Beantwoord

Tv verbind niet met wifi Samsung

  • 10 January 2024
  • 6 reacties
  • 92 Bekeken

Gisteren is er een Odido monteur geweest om mijn nieuwe router te installeren. Ik ben verhuisd en daarom moest ik een nieuw apparaat hebben. De monteur heeft alles geïnstalleerd en de wifi werkte op mijn telefoon. Later op de avond probeerde ik mijn Samsung tv te verbinden met wifi maar dit lukte niet. Ook heb ik geprobeerd om bekabeld te verbinden ook dit werkt niet. 
 

Ik heb de router gereset en zelfs de volledige tv gereset. Odidio gebeld, Samsung gebeld maar helaas zonder succes. 
 

ik hoop dat iemand mij verder kan helpen zodat mijn wifi het eindelijk gaat doen op mijn tv. 

icon

Beste antwoord door TMTV 11 January 2024, 12:15

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Nikita1609,

Welkom op de Community!

Zou je een foto kunnen plaatsen van de foutmelding die je krijgt als je de TV bekabeld aansluit? Dat is om de onderliggende oorzaak te achterhalen. Daarna kunnen we kijken waar het probleem zit met betrekking tot de wifi.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Nikita1609, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Speelt dit probleem alleen op jouw Samsung tv - op de smartphone zo te lezen namelijk bijvoorbeeld niet? Als de Wifi namelijk wel op andere apparaten werkt, dan ligt het per definitie niet aan het draadloze netwerk, maar aan het apparaat. In enkele gevallen komt het voor dat het T-56 modem sommige deurbellen, magnetrons en overige apparatuur niet herkent, maar dat is zeldzaam. 

Je geeft aan dat ook de bekabelde verbinding naar de tv niet werkt: het is dan aannemelijker dat het een apparaat-gerelateerd issue is. Wat voor type Samsung is het? Staan de netwerkinstellingen wel goed ingesteld en is er toegang verleend voor apparatuur van buitenaf? Soms moet je op je smart-tv die configuratie nog aanpassen.

Ik ben momenteel niet in de gelegenheid om een foto te maken maar er staat verbinden mislukt. Als ik via WPS verbind dat lukt het wel om te verbinden met draadloos netwerk. Dat is in iedergeval al een oplossing. Maar nu is het zo dat iedere keer als ik de tv uit zet en daarna weer aan dat ik hem iedere keer weer opnieuw moet verbinden met het netwerk.. 

Reputatie 3

Waarom is via WPS verbinden geen oplossing? Normaliter is wps namelijk alleen de manier om de gegevens uit te wisselen en heb je daarna een definitieve connectie. Via wps wordt namelijk de wpa sleutel uitgewisseld en zou die normaliter op de samsung tv opgeslagen moeten worden.

Ik weet niet of je op jouw tv de mogelijkheid hebt maar kun je opgeslagen netwerken verwijderen? Ik ben ook wel benieuwd op welke manier je de tv hebt gereset, helemaal terug naar fabrieksinstellingen of een minder zware oplossing?

Ja sinds gisteren avond werk de verbinden via WPS ook niet meer… ik heb op internet ook het een ander gelezen maar het kan te maken hebben met het model zyxel t54. 
 

Ik heb mijn tv volledig gereset naar fabrieksinstellingen. 

Reputatie 6
Badge +2

@Nikita1609 @Jaapje78 Dank jullie wel voor de terugkoppeling! Willen jullie het volgende proberen?

Sommige TV’s (Samsung wordt vaak benoemd) hebben moeite met WPA3, gelukkig kun je dit ook ook uitzetten. Log hiervoor in op de het modem (192.168.1.1) en ga naar Netwerkinstelling > Draadloos. Helemaal onderaan staat iets als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2 en sla het op.

Als dat niet werkt, kun je ook nog proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11a/n/ac Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en herhaal deze stap. Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Lukt het daarna wel om de TV te verbinden?

 

Reageer