slechte wifi bij warm weer

  • 14 June 2023
  • 36 reacties
  • 577 Bekeken

Ik ben erachter gekomen dat mijn wifi erg slecht werkt als het buiten 30 graden is. Binnen is het bij ons ook vrij warm (24 tot 26 graden). De router staat in de meterkast. Op dit moment hebben wij boven en buiten weer geen internet. Zelfs niet op mijn telefoon. Wifi versterkers werken ook niet. Wat kan ik hieraan doen? 

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hi @Werner1, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je optmiaal van je internet kunt genieten, ik ben daarom ook gelijk gaan kijken. Er zijn een aantal punten wat mij meteen opvalt, je hebt nog een oud abonnement van ons met 20 Mbit/s, dit is niet erg veel als je meerdere apparaten tegelijkertijd op je netwerk hebt zitten. Je kan heel simpel je snelheid verhogen in My T-Mobile, dit is uiteraard je eigen beslissing! Daarnaast zie ik inderdaad geen verbinding met het wifi punt. Zou je een aantal stappen voor mij willen uitvoeren?

 

  1. Kan je een volledige powerflip uitvoeren? Dit doe je zo:
  • Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  • Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  • Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  • Controleer of de verbinding stabiel is.

 

  1. Kan je het wifi punt opnieuw verbinden met het modem, het liefst bekabeld? Hier lees je hoe dit moet: Installatie Internet, TV & Vast Bellen | T-Mobile Thuis

 

  1. Ook hebben we een handig topic geschreven over hoe je je wifi verbinding kunt optimaliseren, hieronder kun je dit topic bekijken: 

     

 

Kom je er nog niet uit? Geef het dan gerust aan, dan help ik je verder!

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Werner1, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je optmiaal van je internet kunt genieten, ik ben daarom ook gelijk gaan kijken. Er zijn een aantal punten wat mij meteen opvalt, je hebt nog een oud abonnement van ons met 20 Mbit/s, dit is niet erg veel als je meerdere apparaten tegelijkertijd op je netwerk hebt zitten. Je kan heel simpel je snelheid verhogen in My T-Mobile, dit is uiteraard je eigen beslissing! Daarnaast zie ik inderdaad geen verbinding met het wifi punt. Zou je een aantal stappen voor mij willen uitvoeren?

 

  1. Kan je een volledige powerflip uitvoeren? Dit doe je zo:
  • Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  • Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  • Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  • Controleer of de verbinding stabiel is.

 

  1. Kan je het wifi punt opnieuw verbinden met het modem, het liefst bekabeld? Hier lees je hoe dit moet: Installatie Internet, TV & Vast Bellen | T-Mobile Thuis

 

  1. Ook hebben we een handig topic geschreven over hoe je je wifi verbinding kunt optimaliseren, hieronder kun je dit topic bekijken: 

     

 

Kom je er nog niet uit? Geef het dan gerust aan, dan help ik je verder!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Werner1 

Hier 3 dagen 31 graden geweest en nu 28-29 graden, binnen meestal 25-27 graden maar dit heeft geen invloed op de WiFi met de Zyxel-T54 in de woonkamer.

Misschien kan je kijken of het een optie is om de router te verplaatsen naar een open plek zoals de woonkamer.

De versterkers bekabeld verbinden of via powerline adapters zal ook helpen 

Reputatie 7
Badge +5

Wifi is gebaseerd op radiogolven.

Radiogolven veranderen door weersomstandigheden. Radioamateurs over de hele wereld zijn hiermee bekend en probeerden vroeger, voor er satellieten waren, verbindingen met de andere kant van de aarde te maken om zo communicatie op te zetten.

Of dit ook voor wifi in het beperkte gebied in en rond het huis is mij niet bekend.

Welk merk modem heb je, ik verwacht een Zyxel?  Componenten in het modem/router zijn ook onderhevig aan slijtage en verminderen daardoor in hun functie. Dan zou een modem omwisseling een  alternatief kunnen zijn.

Electronische apparaten kunnen behoorlijk veel hebben qua warmte maar belangrijk is ten allen tijden dat er een luchtstroom(pje) mogelijk is. Dus geen handdoeken over apparaten hangen e.d.

Bedankt voor de reacties. Ik kan mijn mb's niet verhogen omdat ik dan naar het nieuwe abonnement ga en mijn gratis espn zenders kwijt ben.

Ik heb de powerflip uitgevoerd en nu werkt het weer goed. Ik hoop dat het zo blijft anders stuur ik nog een berichtje. 

  

Reputatie 7
Badge +5

Bedankt voor de reacties. Ik kan mijn mb's niet verhogen omdat ik dan naar het nieuwe abonnement ga en mijn gratis espn zenders kwijt ben.

