Slechte internet

  • 14 December 2023
  • 10 reacties
  • 150 Bekeken

Waarom moet ik communiceren via een webcareteam op facebook of via twitter? Ik heb jullie inmiddels 20x gemaild, maar geen reactie, bellen helpt niet, jullie beloven terug te bellen maar ook dat doen jullie. Naar aanleiding van de uitzending van Kassa waarin Tisha van Lammeren  aangeeft dat je op kan zeggen zonder boete als je niet tevreden bent. Zelfs dit heb ik al 2x geprobeerd, dat moet dan via de teamleider, die het goed moet keuren, waarop jullie beloven terug te bellen, na 3 dagen. Ook hier geen reactie. De enige keren dat jullie kunnen mailen is als ik het abonnementsgeld storneer, dan heb ik binnen een dag een reactie.

Nog één keer. Ik heb al maanden dat ik geen wifi heb op mijn telefoon, laptop, computer, tv. Hij kan pagina's niet downloaden/ophalen. Ik hoef niet op jullie community te kijken want inmiddels hebben jullie telefonisch al tig keer gereset en weet ik wat allemaal gedaan, waarop jullie conclusie is dat het idd raar is. Zoals beloofd door Tisha van Lammeren zou ik graag zien dat ik mijn abonnement bij jullie kan beëindigen zonder boete.  Klacht Kenmerk 2352/65997372. Zou graag zien dat jullie via mail contact opnemen.

Teresa van Odido 4 maanden geleden

@Arsaba Ik heb meteen jouw gegevens erbij gepakt. Het verzoek dat mijn collega heeft ingediend voor kosteloos opzeggen, is goedgekeurd! Ik heb dit meteen voor je in orde gemaakt. 

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@Arsaba Ik heb meteen jouw gegevens erbij gepakt. Het verzoek dat mijn collega heeft ingediend voor kosteloos opzeggen, is goedgekeurd! Ik heb dit meteen voor je in orde gemaakt. 

Er is gezegd dat ik eerst op zoek mocht naar een andere provider, niet dat jullie zomaar even zonder waarschuwing het stopzetten.

Dit is dus mijn dag vandaag

Kom je thuis na een dag werken, geen internet, 2x alle stekkers er uit. Googlen of er ergens storing is. Kijk je in je mailbox, zie je dat ze het abonnement stop hebben gezet per direct. Bellen, gesprek opgenomen, konden ze niet meer terugdraaien, 4 codes gekregen voor 7 dagen, dus 4x7 dagen, kan ik een hotspot maken op de telefoon van mijn zoon als hij thuis, en dat is niet vaak. Hopen dat er een provider is die dit snel kan oplossen. WAARDELOOS

Geen tv als zoon niet thuis is, niet meer thuiswerken als hij op school is.

Reputatie 6
Badge +2

@Arsaba Mijn oprechte excuses voor het opzeggen van het abonnement! Uit jouw bericht en het goedgekeurde verzoek tot opzegging maakte ik op, dat je het abonnement direct wilde opzeggen. Ik had dit nogmaals met jou moeten checken. Ik begrijp dat het niet ideaal is, maar ik ben blij om te lezen, dat mijn collega’s je in ieder geval van een aantal voucher codes hebben kunnen voorzien. 

Mag ik vragen waarom je geen hotspot kunt maken op je eigen telefoon? Mocht het zo zijn, dat de reden hierachter is, dat je geen Odido of Ben simkaart hebt, dan mag je van mij een simkaart kopen (€10). Als je mij een foto van de bon stuurt, dan vergoed ik deze gelijk voor je! Op deze manier kun je alsnog een hotspot maken, met je eigen toestel. Laat je mij weten of je hier interesse in hebt? 

Je overlegt toch eerst met de klant. Ik wist niet eens dat het goedgekeurd was. Lijkt me toch dat je de klant dan tijd geeft om een andere provider te zoeken. Waarom kan het niet weer geactiveerd worden. De knop omzetten om het te beëindigen doen jullie in 5 minuten maar dit proces terugdraaien schijnt niet te kunnen. 

