Probleem met wifi


Ik heb regelmatig dat ik uit het niets ineens niet meer met mijn wifi kan verbinden dat ie n melding geeft van fout wachtwoord. Ik heb hier ook al telefonisch contact over gehad alleen hier was niet heel goed mee omgegaan, had in eerste instantie iemand aan de lijn die mij zowat voor gek verklaarde en zei dat ik het fout had en dat alles wel gewoon goed werkte. uiteindelijk wel iemand met fatsoen aan de lijn gekregen maar nou is mijn probleem nog niet opgelost. modem is ook al vervangen geweest maar het probleem blijft. het opnieuw opstarten van de modem lost het probleem tijdelijk op maar na een paar uur komt het weer terug.

Ishana van Odido 1 maand geleden

Hoi @Denz82, ik sta voor je klaar en help je graag verder! Kom je met het wachtwoord wel in andere apparaten of ditzelfde apparaat na het opnieuw opstarten? Ook ben ik benieuwd of je het modem al een reset naar de fabrieksinstellingen hebt gegeven. Groetjes, Ishana

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Denz82, ik sta voor je klaar en help je graag verder! Kom je met het wachtwoord wel in andere apparaten of ditzelfde apparaat na het opnieuw opstarten? Ook ben ik benieuwd of je het modem al een reset naar de fabrieksinstellingen hebt gegeven. Groetjes, Ishana

Hoi als eenmaal de internet eruit ligt zegt hij foute wachtwoord. Op alle apparaten .Maar als ik de modem uit en aan zet lukt het gewoon met de wachtwoord.  En lijkt of het opgelost is. Ja ik heb al naar fabriek instellingen geprobeerd,  zelfs al 2.4 apart 5g apart. En toch blijft de wifi uitvallen of ww probleem op de raarste tijden. Ik heb sinds gisteren een access point geïnstalleerd en ik kwam erachter, als elke keer als het signaal van buitenaf even verbroken word die naar de modem gaat. de wifi van de modem  gaat flippen. Ik merk aan de access pont dat hij wel verbonden blijft maar even geen signaal terug krijgt van de modem. Duurt 1minuut voordat de acces point weer verzend/ontvangt van de modem als dat gebeurt ligt de wifi eruit of geeft fout ww aan. Totdat ik de modem  uit en aan zet is het weer even goed. 

Reputatie 6
Badge +2

@Denz82 Ik heb zojuist WPA3 naar WPA2 gezet. Wil je het modem een herstart geven, maakt dit verschil? Ik verneem het graag! 

Ik zal hem opnieuw opstarten. Ik laat het u nog weten of het is opgelost, dankjewel 

Hoi het probleem is nog steeds niet opgelost. Wat nu wel is. Dat hij geen fout ww meer aangeeft maar niet kan verbinden. (Op alle apparaten)Tot ik de modem weer uit en aan zet lijkt het weer goed te zijn tot een bepaalde tijd

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Denz82, bedankt voor de update! We geven niet op. Vermoedelijk hebben je apparaten moeite met Wifi 6. Ik heb dit voor de zekerheid uitgezet. Zet het modem uit en daarna weer aan. Lukt het nu wel te verbinden? Ik hoor het super graag!

Hoi nee mijn apparaten zijn wifi 6 compatible dus ik zet ze weer aan! En ik heb wifi 6 nodig voor mijn vr bril. De eerste weken was alles goed na het aansluiten van jullie modem Er is niets veranderd in mijn apparaten scenario. En het verbinden lukt gewoon alleen hij valt elke x weg na bepaalde tijd als ik de modem uit en aan zet kan ik weer verbinden. 

Reputatie 6
Badge +2

@Denz82 Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ik ben gelijk gaan kijken en het valt mij op dat je nog niet op de lijst voor de nieuwe firmware update staat. Ik heb je hier gelijk aan toegevoegd! 

Ik verwacht dat je de update morgen in de loop van de dag ontvangt. Laat je ons weten of de verbinding dan wel tot stand blijft?

Ja ik laat het u weten. Ik vermoed dat het idd een bug in de huidige firmware is. Dank u!

