Beantwoord

TV App werkt niet draadloos tussen WiFi router en Apple TV 4K ?

  • 8 January 2024
  • 8 reacties
  • 95 Bekeken

Na installatie van de ODIDO TV App op Apple TV 4K, krijg ik de melding dat de App alleen werkt met vaste internet verbinding.

Betekent dit werkelijk dat er van de ODIDO internet router naar de Apple TV een ethernet kabel gelegd moet worden?

icon

Beste antwoord door dubbeles 10 January 2024, 13:17

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @dubbeles,

Welkom op de Community!

Met een vaste internetverbinding wordt in dit geval niet een kabel bedoeld, maar de verbinding die je thuis van Odido hebt, zowel bekabeld als wifi. Dat wil zeggen dat de app niet op andere netwerken werkt, zoals een mobiele hotspot of een verbinding van een andere provider. Dat heeft te maken met de rechten die de zenders afgeven voor gebruik in de app.

dus in de volgende situatie moet de App op Apple TV werken?

  1. glasvezel > ODIDO modem
  2. ODIDO modem > ethernet kabel > TP-link WiFi access point
  3. TP-link WiFi > Apple TV 4K
  4. Apple TV 4K > ODIDO TV App

waarbij ik 3x TP-link access points gebruik in mesh mode, zodat we in het hele huis WiFi hebben … De WiFi van het ODIDO modem gaat dan uit.

Reputatie 7
Badge +6

Ja, zo lang je maar via de glasvezel gaat, moet het werken. Het hangt natuurlijk wel van de kwaliteit van je wifi af of je geen haperingen ervaart, maar als dat goed is, moet het lukken.

ok, dank voor je reactie.

Reputatie 6
Badge +2

@TMTV Dank je wel voor de uitleg! @dubbeles Is het gelukt?

@TMTV Dank je wel voor de uitleg! @dubbeles Is het gelukt?

ik had m'n abonnements-aanvraag uiteindelijk toch weer geannuleerd. Reden was de toch wel aardig wat negatieve ervaringen met de App op Apple TV en het feit dat de huisige ZIGGO app toch het beste blijkt.
Zodra ik betere ervaringen verneem van de ODIDO app, dan denk ik toch over overstappen. 
Een 2e reden dat ik heb geannuleerd is het feit dat de ODIDO overstapservice 1 dag vóór de glasvezel modem installatie het bij ZIGGO al liet beëindigen. Dat gaat voor mij niet werken.

Reputatie 7
Badge +5

Wat jammer @dubbeles! Toch bedankt voor de update. Als je wilt overstappen hou dan de topics in de gaten of vraag ons wat je wilt weten. Wij verwelkomen je weer met open armen!

@TMTV Dank je wel voor de uitleg! @dubbeles Is het gelukt?

zie mijn reactie hieronder in de thread
(ik ben gestopt, omdat Ziggo al 1 dag voor de overgang naar Odido de dienst zou beëindigen. Dat was overigens geen probleem van Ziggo, maar van Odido, omdat Odido de beëindiging bij de huidige provider niet koppelt aan het moment van aansluiting door de 3rd party die de glasvesel aansluit. Gemiste kans voor Odido dus ..)

Reageer