RE200 aan Zyxel T56. Extender verbinding hapert vaak.

  • 3 April 2024
  • 6 reacties
  • 31 Bekeken

Ik heb een TPLink RE200 V1 Extender met de nieuwste firmware en dat werkte perfect bij mijn vorige provider.
Sinds kort heb ik een Odido abonnement en nu krijg ik vaak geen verbinding via de extender.

Ik gebruik de wizard in de RE200 voor het instellen. Het instellen werkt goed.

Echter soms vertikt mijn telefoon het om te verbinden, en soms werkt het na enige tijd. (Dit is de enige extender aan deze router).

Moet ik specifieke dingen instellen op de Zyxel of de Re200?

 

Waqqas 29 dagen geleden

Hallo @jbraamse 

Normaal hoef je hiervoor niks in te stellen in de Zyxel.

Kan je de internetkabel tussen Zyxel en TP-LINK eens vervangen en heb je hier ook een switch tussen?

De TP-LINK voorzien van een fabrieksreset kan je ook proberen.

En andere apparaten verbonden met de Zyxel-T56 werken wel goed?

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jbraamse 

Normaal hoef je hiervoor niks in te stellen in de Zyxel.

Kan je de internetkabel tussen Zyxel en TP-LINK eens vervangen en heb je hier ook een switch tussen?

De TP-LINK voorzien van een fabrieksreset kan je ook proberen.

En andere apparaten verbonden met de Zyxel-T56 werken wel goed?

Ik heb een TPLink RE200 V1 Extender met de nieuwste firmware en dat werkte perfect bij mijn vorige provider.
Sinds kort heb ik een Odido abonnement en nu krijg ik vaak geen verbinding via de extender.

Ik gebruik de wizard in de RE200 voor het instellen. Het instellen werkt goed.

Echter soms vertikt mijn telefoon het om te verbinden, en soms werkt het na enige tijd. (Dit is de enige extender aan deze router).

Moet ik specifieke dingen instellen op de Zyxel of de Re200?

 

Klein misverstand vrees ik: de router en de extender (Re200) zijn verbonden via wifi.

Fabrieksreset heb ik al geprobeerd, maakt geen verschil.

Ik heb ook EasyMesh op de Zyxel router geactiveerd, ook dat maakt niets uit

Reputatie 7
Badge +15

@jbraamse 

Is er geen mogelijkheid om de versterker bekabeld aan te sluiten op een andere plek bijvoorbeeld? Een draadloze verbinding is mogelijk minder sterk.

Het lijkt er op dat ik het probleem heb opgelost:

De extender (RE200) heeft een eigen DHCP server, met standaard instelling Automatisch.
Dat betekent dat de DHCP server automatisch uitschakelt als er een andere DHCP server actief is. In dit geval is dat de DHCPserver van de Odido router. Vermoedelijk verloopt dat proces niet lekker soepel.

Nu heb ik de DHCP server van de Extender uitgeschakeld. (Off)

Dan weet ik zeker dat een apparaat, dat wil verbinden met de Extender rechtstreeks een IP adres van de Odido router krijgt. De extender is alleen nog een passief doorgeefluik voor IP adressen.

 

Reputatie 7
Badge +15

@jbraamse 

2 DHCP servers kan inderdaad voor problemen zorgen en al zeker als ze beide in hetzelfde subnet zitten. De Zyxel gebruikt ook 192.168.1.1.

De DHCP-instelling automatisch op de RE200 zou dat op moeten lossen, maar doet dat blijkbaar niet goed.

Reageer