Beantwoord

Slechte/geen verbinding wifi

  • 30 June 2023
  • 6 reacties
  • 185 Bekeken

Hallo. 
 

sinds een paar dagen hebben wij Glasvezel van T-Mobile. De monteur is begin van de week geweest om een modem van Huawei te plaatsen en een converter.

Ons probleem is dat de Wifi steeds weg valt. De eerste twee dagen werkte het goed en nu, om de zoveel tijd valt de Wifi uit. Dit is vervelend, omdat wij tv kijken via T-Mobile TV app, en dus via de wifi. Dit zorgt voor veel storing en ergernis tijdens het tv kijken. Wij waren in de veronderstelling dat er een kabel getrokken zou worden van het modem tot de tv, maar de monteur vertelde dat het via wifi moest. Mijn vriendin (die op dat moment thuis was) wist niet dat het op de kabel had gemoeten en stemde in met de app. Ik wil echter gewoon een kabel, want de tv via wifi werkt enorm slecht.

Diverse dingen geprobeerd, converter en modem van stroom af, ander kanaal op de 2.4Ghz, niks mag baten. Soms doet hij het uren goed, en soms knalt hij er iedere minuut uit en krijg ik zwart beeld op de tv.

Kan er alsnog een kabel getrokken worden naar de televisie of zijn wij gebonden aan een wifi versterker? Als laatste ter info, als wij een app als Netflix starten werkt het wel gewoon. Zit het probleem dan in de T-Mobile app?

Dank voor de reactie.

icon

Beste antwoord door eric 30 June 2023, 19:39

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SZitter 

Nieuwe klanten krijgen een Zyxel router, weet je zeker dat het een Huawei router is en werken andere apparaten wel goed op de WiFi?

Misschien kan je de app eens verwijderen en opnieuw installeren.

Is er toevallig een mogelijkheid dat je zelf een kabel kan trekken en moet dat dan door een bestaande leiding of langs de plinten?

Hallo @Waqqas,

 

dank voor de snelle reactie.

100% zeker een Huawei. De enige aansluiting in de woonkamer is Coax, dus dan zou het langs de plinten moeten. Dit kan ik uiteraard zelf maar ik ben niet overgestapt om er vervolgens heel veel geld in te moeten steken, nieuwe kabels etc. word ik toch niet echt vrolijk van. 
Ik vond het juist een fijn idee geen box meer te hoeven gebruiken en werd er door een verkoper aan de deur van overtuigd dat dit niet nodig zou zijn met de app, heb me op dat moment niet beseft dat het via de wifi zou gaan.

Op andere apparaten af en toe hetzelfde probleem, maar mijn telefoon is misschien wat vlotter in het weer oppakken van het signaal dan de tv is. Overigens is het bereik wel slecht en houd de wifi boven aan de trap en in de achtertuin op, iets waar we nog wel mee kunnen leven, als de tv het maar gewoon goed blijft doen en vanwege thuiswerken is een goed wifi netwerk (geen optie tot kabel) wel belangrijk.

Sorry je hebt gelijk, het is inderdaad een Zyxel! De converter is Huawei.

Reputatie 7
Badge +14

Als je wifi wilt verbeteren,  zie dan de wifi plus pagina. 

Ja bedankt, maar extra betalen omdat het niet goed werkt is natuurlijk niet waarom ik ben overgestapt… Dan ben ik door de verkoper gewoon misleid en had hij moeten melden dat er nog extra kosten aan verbonden zouden zitten. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @SZitter, goed dat je de situatie uitgebreid beschrijft, dit geeft een duidelijk beeld en ik help je heel graag om de Wifi te verbeteren! Het klinkt heel erg alsof het bereik van de Wifi niet toereikend is en de TV een beetje in het grensgebied valt van het bereik waar het op zich nog wel werkt maar niet consistent. Het makkelijkst kan je het bereik vergroten met behulp van een Wifi versterker, maar er zijn ook zeker alternatieven.

Ik krijg de indruk dat het modem in de meterkast staat? Het mooie van glasvezel is dat je de kabel tussen het modem en de witte Huawei Media Converter tot 100 meter lang kan zijn zonder de prestaties te beïnvloeden. Daarom zou je ook het modem wat dichterbij kunnen verplaatsen door een langere kabel tussen het modem en de Media Converter te plaatsen. Als je het modem al een kamer weet op te schuiven zal dit het bereik flink vergroten.

Daarnaast zou je ook de COAX kabel kunnen vervangen door een UTP kabel, maar ik moet zelf zeggen dat dit voor mijzelf persoonlijk ook een redelijke klus zou zijn haha.

Ik hoop dat je hiermee nog uit de voeten kan!

Reageer