Beantwoord

Sonos probleem verbinden met Sonos account, en Spotify service. Zyxel T-56

  • 19 February 2024
  • 47 reacties
  • 569 Bekeken

Na jaren lang bij KPN met een Fritzbox  FiTZ!Box 7590, ervaar ik nu grote problemen met opzetten van mijn Sonos systeem. Allereerst lijkt verbinden met de Sonosservers voor controleren account etc niet te lukken.
Na veel gedoe een nieuw Sonosaccount aangemaakt en mij Sonos spelers (Play1) compleet fabriek gereset. Nu heb ik twee van de drie daarin gekregen maar de derde weigert. Deze blijkt hangen op communicatie met de Sonosservers voor het controleren van de juiste versie van mijn app die op mijn telefoon staat. Daarnaast kan ik ook geen Spotify account toevoegen aan mijn Sonosaccount als service. Hier lijkt ook een koppelingsprobleem te zijn. Veel errors die ik eerder nooit gehad heb. Dit ligt naar mijn idee toch echt aan het Zyxel T-56 instellingen of mogelijkheden die nu beperkend zijn voor oudere hardware.

Wellicht is er iets bekend over het succesvol opzetten van een Sonos systeem met Play1 op de Zyxel T-56 met specifieke instellingen, Ik lees ook iets over firmware updates.

Marcel

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 19 February 2024, 13:17

Bekijk origineel

47 reacties

Hi @Simeom, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een reactie achterlaat. Ik heb je op de lijst gezet zodat de firmware sneller geupgraded wordt. Het modem zal uit zich zelf de update uitvoeren en de verbinding zal dan ongeveer vijf minuten wegvallen. Daarna moet je weer verbinding kunnen maken met je apparaten. 

Geweldig Tommie, dankjewel!

En het werkt. Dank voor jullie snelle reactie en oplossing!

Reputatie 6
Badge +2

@Irina P Ik heb het gelijk doorgegeven aan @Tommie van Odido. Hij is op dit moment niet aanwezig, maar ik verwacht dat hij dit oppakt zodra hij terug is. @Sven-Odido zou jij het anders kunnen oppakken? Alvast super bedankt! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @M.Hut, bedankt voor de verduidelijking.

Ik heb het wifinetwerk onderzocht en ik zie niet heel veel issue's, wel zie ik dat de dekking van het modem niet optimaal is wat voor een verstoring kan zorgen. Ik heb je op de lijst gezet zodat er morgen de nieuwe firmware naar het modem gepushed wordt. Daarnaast heb ik Wifi 6 uitgeschakeld en WPA-3 op WPA-2 gezet. Het kan zijn dat apparaten nu aan gaan geven dat WPA-3 vereist is, dit is niet het geval. Je dient op die apparaten dan het netwerk volledig te vergeten en opnieuw te verbinden. Zou je het een paar dagen willen aankijken na dat de nieuwste firmware er op staat? Voer voor nu een powerflip uit dan neemt het modem de instellingen over. Hopelijk gaat het hierna al een stuk beter!

 

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.
Reputatie 7
Badge +9

Hi @Simeom, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een reactie achterlaat. Ik heb je op de lijst gezet zodat de firmware sneller geupgraded wordt. Het modem zal uit zich zelf de update uitvoeren en de verbinding zal dan ongeveer vijf minuten wegvallen. Daarna moet je weer verbinding kunnen maken met je apparaten. 

Hi @Simeom, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een reactie achterlaat. Ik heb je op de lijst gezet zodat de firmware sneller geupgraded wordt. Het modem zal uit zich zelf de update uitvoeren en de verbinding zal dan ongeveer vijf minuten wegvallen. Daarna moet je weer verbinding kunnen maken met je apparaten. 

Geweldig Tommie, dankjewel!

Reputatie 7
Badge +9

Vindt de Sonos app de Play 1 wel of dat ook niet @emmavsteenbergen? Heb je het al met een nieuw Sonos account geprobeerd?  

