uiteenlopende latency wifi

  • 8 March 2024
  • 4 reacties
  • 57 Bekeken

Beste,

Sinds een maand of 2 heb ik ontzettende last van latency problemen en packet loss. Nu las ik ergens dat als je een bepaalde versie van de firmware in de modem hebt dat dat problemen kan opleveren.

Zelf heb ik al van alles geprobeerd, mijn wifi te splitsen in 2.4/5 en apart te connecten maar dat hielp ook niet. Het gekke is dat het soms wel gewoon prima werkt en ik urenlang een ping heb van ~10ms.

Maar nu bijvoorbeeld zit ik tot pieken van 1000ms en dan wel 10 tot 20 keer per minuut.
is er een mogelijkheid dat ik ook de vernieuwde firmware toegeschoten krijg? zit nu op versie V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108.

alvast bedankt.
 

p.s. hier is een voorbeeld van wat ping tests waarin je de uiteenlopen waardes kan zien, die zelfs zo hoog komen dat de test niet afgemaakt kan worden:

 

Cal van Odido 1 maand geleden

Hoi @Inge9054, slim dat je over de firmware begint, ook ik heb het idee dat dat de beknellende factor is! De resultaten uit de test zien er inderdaad niet lekker uit. Ik wil graag ervoor zorgen dat je probleemloos van het internet kan genieten en ik zal je daarom ook snel op de lijst zetten. Ik verwacht dat je vervolgens in de komende werkdagen de firmware update ontvangt.

Ik ga hier voor je achteraan, je zal heel snel beterschap merken! 😄

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Inge9054, slim dat je over de firmware begint, ook ik heb het idee dat dat de beknellende factor is! De resultaten uit de test zien er inderdaad niet lekker uit. Ik wil graag ervoor zorgen dat je probleemloos van het internet kan genieten en ik zal je daarom ook snel op de lijst zetten. Ik verwacht dat je vervolgens in de komende werkdagen de firmware update ontvangt.

Ik ga hier voor je achteraan, je zal heel snel beterschap merken! 😄

Hoi @Inge9054, slim dat je over de firmware begint, ook ik heb het idee dat dat de beknellende factor is! De resultaten uit de test zien er inderdaad niet lekker uit. Ik wil graag ervoor zorgen dat je probleemloos van het internet kan genieten en ik zal je daarom ook snel op de lijst zetten. Ik verwacht dat je vervolgens in de komende werkdagen de firmware update ontvangt.

Ik ga hier voor je achteraan, je zal heel snel beterschap merken! 😄

dat klinkt goed, heb je een idee wanneer dat gaat gebeuren en of ik daar zelf rekening mee moet houden? Er word namelijk ook vanuit huis gewerkt dus als dan ineens het internet wegvalt is mogelijk problematisch. krijg ik bericht over wanneer de update gedaan gaat worden?

in ieder geval bedankt,

m.vr.gr. Ingmar

Reputatie 7
Badge +9

De firmware is inmiddels geupgraded @Inge9054. Als nog nog geen verschil ziet dan zie ik graag een bekabelde test naar voren komen om te kijken of dit dieper op het netwerk ligt of puur om Wifi gaat.

 

De firmware is inmiddels geupgraded @Inge9054. Als nog nog geen verschil ziet dan zie ik graag een bekabelde test naar voren komen om te kijken of dit dieper op het netwerk ligt of puur om Wifi gaat.

 

Dag Tommie,
helaas zijn mijn problemen terug. ik heb er nee nieuwe post van gemaakt maar beseftte me dat het misschien sneller is als ik het hieronder post:
 

 kan jij me hier verder mee helpen?
alvast bedankt en vriendelijke groet,

Ingmar

Reageer