Reputatie 6
Badge +2

@Denz82 Is helemaal goed, ik wacht je terugkoppeling af! 😊

Internet heeft weer een aantal keer uitgelegen via wifi.  Apparaten via lan hebben wel Internet terwijl wifi geen Internet geeft maar wel verbonden is. Als ik modem uit en aan zet is het weer tijdelijk opgelost 

 

Even een aanvulling. Ik zeg dat de lan blijft werken. Maar hij hapert. En als hij dat doet is tegelijk de wifi eruit. Na enige tijd is de lan weer online Totdat ik de boel opnieuw opstart heb ik weer wifi. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Denz82 

Wat heb je allemaal aan bekabeld apparatuur aangesloten op de modem? Wellicht is daarvan 1 apparaat de boosdoener.

Wat je kan doen is even alle bekabeld aangesloten apparatuur loskoppelen en dan de stabiliteit van de WiFi in de gaten houden.

Ik heb op de lan. een Samsung  tv, android player , en sinds kort een acces point om de wifi verbinding te behouden zodat ons telefoon van 4g af blijft  alles loskoppelen had ik al geprobeerd. En waarom was de eerste maand alles goed en er is niets veranderd kwa aansluiting of hardware.  Behalve die acces point. Maar toen was het probleem al

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Denz82, kan je het MAC-adres delen van het apparaat waarmee je geen verbinding kan krijgen? Dan kan ik dit voor je onderzoeken! 

Had je het trouwens al uitgeprobeerd toen Wifi 6 uitgeschakeld was of niet? Je geeft alleen aan dat je het weer ingeschakelt hebt. 

Alle apparaten op wifi doen het dan niet en zeggen allemaal fout ww. Of kan niet verbinden. Ook lan hapert paar seconden. Ik heb al wifi 6 uitgeschakeld gehad. Maar dezelfde probleem totdat ik even de modem uit en aan zet is het even verholpen 

Reputatie 7
Badge +9

En als je het modem een factory reset geeft met het kleine knopje achterop het modem @Denz82? Zonder instellingen te veranderen, krijg je dan nog steeds de melding? 

Ja. Al meerdere malen. Hij ligt er nu weer uit met een fout ww melding. Al typ ik 100x blijft fout aangeven.  Bekabeld heb ik nog wel internet. Maar haperde net even en pakt het weer op. Maar door die lan haperingen (op tv) zie ik al meteen dat wifi eruit ligt of ww vraagt. Gek word ik ervan. En elke x word het zelfde gevraagd  of ik aparte kanalen wifi geprobeerd heb, het uitzetten van wifi6, fabrieksinstelling, verouderde apparaten. Lan ontkoppelen, enz..  Maar niets werkt en ik heb ook een andere modem gekregen met exact dezelfde problemen 

Reputatie 6
Badge +2

@Denz82 Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken wat ik voor je kan doen om dit op te lossen. 

Ik zie dat je inmiddels contact hebt genomen met onze Klantenservice en dat er een modemswap is besproken. Het nieuwe modem is afgelopen vrijdag verzonden, ik verwacht dat je deze in de loop van volgende week zult ontvangen. 

Laat je het ons weten als je het hebt getest? 

Ja dat klopt ik krijg een ouder model modem. En ik ben zeer benieuwd of het dan opgelost is. Mocht het niet opgelost zijn , dan zou er extern gegeken worden naar de glasvezel. Dus er is nog een hulp lijn. Maar nu ben ik al te ver aan het denken. Ik hoop echt dat het opgelost is. Ik laat het u weten

Even een update.  Ik heb sinds gisteren een ouder type modem aangesloten. Tot nu toe geen uitval gehad en ook geen haperingen  wat me ook opvalt is dat hij een stuk sneller reageert,en de lampjes 2.4g en 5g knipperen op de modem. Dat deed hij met de nieuwe versie niet

Reputatie 6
Badge +2

@Denz82 Ik ben super blij om te lezen dat je met dit modem geen uitval meer hebt ervaren, ik heb er vertrouwen in dat dit zo blijft! 😀 Laat je het mij weten als er toch iets speelt? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

Reageer