  

Duidelijk, dat is inderdaad een heel goede reden om geen aanpassing te doen. En de 100mB is in veel gevallen snel genoeg als je geen foto albums of filmcollectie wil up of downloaden. 😇

Hi @Werner1, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je optmiaal van je internet kunt genieten, ik ben daarom ook gelijk gaan kijken. Er zijn een aantal punten wat mij meteen opvalt, je hebt nog een oud abonnement van ons met 20 Mbit/s, dit is niet erg veel als je meerdere apparaten tegelijkertijd op je netwerk hebt zitten. Je kan heel simpel je snelheid verhogen in My T-Mobile, dit is uiteraard je eigen beslissing! Daarnaast zie ik inderdaad geen verbinding met het wifi punt. Zou je een aantal stappen voor mij willen uitvoeren?

 

  1. Kan je een volledige powerflip uitvoeren? Dit doe je zo:
  • Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  • Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  • Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  • Controleer of de verbinding stabiel is.

 

  1. Kan je het wifi punt opnieuw verbinden met het modem, het liefst bekabeld? Hier lees je hoe dit moet: Installatie Internet, TV & Vast Bellen | T-Mobile Thuis

 

  1. Ook hebben we een handig topic geschreven over hoe je je wifi verbinding kunt optimaliseren, hieronder kun je dit topic bekijken: 

     

 

Kom je er nog niet uit? Geef het dan gerust aan, dan help ik je verder!

 

Wifi doet het nu weer goed. Alleen mijn tv in de woonkamer en de tv in de slaapkamer blijft regelmatig hangen (na de grote update). Na 10 seconde gaat het beeld weer verder. Ook komt er regelmatig te staan dat de tv offline is en opnieuw verbonden moet worden. Na het opnieuw verbinden werkt de tv wel weer. Heb je hier een oplossing voor? Vrienden van ons hebben hetzelfde probleem. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Werner1, fijn om te horen dat het internet het nu weer goed doet!

Ik zie dat je twee verschillende TV Boxen hebt, zou je de TV Box zonder harddiskrecorder een factory reset willen geven? Dit doe je zo: 

 

Entone Kamai (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de linkerzijkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Het gaatje van de reset zit naast het gleufje voor de SD kaart. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.

 

De TV Box met harddiskrecorder kan alleen ik of iemand van de klantenservice voor je resetten, houd er wel rekening mee dat alle opnames verloren gaan. Kan ik dit voor je doen?

 

Werkt dit nu niet? Dan kan ik eventueel de TV Boxen voor je omruilen naar een Amino Aria 610. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of de harde reset werkt en/of ik de TV Boxen voor je mag omruilen?

Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet. De tv in de woonkamer en slaapkamer blijven beide regelmatig hangen. Stuur maar de nieuwe boxen toe, opnemen doen wij niet. 

Hi @Werner1, fijn om te horen dat het internet het nu weer goed doet!

Ik zie dat je twee verschillende TV Boxen hebt, zou je de TV Box zonder harddiskrecorder een factory reset willen geven? Dit doe je zo: 

 

Entone Kamai (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de linkerzijkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Het gaatje van de reset zit naast het gleufje voor de SD kaart. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.

 

De TV Box met harddiskrecorder kan alleen ik of iemand van de klantenservice voor je resetten, houd er wel rekening mee dat alle opnames verloren gaan. Kan ik dit voor je doen?

 

Werkt dit nu niet? Dan kan ik eventueel de TV Boxen voor je omruilen naar een Amino Aria 610. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of de harde reset werkt en/of ik de TV Boxen voor je mag omruilen?

Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet. De tv in de woonkamer en slaapkamer blijven beide regelmatig hangen. Stuur maar de nieuwe boxen toe, opnemen doen wij niet. 

Reputatie 7
Badge +9

@Werner1 bedankt voor het testen en je reactie.

Ik heb direct twee nieuwe TV Boxen opgestuurd. Je ontvangt hier een bericht van en je kunt de zending volgen in My T-Mobile! Wil je mij na de installatie een terugkoppeling geven?

De tv beneden blijft nog regelmatig hangen. Ik krijg niet meer de melding dat de tv opnieuw verbonden moet worden. Na ongeveer 5 seconde gaat het programma weer verder waar het gebleven was. 

Boven hebben wij nog niet getest. Dit kastje kwam later binnen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Werner1, bedankt voor je terugkoppeling.

Welke TV Box blijft op dit moment hangen? Dan kan ik hiernaar kijken! 

De tv box die als eerst is verstuurt. 

Haperen doet hij niet heel vaak meer. 

