Tegenvallende WIFI download snelheid met Deco 9

  • 11 January 2024
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

Goedemiddag,

Ik ben na jarenlang tevreden klant geweest te zijn van Ziggo toch overgestapt naar Odido, omdat glasvezel proberen toch kriebelde. Alles werkt op zich en is netjes door oa Guidion geïnstalleerd, maar ik vind de download snelheid zeker tov upload snelheid erg tegenvallen over wifi. 

Ik heb in mijn huis verschillende Deco M9 punten en als ik daar een snelheidtest op doe haal ik een ruime 500Mbps download maar een dikke 900 Mbps upload. Volgens de Guidion installateur is deze download prima en is alles correct geïnstalleerd. 

Waarom kan ik bijna 2 keer zo snel uploaden dan donwloaden? Ik begrijp dat ik over Wifi niet de max 1 Gig haal, maar met uploaden haal ik dat wel bijna en down iets meer dan de helft? 

Als ik een speedtest doe van Ookla is het zelfs nog wat minder. En dan sta ik een meter van mijn deco die rechtstreeks bedraad is aangesloten.

Ik hoop dat ik hier nog iets aan kan verbeteren, want ik had met de overstap op meer gehoopt en verwacht:)

dank alvast.

 

Maarten

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Welkom op onze Community! @Moky78 

Ik help je graag verder om de wifi te optimaliseren! Hoe is de verbinding als je de DECO-punten niet aansluit? Ik wil je vragen om de randapparatuur los te koppelen en nogmaals een speedtest te doen. Wil je een screenshot maken van de resultaten en deze met mij delen in dit topic?

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Moky78 

Ik help je graag verder om de wifi te optimaliseren! Hoe is de verbinding als je de DECO-punten niet aansluit? Ik wil je vragen om de randapparatuur los te koppelen en nogmaals een speedtest te doen. Wil je een screenshot maken van de resultaten en deze met mij delen in dit topic?

Reageer