Beantwoord

Trage wifi verbinding

  • 27 February 2024
  • 1 reactie
  • 41 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hoi,

 

Heb sinds vandaag de glasvezel verbinding actief en heb meteen de wifi getest uiteraard. Heerlijk snel! Echter, het bereik is niet zo heel goed. Dat komt vooral omdat het modem nu in de meterkast hangt, en het Ziggo modem voorheen in de woonkamer in bridge modus en daar achter de Deco XE75.

Nu vroeg ik mij af; kan ik de Deco XE75 nog steeds gebruiken achter dit modem (ZYXEL EX5601-T1), of misschien samen als Mesh netwerk? Zag namelijk een mesh netwerk optie staan in het modem, maar geen idee hoe deze werkt.

Op de telefoon een speedtest doen is ook heel snel (rond de 840 down), maar op de laptop (wifi5) struggeld hij wat en haal ik die snelheden niet.

icon

Beste antwoord door Waqqas 27 February 2024, 23:45

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @hoenens 

De Deco kan je achter de Zyxel aansluiten maar er zal dan niet 1 mesh netwerk zijn, je hebt dan 2 netwerken.

Bridge mode is niet mogelijk.

Wat ook kan is de Deco aansluiten op de mediaconverter zonder Zyxel, in de Deco app ga je dan naar more, advanced, IPTV/VLAN, schakel het in, mode custom, internet VLAN 300 en prioriteit 0. Na het opslaan en herstarten moet internet werken via de Deco.

Eventueel kan je een langere internetkabel vanaf de mediaconverter naar buiten de meterkast aanleggen en de Deco daar aansluiten.

Reageer