Pon Wachtwoord Fritzbox 5590 Fibre

  • 6 December 2023
  • 45 reacties
  • 490 Bekeken

Dit vraagt de modem 

 

Als u van uw internetprovider een PON-wachtwoord (PLOAM, installatie-ID) heeft ontvangen, voert u dit hier in:

Redden
groter en FRITZ!Box is geactiveerd, kun je de internetverbinding ver

De ONT-installatie-ID bevat ongeldige tekens.
De ONT-installatie-ID bevat ongeldige tekens.

Dit heb ik uit het Duits met translate vertaald Orgineel:

Falls Sie von Ihrem Internetanbieter ein PON Passwort (PLOAM, Installationskennung) erhalten haben, geben Sie dieses hier ein:

Speichern
Zodra uw FRITZ!Box is geactiveerd, kunt u de configuratie van de internettoegang ver

Die ONT-Installationskennung enthält ungültige Zeichen.
Die ONT-Installationskennung enthält ungültige Zeichen.

Waqqas 4 maanden geleden

Hallo @odiiiidoooo 

Probeer je de Fritzbox 5590 direct op het glasvezel aan te sluiten met een SFP module?

Heb je een GPON of XGSPON aansluiting? En is dat via het KPN netwerk of via het Odido netwerk?

Zie ook deze pagina.

Bekijk origineel

45 reacties

Dit vraagt de modem 

 

Als u van uw internetprovider een PON-wachtwoord (PLOAM, installatie-ID) heeft ontvangen, voert u dit hier in:

Redden
groter en FRITZ!Box is geactiveerd, kun je de internetverbinding ver

De ONT-installatie-ID bevat ongeldige tekens.
De ONT-installatie-ID bevat ongeldige tekens.

Dit heb ik uit het Duits met translate vertaald Orgineel:

Falls Sie von Ihrem Internetanbieter ein PON Passwort (PLOAM, Installationskennung) erhalten haben, geben Sie dieses hier ein:

Speichern
Zodra uw FRITZ!Box is geactiveerd, kunt u de configuratie van de internettoegang ver

Die ONT-Installationskennung enthält ungültige Zeichen.
Die ONT-Installationskennung enthält ungültige Zeichen.

Als u van uw internetprovider een PON-wachtwoord (PLOAM, installatie-ID) heeft ontvangen, voert u dit hier in:
 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @odiiiidoooo 

Probeer je de Fritzbox 5590 direct op het glasvezel aan te sluiten met een SFP module?

Heb je een GPON of XGSPON aansluiting? En is dat via het KPN netwerk of via het Odido netwerk?

Zie ook deze pagina.

Hoi ja op de doos stond Pon 

op de glasvezelaansluiting stond Pon 

maar het paste niet 

nu zit er een verloop kabel direct van de glasvezel

( OS2 simplex glasvezel kabel SC/APC-LC 2m )

naar de fiber router 

Hierna ga ik de stappen van de Fritsbox en dan kom ik tegen de vraag geeft het wachtwoord van de glasvezel 

Odido wederom gebeld kunnen jullie mijn Fritz box activeren en wat zeggen ze allemaal . Hier heb ik nog nooit van gehoord . Hallo het is bijna 2024 hoor ik het nog weet iemand het a.u.b. 

@Gebruiker2244 

Heb je nu GPON of XGS-PON aansluiting.

Welk type glasvezel kastje heb je.?

 

Deze aansluitingen en van kastje 1 naar de Fritzbox met een verloop glasvezel kabel 

Ga naar deze pagina en neem het serienummer van dat Huawei HG8010Hv6 GPON kastje over.

http://fritz.box/support.lua

En dan werkt het.

Dank je Peter maar ik zie dit 

Gebruik een andere browser.

Ik heb een iPhone en ik kan op chrome maar werkt niet zou  je wat specifieker kunnen zijn 

Anders even via een pc of laptop proberen.

Ik gebruik meestal Firefox of Chrome.

En dan onderaan de pagina dit nummer invoeren.

Als ik op de link klik krijg ik gewoon het inlogscherm.

 

Ok duidelijk dit bedankt Peter als ik thuis ben en dan ga ik het morgen proberen ik ben benieuwd 

als het werkt en zo makkelijk is waarom weten ze dat bij Odido niet 

Ok duidelijk dit bedankt Peter als ik thuis ben en dan ga ik het morgen proberen ik ben benieuwd 

als het werkt en zo makkelijk is waarom weten ze dat bij Odido niet 

Dat komt omdat een provider geen support leveren op eigen apparatuur.

Gelukkig hebben we daar een forum voor dat mensen elkaar kunnen helpen.😃

Ik heb zelf de Fritzbox ook op glasvezel bij GPON.

Als ik XGS-PON krijg is dat niet meer mogelijk.

Daarom doe ik ook geen pakket verhoging naar 2Gbit.

Want dan kom ik op XGS-PON.

 

Als jij hetzelfde kastje hebt als foto met de pijl heb jij GPON.

Je hebt dan ook een SFP module nodig voor GPON let hier wel op.

SLUIT NOOIT EEN AON MODULE AAN OP GPON.

Dit heb ik even met hoofdletters gedaan.

Als je dit wel doet gaan de klanten op dezelfde glasvezel splitter offline.

 

Dit toch even geprobeerd 

Kun je helemaal niet in de Fritzbox inloggen dan.?

 

Hallo, ik paar uur geleden  geen internet  meer en volgens de helpdesk zou mijn moden-id inmiddels zijn toegepast, en de bestaande ONT niet meer actief  Maar ik ben nu 3 uurtjes bezig maar krijg het niet werkend. Mis ik iets, ik heb een fritzbox met xgs-pon. Of heb ik een PLOAN paswoord nodig??? 

@Replay256 

Na mijn weten werkt een eigen XGS-PON module nog niet.

@Tommie van Odido Heb je hier meer info van dat dit nu wel kan.?

 

Odido had ze ongeveer een uur aan de lijn, en volgens hun hebben ze de serienummer (Modem-id) die ik ze heb doorgegen van de fritzbox geactiveerd. Probleem nu is dat ik geen internet heb en oude ONT kasje 't niet meer doet :-((

 

 

@Replay256

Dan is dat vast niet goed gegaan.

Na mijn weten werkt dit nog niet.

Daarom heb ik @Tommie van Odido Getagd.

Ik ben mede klant.

 

 

O okay thanks, wachten 't even af. Ik snap alleen niet dat ze dit in 't weekend doen. En dan ook helemaal  niemand  aanwezig zijn, om 't op te lossen. Wat heb ik een spijt dat ik over ben gegaan  naar Odido zeg, :-(((( 

@Replay256 

Is er niet toevallig een storing.?

https://community.odido.nl/algemeen%2D490/is%2Der%2Deen%2Dstoring%2Dbij%2Dinternet%2Dtv%2Dvan%2Dodido%2D284385

 

Nee, we hadden de buren ook gevraagd. Geen storingen 

 Heerlijk, na het weekend en gisteren zonder internet te hebben gezeten, heeft de monteur vanochtend het ONT-kastje opnieuw geregistreerd en werkt het internet weer. Wat ik begrepen heb, is dat mijn eigen XGS-PON module nog niet werkt op het ODF-netwerk, maar wel op het WBA-netwerk van KPN. Helaas zit ik op het ODF-netwerk wat ik dan niet snap waarom en heeft ODIDO toch mijn serienummer veranderd, en dit in het weekend???? . We wachten af. Op dit moment maak ik gewoon gebruik van de meegeleverde ONT en router.. 

Reageer