Het beeld is soms wel slecht. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Werner1, bedankt voor je snelle reactie. Ik ben direct gaan kijken en ik zie inderdaad op sommige momenten een slechte stream voorbij komen. Zou je de TV Box kunnen voorzien van een harde reset? Dit doe je zo: 

 

Amino Aria Factory Reset

Deze TV Box is ongeveer dertien centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

 

Hi @Werner1, bedankt voor je snelle reactie. Ik ben direct gaan kijken en ik zie inderdaad op sommige momenten een slechte stream voorbij komen. Zou je de TV Box kunnen voorzien van een harde reset? Dit doe je zo: 

 

Amino Aria Factory Reset

Deze TV Box is ongeveer dertien centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

 

Ik heb dit gedaan maar na de reset is het alleen maar slechter geworden. Een aantal minuten een zwart scherm en het beeld blijft regelmatig een lange tijd hangen.

Reputatie 7
Badge +5

Jammer @Werner1, maar we geven niet op! Ik wil echter zeker weten over welke TV Box het nu gaat, omdat de eerste TV Box(en) die jij hebt ontvangen uiteindelijk zijn vervangen. Klopt het dat het MAC adres van de betreffende TV Box eindigt met 78:94? Ik ben ook gelijk benieuwd, want ik zie dat er maar één TV Box is aangesloten op het modem. Hoe zit het met de tweede TV Box die jij hebt en heb jij de mogelijkheid om deze aan te sluiten en de verbinding te testen? Dit geeft mij gelijk wat meer inzicht of het in de verbinding zit, of aan de TV Box ligt. Alvast super bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!

Jammer @Werner1, maar we geven niet op! Ik wil echter zeker weten over welke TV Box het nu gaat, omdat de eerste TV Box(en) die jij hebt ontvangen uiteindelijk zijn vervangen. Klopt het dat het MAC adres van de betreffende TV Box eindigt met 78:94? Ik ben ook gelijk benieuwd, want ik zie dat er maar één TV Box is aangesloten op het modem. Hoe zit het met de tweede TV Box die jij hebt en heb jij de mogelijkheid om deze aan te sluiten en de verbinding te testen? Dit geeft mij gelijk wat meer inzicht of het in de verbinding zit, of aan de TV Box ligt. Alvast super bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!

Klopt de tv box eindigd met 78:94.

De tweede box hadden we ook aangesloten maar na de reset van de eerste box werkte de tweede heel slecht. We kregen geen beeld en het blauwe lampje ging niet uit. Daarom hebben wij de stekker eruit getrokken. Nu werkt de tweede box wel weer. 

De eerste box hapert nog steeds heel af en toe. Via de tweede box hebben we nog niet lang gekeken. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Werner1, hoe heb je de TV Box precies aangesloten, ik zie namelijk dat je de TV Box en nog een ander apparaat op poort 3 aangesloten hebt. Kan je de TV Box met een andere poort, direct op het modem, verbinden? Zorgt dit voor minder verstoring?

 

Klopt, de playstation. Wij hebben hier nooit problemen mee gehad. Als de ps aan staat en download is het beeld erg slecht. Als de ps uit staat dan is het beeld minder slecht maar hapert de tv nog steeds. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Werner1, wat mij juist opviel is dat de Playstation en de TV Box op 1 poort zijn aangesloten. Zou je deze apart kunnen aansluiten op het modem? 

Hey @Werner1, wat mij juist opviel is dat de Playstation en de TV Box op 1 poort zijn aangesloten. Zou je deze apart kunnen aansluiten op het modem? 

Nee dat gaat niet, ik heb maar 1 aansluiting in de kamer naar de meterkast voor internet. 

Reputatie 7
Badge +9

@Werner1 is het mogelijk om de Playstation tijdelijk los te koppelen en de TV Box dan te testen? Is de verbinding dan als nog onstabiel?

Zou je ook een schets kunnen maken hoe je verbinding precies loopt? Voorbeeld: Media Converter → Zyxel → TV Box.

@Werner1 is het mogelijk om de Playstation tijdelijk los te koppelen en de TV Box dan te testen? Is de verbinding dan als nog onstabiel?

Zou je ook een schets kunnen maken hoe je verbinding precies loopt? Voorbeeld: Media Converter → Zyxel → TV Box.

Ik heb de ps eraf gehaald maar het beeld blijft onstabiel. 

Media conventer -> zyzel -> kabel naar huiskamer -> splitter -> tv box 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Werner1 

Het is ook mogelijk dat de splitter de boosdoener is, dit is een switch neem ik aan? Sluit de kabel die van de Zyxel naar de woonkamer gaat eens rechtstreeks aan op de tv box.

Ik ben op vakantie geweest, vandaar mijn late reactie. We hebben het ook zonder splitter geprobeerd maar dat maakte niet uit. Het lijkt wel of de tv extra slecht wordt bij het gebruik van meer internet. Als niemand internet gebruikt hapert de tv af en toe. Als iemand veel internet gebruikt hapert de tv heel erg. Internet doet het verder prima. 

Reageer