Ik ervaar dezelfde problemen met mijn Sonos systeem sinds de overstap naar Odido en dit modem. Als dit met een update van de firmware opgelost kan worden heel graag! Ook mijn Remarkable weigert een verbinding te maken met de Zyxel. Klantenservice bij Remarkable heeft de logbestanden bekeken en zij geven aan dat er een probleem is met het uitgeven van IP-adressen in de router.

De update heeft mij beter en snellere verbindingen gebracht waarvoor dank aan Tommie.

Geen werkend Sonos systeem helaas.
Er blijven verbindingsproblemen bestaan met de Sonos players, Problemen bij toevoegen van Spotify als service, geen verbinding als de app controleert of het de meest actuele is (wat het is), geen verbinding bij toevoegen van item aan de playlist , geen toevoegen van Sonos (Play1) aan systeem. Begin toch wel de zwakke kwaliteit van de door Sonos ontwikkelde software platvorm erg zwaar te voelen. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @emmavsteenbergen, het lijkt erop dat de Sonos helemaal niet communiceerd met het modem. Zou je een de Sonos bekabeld willen aansluiten, vervolgens het wifi netwerk vergeten in de Sonos app en opnieuw kunnen toevoegen? Daarna loskoppelen en opnieuw proberen. Hopelijk werkt dit!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @IA8, welkom op onze Community!

Ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem. 

Beste @Tommie van Odido,

Ik ben onlangs verhuisd en toen hebben wij de Zyxel T-56 van Odido geinstalleerd. Sindsdien is het ook mij niet gelukt om te verbinden met de Sonos, super jammer. Zou je voor mij ook deze firmware naar het modem kunnen pushen? Ik heb al eerder met jullie en met sonos gebeld en de meeste instellingen aangepast (zoals WPA-2, bandbreedte, kanalen), helaas zonder succes. Hopelijk werkt dit wel!

Hartelijk dank!

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Linda en Richard, ik snap het verzoek! Omdat we druk bezig zijn de firmware naar alle klanten te pushen, kunnen wij je niet meer op de lijst zetten. Geen zorgen, deze komt eraan en zal tegen het einde van deze week ook op jouw modem staan. Hou jij het in de gaten? Super bedankt!

@marcel spaan Dank voor deze update, fijn dat je het zo hebt opgelost gezien je deze stap toch al van plan was!

Hi @Nora van Odido,

 

Ook ik zit met hetzelfde probleem: sinds 2 weken bij Odido (vanuit KPN), maar sinds ik de Zyxel T-56 heb kan ik niet meer verbinden met mijn Sonos Play 1. Via de Ethernet kabel werkt het wel, maar draadloos krijg ik het niet voor mekaar. Ik heb 5G al uitgezet en ook WiFi 6 uitgeschakeld, maar helaas nog geen effect.

Zouden jullie kunnen zorgen dat de update (indien ik deze nog niet heb) naar mijn modem wordt verstuurd?

En hebben jullie nog andere tips/tricks om te zorgen dat mijn Play 1 het weer (onbekabeld) gaat doen?

 

Thanks! Groet, Willem

Vindt de Sonos app de Play 1 wel of dat ook niet @emmavsteenbergen? Heb je het al met een nieuw Sonos account geprobeerd?  

In de Sonos app gaat alles goed, totdat er verbinding met de wifi moet worden gemaakt. Het gaat telkens op hetzelfde moment mis: "We konden geen verbinding maken met TMNL-xxxxx”. Ook een ander sonos account maakt geen verschil. 

