Beantwoord

poorten open zetten router

  • 22 January 2024
  • 4 reacties
  • 113 Bekeken

ik gebruik met mn hobby wires x zendamateur  deze versie  maar  de poorten van de router moeten worden open gezet  wie kan mij helpen  de poortern moeten in netwerk NAT gedaan worden het gaat om der poorten 46100   46110  46112  46114  46120  46122   hoe kan ik deze poorten toevoegen en open zetten vr groet jan

icon

Beste antwoord door Pieter_B 23 January 2024, 00:33

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3

Even uit mijn hoofd: (tenminste als je een zyxel hebt)

Standaard ip van je router is 192.168.1.1 dus die open je in de browser, je user is admin, je wachtwoord staat achter op de router.

In de pagina ga je naar network en nat en daar voeg je een regel toe, het interne ip adres is het adres waarop je wires-x luistert. De external port en internal port zijn gelijk.

Dus je maakt 6 regels aan voor elke poort één met de interne en externe poort hetzelfde.

Als je kunt aangeven welke router je hebt kunnen we je iets preciezer helpen.

Reputatie 7
Badge +3

Welkom bij de community @m van herwerden .

Eerst een belangrijke opmerking vanuit beveiligingsoverwegingen, poorten open zetten naar je privé-LAN brengt risico’s met zich mee.

Met dat in het achterhoofd, zou je kunnen kijken of deze handleiding je op weg kan helpen. En zoals @Jaapje78 al aangeeft, heb je voor elke poort een regel nodig.

 

Even uit mijn hoofd: (tenminste als je een zyxel hebt)

Standaard ip van je router is 192.168.1.1 dus die open je in de browser, je user is admin, je wachtwoord staat achter op de router.

In de pagina ga je naar network en nat en daar voeg je een regel toe, het interne ip adres is het adres waarop je wires-x luistert. De external port en internal port zijn gelijk.

Dus je maakt 6 regels aan voor elke poort één met de interne en externe poort hetzelfde.

Als je kunt aangeven welke router je hebt kunnen we je iets preciezer helpen.

hallo jaapje

ik heb een zyxel t-65 router van odido ik heb ingelogd en het beken in NAT  je kunt regel toevoegen maar  er staat begin en eind in dat snap ik niet geheel ik moet de poorten 46100  46110  46112  46114  46120  46122  toevoegen            dus 6 stuks apart toevoegen ben technisch maar in de router niet geheel helaas hoe kan ik dit doen toevoegen inderdaad 6 regels aanmaken wat bedoel je met interne en externe poort het zelfde     is het bijvoorbeeld  regel 1     begin  46100  tot 46101 enz ? vr groet  jan

Even uit mijn hoofd: (tenminste als je een zyxel hebt)

Standaard ip van je router is 192.168.1.1 dus die open je in de browser, je user is admin, je wachtwoord staat achter op de router.

In de pagina ga je naar network en nat en daar voeg je een regel toe, het interne ip adres is het adres waarop je wires-x luistert. De external port en internal port zijn gelijk.

Dus je maakt 6 regels aan voor elke poort één met de interne en externe poort hetzelfde.

Als je kunt aangeven welke router je hebt kunnen we je iets preciezer helpen.

hallo jaapje

ik heb een zyxel t-65 router van odido ik heb ingelogd en het beken in NAT  je kunt regel toevoegen maar  er staat begin en eind in dat snap ik niet geheel ik moet de poorten 46100  46110  46112  46114  46120  46122  toevoegen            dus 6 stuks apart toevoegen ben technisch maar in de router niet geheel helaas hoe kan ik dit doen toevoegen inderdaad 6 regels aanmaken wat bedoel je met interne en externe poort het zelfde     is het bijvoorbeeld  regel 1     begin  46100  tot 46101 enz ? vr groet  jan

vroeger had ik dit ook bij ziggo  nu dus weer bij odido   gelukkig werkt na vele weken de herman cardon speaker ook  sinds er film weare update is geweest

Reageer