traag internet

  • 14 April 2024
  • 6 reacties
  • 60 Bekeken

Goedemorgen. 

Sinds een dag of 5 erg traag internet. Lijkt zowel bekabeld als wifi te zijn maar wifi is sowieso traag. Bekabeld lastig te checken maar de 2 apparaten die bekabeld zijn aangesloten verliezen vaak hun verbinding.

Ik heb alle stappenplannen uitgevoerd die op de website te vinden zijn. Dus opnieuw opstarten modern alsook de media converter. Iets uitgezet in 'mijn odido'. Weet even niet meer hoe het heet. Andere wifi kanalen gekozen. Maar niks helpt. Ik kom altijd ongeveer dezelfde snelheid met de speedtest. Zie screenshot.

 

Iemand nog ideeën?

 

 

Teresa van Odido 16 dagen geleden

Welkom op onze Community! @jeffrey0102 

Goed dat je dit aan ons laat weten en fijn dat je zelf al het één en ander hebt geprobeerd. Ik help je graag verder bij het vinden van een werkende oplossing! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om het modem uit te lezen en zie inderdaad dat het niet helemaal goed gaat. Geen zorgen, ik heb meteen een monteur aangestuurd! Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan betekenen? 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jeffrey0102 

Wat is de maximale snelheid van je abonnement?

Kan je de mediaconverter eens herstarten door de stroom er even af te halen, een laptop bekabeld op de router aansluiten met minimaal een CAT5e internetkabel zonder switch oid, een speedtest doen met de Ookla speedtest app en het resultaat hier delen?

Je kan de router ook voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld, misschien gaat het daarna beter.

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @jeffrey0102 

Goed dat je dit aan ons laat weten en fijn dat je zelf al het één en ander hebt geprobeerd. Ik help je graag verder bij het vinden van een werkende oplossing! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om het modem uit te lezen en zie inderdaad dat het niet helemaal goed gaat. Geen zorgen, ik heb meteen een monteur aangestuurd! Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan betekenen? 

Goedenavond,

Monteur is geweest. Kon het niet oplossen. Heeft alleen uitgesloten dat het binnenshuis is. 

Nu zou er iemand anders aangestuurd worden echter heb ik een mail gekregen van odido dat alles is opgelost. 

Ik heb daarop gereageerd maar nog geen reactie gehad. 

 

Wanneer wordt het opgelost?

Gr jeffrey

Reputatie 7
Badge +9

Hey @jeffrey0102, zou je eens een bekabelde speedtest willen uitvoeren? Dan kan ik het voor je doorzetten!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Goedemiddag,

Ik heb geen computer om bekabeld aan te sluiten. 

Maar er is al een monteur geweest en die heeft alles binnenshuis al uitgesloten. Het moet dus buitenshuis liggen. Waar ik in het verleden al meerdere problemen mee hebt gehad. 

Volgens de monteur van vorige week zou er iemand aangestuurd worden om te kijken wat er mis is buiten. 

Echter kreeg ik een mail van jullie dat het opgelost is. Maar er is dus niks opgelost. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @jeffrey0102, oke thanks, duidelijk. Ik heb een nieuw ticket ingeschoten voor je met de informatie van de monteur en je speedtest op wifi. Die e-mail krijg je als het ticket wordt gesloten, dat is een standaard mail. Ik hoop dat ze het buitenhuis voor je kunnen oplossen, hier heb ik expliciet om gevraagd in het ticket! 

Reageer