Van Sonos kreeg ik nog de volgende tips:

-Controleer of 2,4GHz WiFi is ingeschakeld.
-Controleer of de WiFi-modus is ingesteld op 802.11 "B/G/N". Andere opties zijn vaak BG en GN of AX
-De beveiligingsmodus moet zijn ingesteld op WPA2 met AES-codering.
-Schakel UPNP in als deze is uitgeschakeld.
-Zorg ervoor dat de 2,4GHz WiFi-bandbreedte 20MHz is, 20/40MHz of 40MHz wordt niet ondersteund
-Pas het WiFi-kanaal aan van automatisch/automatisch naar handmatig kanaal 1, 6 of 11 voor de 2,4 Ghz-band en 36 voor de 5 Ghz-band
-Sla alle wijzigingen op en start de router opnieuw op

Zit hier nog iets tussen waar jullie bij kunnen helpen? Waar zou het anders nog aan kunnen liggen? Zou desnoods iets van een Odido versterker helpen zodat ik wel met de ethernetkabel kan verbinden? Onze eigen versterker verbindt ook niet met het modem… 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @marcel spaan 

Er zit blijkbaar een bug in de firmware van de T56 waardoor bepaalde apparaten niet kunnen verbinden, een nieuwe firmware wordt getest en hiermee is het hopelijk opgelost.

Mocht je de Fritzbox nog hebben dan zou je deze kunnen aansluiten op de mediaconverter en hierop het T-Mobile/Odido profiel selecteren of andere ISP met VLAN 300.

Dank je voor het antwoord. Is er ook bekend wanneer het vrijgeven van de firmware gepland staat?
Ik moet van KPN de Fritzbox terugsturen dus dat is niet echt een optie.

Reputatie 7
Badge +15

@marcel spaan 

De verwachting is dat de update in maart wordt uitgerold maar zodra een moderator jouw topic ziet kan hij/zij de update nu alvast naar jouw router pushen.

Reputatie 6
Badge +2

@emmavsteenbergen Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ik ben direct voor je gaan kijken in de modeminstellingen. Gelukkig staan de instellingen die je in punt twee en drie benoemd al goed. Wel heb ik de bandsteering weer ingeschakeld, waardoor het modem ook weer een 2.4Ghz verbinding uitzend (punt één). 

De andere punten kun je zelf aanpassen in de instellingen van het modem. In dit topic lees je hoe je inlogt op het modem: Inloggen op het modem | Odido community

Hoe je de UPNP in/uitschakelt, lees je in dit topic: UPnP uitzetten | Odido community

Wil je het wifi kanaal aanpassen? Dit doe je zo: Inloggen op het modem > Netwerkinstellingen > Algemeen > Kanaal > Selecteer het gewenste kanaal in het dropdown menu. Het kanaal staat standaard op ‘Auto’, dit raden wij ook aan. 

Laat je het mij weten of je er uitkomt? Ik help je graag verder! 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @willeml, welkom op onze Community.

Je hebt een T-54 en niet de T-56 en die is up to date! De eerder genoemde issues waren alleen voor de T-56. Dus ik ben benieuwd wat de oorzaak bij jou kan zijn. Wifi 6 stond nog ingeschakeld op de 5 Ghz frequentie, ondanks dat deze uitgeschakeld is kan dat een verschil maken. Ik zag ook al dat je WPA-3 op WPA-2 gezet had maar ik verneem dat dit ook niet geholpen heeft? Ik heb Wifi 6 nu volledig uitgeschakeld, als dit nog niet werkt zou je de 5 GHz weer aan willen zetten en dan je banden opsplitsen door Mesh uit te schakelen? Wellicht helpt dat. Zo niet, geef ons dan een terugkoppeling. Dan gaan we het verder onderzoeken.

Ik heb na veel proberen en de hele goede ondersteuning vanuit Odido door Tommie toch een andere router gekocht. Ik kreeg mijn Sonos apparaten gewoon niet werkend en het bleef me maar tijd kosten.
ik heb nu Glasvezel van Odido en https://tweakers.net/pricewatch/1785238/tp-link-deco-x50-3-pack.html
Koste wel wat maar heb nu wel stabiel mesh systeem en ik wilde toch repeater/mesh uitbreiding kopen,. Het Zyxel modem natuurlijk bewaard omdat dat in bruikleen is.