 

Verder heb ik de afgelopen 4 maand, elke maand mijn telefoonabonnement met 10 euro moeten opwaarderen, in totaal 40 euro omdat mijn telefoon vaak niet werkte op de wifi. 40 euro aan extra kosten en nu is mijn abonnement zomaar stopgezet, krijg ik hier nog geld voor terug. En dan de ellende van de afgelopen maanden niet fatsoenlijk tv kijken, kind dat s avonds niet meer kon gamen, thuiswerken was vaak onmogelijk, krijg ik hier nog compensatie voor.

 

Die 10 euro voor een simkaart doe je maar in de vorm van een bon en dan ga ik wel langs de odido winkel. 

 

Vind het echt raar dat jullie niet de knop weer kunnen omzetten.

Toevoeging 

Verder gaat de batterij van de telefoon heel snel leeg als we met z'n allen op 1 hotspot zitten en zijn we afhankelijk van 1 hotspot. Is diegene niet thuis dan kan je niks. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Arsaba, het proces terugdraaien kunnen we inderdaad niet. Je zou dan een nieuw abonnement moeten aanvragen. Ook kunnen wij geen bon met shoptegoed voor je aanmaken. De enige optie is om de €10 voor te schieten en dan vergoeden wij die kosten. 

 

Je geeft namelijk in je eerste bericht aan dat je het contract zonder afkoopsom wilde opzeggen. Na de goedkeuring heeft Teresa dit meteen voor je in orde gemaakt. Ik citeer: 

Ik hoef niet op jullie community te kijken want inmiddels hebben jullie telefonisch al tig keer gereset en weet ik wat allemaal gedaan, waarop jullie conclusie is dat het idd raar is. Zoals beloofd door Tisha van Lammeren zou ik graag zien dat ik mijn abonnement bij jullie kan beëindigen zonder boete.  Klacht Kenmerk 2352/65997372. Zou graag zien dat jullie via mail contact opnemen.

 

Sorry, waarom niet een keer hand in eigen boezem steken. In mijn telefonisch contact met jullie heb ik 2x moeten vragen of dit mogelijk was, opzeggen zonder boete. 2x is het voorgelegd aan de manager en zouden jullie telefonisch contact opnemen, wat niet gebeurd is, of het überhaupt mogelijk is en dat ik dan nog de tijd zou krijgen om een andere provider te zoeken.......lijkt me ook logisch, je gaat niet bij een andere provider een abonnement afsluiten als je niet weet of odido hier akkoord mee is. Zie dit meer als een k..streek van jullie kant. Ik heb nl.geen bericht voor die tijd gehad. Alleen maar een mail dat het akkoord is en we hebben ook gelijk het internet afgesloten. 

Verder hoor ik nog graag of ik de extra gemaakte kosten en een compensatie krijg van jullie.

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk dat er inderdaad een miscommunicatie geweest is @Arsaba, mijn excuses hiervoor. Ik kan je jammer genoeg geen compensatie bieden voor kosten die gemaakt zijn buiten Odido. We hebben uit coulance het contract opgezegd zonder de afkoopsom. Ik wil je wel heel veel succes wensen bij je nieuwe provider!

Beste Odido,

Maanden slecht internet, 40 euro extra kosten gehad omdat ik thuis op 4g moest omdat ik op jullie wifi geen pagina kon laden, uren bellen, mailen, frustratie omdat je niet terug gebeld wordt of terug gemaild en dan sluiten jullie, zonder overleg, op 15 december het internet af maar verwachten wel dat ik betaal t/m 21 december. Dat is toch wel weer heel raar of zijn jullie cergeten dit door te geven aan de afdeling administratie.

 

In afwachting van jullie reactie.

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Arsaba, geen zorgen! Je zult nog een eindafrekening ontvangen met een compensatie. Je rekening van december stond al klaar voor de opzegging en konden we niet meer tegenhouden. Voor nu wens ik je super fijne feestdagen! ✨ Groetjes, Ishana

Reageer