Orbi of T56?

  • 8 December 2023
  • 4 reacties
  • 141 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedenavond,

Hoe zijn jullie ervaringen met dit apparaat?

Binnenkort wordt de Zyxel T-56 bij mij geplaatst. Op dit moment gebruik ik een Netgear Orbi RBR-50 in Bridge mode (incl. Satelliet) voor de DHCP

Is het nog zinvol om die Orbi er bij te houden of volstaat die T-56?
 

bij voorbaat dank,

L

Waqqas 4 maanden geleden

Hallo @AllFish 

Komt de T56 in de woonkamer of meterkast? Hier staat hij in de woonkamer en ik heb goede en stabiele WiFi in de meeste kamers.

Kijk het eens aan voor jezelf en mocht het signaal niet sterk genoeg zijn dan kan je altijd nog de Orbi aansluiten en WiFi op de T56 uitschakelen.

De T56 compleet vervangen met de Orbi is ook mogelijk dus mediaconverter > Orbi 

 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AllFish 

Komt de T56 in de woonkamer of meterkast? Hier staat hij in de woonkamer en ik heb goede en stabiele WiFi in de meeste kamers.

Kijk het eens aan voor jezelf en mocht het signaal niet sterk genoeg zijn dan kan je altijd nog de Orbi aansluiten en WiFi op de T56 uitschakelen.

De T56 compleet vervangen met de Orbi is ook mogelijk dus mediaconverter > Orbi 

 

Hallo @AllFish 

Komt de T56 in de woonkamer of meterkast? Hier staat hij in de woonkamer en ik heb goede en stabiele WiFi in de meeste kamers.

Kijk het eens aan voor jezelf en mocht het signaal niet sterk genoeg zijn dan kan je altijd nog de Orbi aansluiten en WiFi op de T56 uitschakelen.

De T56 compleet vervangen met de Orbi is ook mogelijk dus mediaconverter > Orbi 

 

Dank voor je reactie,

Hij gaat in de meterkast, maar dat is in ons geval ook redelijk centraal. Er is maar één verdieping, maar wel alles beton. Het liefst zou ik die T56 inzetten in verband met Wifi 6. 
Je ervaringen zijn bemoedigend, maar inderdaad ik kan altijd een en ander uittesten en vergelijken.

Reputatie 7
Badge +15

@AllFish 

Ik heb de T56 icm een 400 Mbps pakket, hier een speedtest met ongeveer 5 meter afstand tussen router en telefoon (woonkamer).

 

@AllFish

Ik heb de T56 icm een 400 Mbps pakket, hier een speedtest met ongeveer 5 meter afstand tussen router en telefoon (woonkamer).

 

Niet slecht hoor 👍🏻

Reageer