Ik ervaar dezelfde problemen met mijn Sonos systeem sinds de overstap naar Odido en dit modem. Als dit met een update van de firmware opgelost kan worden heel graag! Ook mijn Remarkable weigert een verbinding te maken met de Zyxel. Klantenservice bij Remarkable heeft de logbestanden bekeken en zij geven aan dat er een probleem is met het uitgeven van IP-adressen in de router.

De update heeft mij beter en snellere verbindingen gebracht waarvoor dank aan Tommie.

Geen werkend Sonos systeem helaas.
Er blijven verbindingsproblemen bestaan met de Sonos players, Problemen bij toevoegen van Spotify als service, geen verbinding als de app controleert of het de meest actuele is (wat het is), geen verbinding bij toevoegen van item aan de playlist , geen toevoegen van Sonos (Play1) aan systeem. Begin toch wel de zwakke kwaliteit van de door Sonos ontwikkelde software platvorm erg zwaar te voelen. 

 

Denk dat e.e.a. inderdaad ook aan de kant van Sonos niet helemaal op orde is. Niet kunnen verbinden met de Era 300 is opgelost met de nieuwe firmware, had vooral met IP adres verkrijgen te maken denk ik. Problemen die jij aanvullend noemt herken ik, waarbij het soms wel en soms niet werkt. Klantenservice Sonos kan je hier hopelijk mee helpen.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @emmavsteenbergen, ik wil er graag voor zorgen dat jij ook de nieuwe update ontvangt, zodat je weer van de Sonos gebruik kan maken! Ik zie alleen geen Zyxel T-56 aangesloten staan, maar een T-54. Wil je voor me dubbelchecken of het klantnummer in je profiel overeenkomt met jouw abonnement? Alvast bedankt! 

Hi @emmavsteenbergen, ik wil er graag voor zorgen dat jij ook de nieuwe update ontvangt, zodat je weer van de Sonos gebruik kan maken! Ik zie alleen geen Zyxel T-56 aangesloten staan, maar een T-54. Wil je voor me dubbelchecken of het klantnummer in je profiel overeenkomt met jouw abonnement? Alvast bedankt! 

Beste Nora, je hebt inderdaad gelijk, het is de Zyxel T-54. Voor de rest klopt alles wel. Lukt het dan om de nieuwe update te sturen? Dank je wel!

@Tommie van Odido Hi Tommie, dank voor de reactie. Ik heb in de tussentijd de Sonos via de ethernetkabel aangesloten en verbonden, dat gaat foutloos. Gister weer met de Sonos helpdesk aan de lijn gezeten, helaas wederom zonder succes. 

Zou het nog hieraan kunnen liggen? 

Alle Sonos-speakers en componenten kunnen verbinding maken met draadloze routers of toegangspunten die 802.11b/g wifi ondersteunen via 2,4 GHz. Daarnaast kunnen alle Sonos-speakers en -componenten verbinding maken met wifinetwerken die gebruikmaken van beveiligingsstandaarden WPA en WPA2 Personal en met onbeveiligde wifinetwerken.

Zo ja, zouden jullie dat voor mij goed willen zetten als dat kan?

Als plan B vroeg ik me af of jullie iets van versterkers aanbieden die ik dan in mijn kamer zou kunnen zetten, waardoor ik de box met ethernetkabel aan de versterker kan verbinden? Is dat een optie? 

Onze eigen versterkers koppelen werkt ook niet - dit doet mij toch sterk vermoeden dat er iets met het modem aan de hand is en niet met de sonos box. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @M.Hut, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Zou je mij iets meer informatie kunnen geven hierover?

  1. Hoe heb je de soundbar verbonden met je televisie? 
  2. Heb je de soundbar verbonden met Wifi of bedraad aangesloten?
  3. Heb je de Sonos al een keer opnieuw geïnstalleerd?

Alvast bedankt.

Hallo @Tommie van Odido ,

 

Zou je mij ook de nieuwe firmware willen sturen?

En kan ik dat ook handmatig?

Ik heb zelf namelijk ook het probleem met de JBL link Portable 🙂

 

Vriendelijke groet

Reageer