houden maar ik ben het niet met je eens dat als het aankomt op de vaste stappen die jullie moeten doorlopen daar er geen ruimte is voor begrip/ meedenken en inleving in de situatie van de klant vanuit zijn perspectief. Hou zouden jullie het vinden als je maandenlang geen fatsoenlijk internet hebt en dus niet kunt thuiswerken of niet eens een film kunt kijken? Of dat je kind niet eens tv kan kijken omdat het simpelweg niet werkt? Ik verwijt jullie niks maar ik (en met mij nog vele anderen) merk echt op dat dit probleem zelfs buiten jullie boekje om gaat. In bijna 100% van de gevallen, zoals ik opmerk uit de community posts, leveren mensen speedtests en bekabelde tests aan met als eindresultaat dat jullie niet in staat zijn het op te lossen en zij uiteindelijk een verzoek indienen om hun contract te ontbinden. Waarom zou iedereen, terwijl ze precies hetzelfde probleem beschrijven en ook echt aangeven, dezelfde stappen moeten doorlopen en dus jullie maar ook hun eigen tijd verdoen? Een community is toch juist bedoeld om van elkaar te leren? Dus ook van de kennis en ervaringen die anderen beschrijven. We moeten toch niet steeds opnieuw het wiel uitvinden? 

Een aantal voorbeelden van klanten die hetzelfde probleem hebben om maar eens op te noemen: 

https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/opzeggen-glasvezel-internet-359692

https://community.odido.nl/algemeen-490/opzeggen-glasvezel-internet-357757?postid=1756511#post1756511

https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/opzeggen-abonnement-glasvezel-vanwege-aanhoudende-problemen-359652

https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/last-van-hoge-jitter-358425

https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/opzeggen-abonnement-glasvezel-vanwege-aanhoudende-problemen-359652

https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/traag-internet-in-de-avond-met-glasvezel-357246

https://community.odido.nl/wifi-515/opzeggen-slecht-glasvezel-internet-358928

https://community.odido.nl/wifi-515/wi-fi-verbinding-in-de-avond-instabiel-358077

https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/traag-ladende-sites-in-de-avond-hoge-packet-loss-358401

https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/glasvezel-zeist-3704-in-de-avond-traag-en-instabiel-s-avonds-356801

https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/verbinding-niet-stabiel-358075


Hopende dat jullie dit gelezen hebben zou ik alsnog vriendelijk willen verzoeken om mijn contract kosteloos te ontbinden. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Lindadj, ik begrijp je sentiment hierin volledig. Het is ook niet prettig als je internetverbinding niet perfect werkt. Echter moeten wij nu eenmal een aantal testen hebben om dit voor je te onderzoeken. Anders kunnen wij hier niks mee namelijk. Nu is het tegenwoordig lastig om een bekabelde test aan te leveren omdat de nieuwe laptops niet meer voorzien zijn van een ethernet-ingang. Omdat het al enige tijd speelt en het nog steeds niet goed is, ga ik uit coulance in op je verzoek om het contract kosteloos te ontbinden. Bij deze vraag ik om een akkoord om het contract per direct op te zeggen. Dan zal ik het voor je in gang zetten.

@Tommie van Odido Bij deze geef ik je mijn akkoord om mijn contract per direct kosteloos op te zeggen. 

@Tommie van Odido Gaat dit vandaag al in en krijg ik daar nog bericht van?

Reputatie 7
Badge +14

Een bevestiging krijg je zeker.  Of dat vandaag is hangt af welke dienst Tommy heeft/had. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je abonnement opgezegd per 23-12 @Lindadj. Je zult hier een bevestiging van ontvangen. Ik wil je heel veel succes wensen bij je nieuwe provider en alvast fijne feestdagen!

Inmiddels ben ik overgestapt naar het KPN glasvezelnetwerk met 1Gb snelheid en alles werkt zoals verwacht perfect. Ik had dus toch gelijk het lag echt aan het Odido netwerk. Ik raad iedereen aan om over te stappen aangezien ze betere aanbiedingen hebben voor een veel stabielere netwerk. Woensdag bestelling geplaatst donderdag in huis aangesloten en werkt direct goed. 

Helaas heb ik een grote fout gemaakt om van kpn glasvezel over te stappen naar odido glasvezel. Vorige week geïnstalleerd en geen internet verbinding! Monteur zou gisteren langs komen en is helaas niet komen opdagen. Nu een vervolgafspraak gepland aanstaande vrijdag. Kijken wat er uitkomt! Ik schrik wel hoeveel mensen hier last van hebben dit is gewoon wanprestatie! Nooit last gehad van kpn!!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Hassan2024, goed dat je dit aangeeft. Het kan wel eens voorkomen dat de monteur uitvalt door bepaalde redenen, gelukkig is er al een nieuwe afspraak gepland. Hopelijk kan de monteur dit voor je oplossen zodat je snel weer online komt! 

Reageer