Uitval van het WAN signaal

  • 19 September 2023
  • 16 reacties
  • 136 Bekeken

Reputatie 3
  • is een King Poster
  • 58 reacties

Enkele malen per week valt het het internetsignaal uit maar is ook TV kijken en bellen niet meer mogelijk.
Deze situatie is nu al enkele maanden gaande (sinds de omzetting naar T-Mobile thuis in mei van dit jaar) Bij uitval geeft het modem (Zyxel T50) aan dat er geen WAN signaal is (geen brandend lampje bij het wereldbolletje). Dit is een zeer storende situatie temeer omdat daarna ook vaak de TV-Box opnieuw opgestart moet worden. Zojuist (sept. 19 ongeveer 14.30 uur) lag het signaal er weer eens uit. Betreft het hier een onderbreking van het signaal dat door Odido wordt aangeboden of is er iets anders aan de hand? Voor alle zekerheid, het betreft postcode gebied 3421CM.
PS! Het betreft een DSL aansluiting!

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @HanL, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb meteen een blik geworpen op je verbinding. Ik zie dat je een eigen router hebt aangesloten op poort 1. Deze geeft een lease time error en ik denk dat die ervoor gezorgt heeft dat de Zyxel opnieuw opstarten. Daarnaast zie ik redelijk wat noise omhoog komen. Dit kan ook door je eigen modem komen of door een ander apparaat/voorwerp wat voor verstoring kan zorgen. Kan je een uitleg geven waar het modem staat en wat er in de buurt zit van het modem? Daarnaast wil ik je vragen om je eigen router los te koppelen en de Zyxel 3 dagen te testen. Zorg ervoor dat je het modem in die 3 dagen niet handmatig reboot. Dan kunnen wij exact terugzien wanneer het modem uit zich zelf gereboot is. Alvast bedankt!

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HanL, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb meteen een blik geworpen op je verbinding. Ik zie dat je een eigen router hebt aangesloten op poort 1. Deze geeft een lease time error en ik denk dat die ervoor gezorgt heeft dat de Zyxel opnieuw opstarten. Daarnaast zie ik redelijk wat noise omhoog komen. Dit kan ook door je eigen modem komen of door een ander apparaat/voorwerp wat voor verstoring kan zorgen. Kan je een uitleg geven waar het modem staat en wat er in de buurt zit van het modem? Daarnaast wil ik je vragen om je eigen router los te koppelen en de Zyxel 3 dagen te testen. Zorg ervoor dat je het modem in die 3 dagen niet handmatig reboot. Dan kunnen wij exact terugzien wanneer het modem uit zich zelf gereboot is. Alvast bedankt!

Reputatie 3

Op 5 december werd ik (spontaan) gebeld door een zekere Hans van Odido met de vraag hoe het nu ging met de stabiliteit van het internetsignaal. Ik vertelde hem toen dat recentelijk het signaal twee keer na elkaar was weggevallen waardoor TV kijken niet mogelijk was en de TV-Box opnieuw opgestart moest worden. Hans kon de uitval inderdaad bevestigen (zelfs met de exacte tijdstippen) maar kon niet aangeven wat de oorzaak was. Hij stelde toch voor om de TV-Box te vervangen en stuurde mij tijdens ons gesprek reeds de formulieren toe voor een nieuwe TV-Box en het retour zenden van de oude
TV-Box. De nieuwe apparatuur heb ik tot op heden (11 december) nog niet ontvangen waardoor ik ook de oude TV-Box nog niet heb kunnen terugsturen. Wel zie ik nu dat mijn abonnementsprijs met € 2,50 is verhoogd en dat mijn abonnement aangeeft dat ik 2 TV-Boxen bezit.
Dat laatste is dus absoluut niet het geval en ik verwacht dan ook van ODIDO dat m’n abonnement weer wordt teruggezet op 1 TV_Box. Tevens verneem ik graag wanneer ik de nieuwe TV-Box tegemoet kan zien en zal dan de oude TV-Box zo spoedig mogelijk retourneren.
Alvast met dank voor een reactie!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HanL, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je oude korting is komen te vervallen, namelijk één gratis TV Box. Doordat dit de nieuwe Mediabox is de korting automatisch omgezet in €2,50 korting op de eerste Mediabox. Ik kan de oude actie ook niet meer toedienen omdat deze uit 2017 is. 

 

De verzendorder ligt op dit moment bij onze logistiek. Ik ga er vanuit dat hij deze week nog verzonden wordt! 

Reputatie 3

Bedankt voor je reactie, maar ik denk dat ik het even niet begrijp. Ik betaal een bepaald maandbedrag aan Odido voor internet, tv en telefoon. Nu schijnt er een onderdeel (in dit geval dus de TV-Box) defect te zijn (althans dat wordt geconstateerd door een medewerker van Odido) en dient dat onderdeel vervangen te worden. Ik heb zelf dat onderdeel (de TV-Box) niet besteld maar dat heeft de medewerker van Odido (een zekere Hans) gedaan. En ineens moet ik per maand €2,50 meer gaan betalen. Lijkt mij niet reëel want het betreft hier gewoon de vervanging van een defecte TV-Box en geen verzoek van mijn kant om een nieuwe TV-Box aan me te leveren. Ik verwacht dan ook dat de defecte TV-Box wordt vervangen zonder dat daardoor m’n maandbedrag voor het abonnement wordt verhoogd! Voor mij is het nog steeds m’n eerste (en enige) TV-Box (ook al wordt deze thans vanwege een defect vervangen…..) en ik zie dan ook geen reden om m’n contract daarom aan te passen!
Hartelijke groet!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HanL, dat begrijp, echter is het een oude actie die we simpelweg niet meer kunnen invoeren. Uit coulance kunnen we eenmalig een jaar lang de extra €2,50 voor je vergoeden. Dus 12 x €2,50. Dit wordt dan verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Zal ik dit voor je in gang zetten? 

Reputatie 3

Beste Tommie,

Wederom met dank voor je snelle reactie. Ik blijf het echter een vreemde zaak vinden dat een (schijnbare) korting op de TV_Box komt te vervallen als de Box vanwege een probleem omgeruild moet worden. Ik zou eerder als klant een extra korting op het abonnement van Odido verwachten ter compensatie van de ellende met een redelijk vaak onderbroken WAN signaal waardoor internetten, tv kijken en bellen op zo’n moment niet mogelijk is.Maar goed ik accepteer voorlopig de vergoeding van een jaar lang €2,50 per maand korting en na dat jaar zie ik wel weer verder. Trouwens de nieuwe TV-Box werd zojuist door DHL afgeleverd (in een overigens drijfnatte verpakking - zie foto) en ik zie nu dat deze TV-Box niet meer beschikt over een aansluiting voor een (externe) geluidsinstallatie c.q. een koptelefoon). Is daar eventueel een oplossing voor bekend bij jullie?
Ik heb overigens de staat van de verpakking zojuist gemeld bij DHL en deze klacht staat genoteerd onder het nummer 23364722). Ik neem aan dat Odido een goede klant is van DHL dus misschien moet Odido er bij DHL op aandringen dat elektronische apparatuur toch met de nodige voorzichtigheid getransporteerd dient te worden!
Met een vriendelijke groet!

 

 

Reputatie 3

Beste Tommie,
Nog even de volgende vraag. Volgens jullie medewerker Hans die mij vorige week belde kan met de afstandsbediening (met grijze knop) van de Mediabox ook de TV aan en uitgezet worden. Echter hoe dat moet staat op jullie site wel aangegeven voor b.v. de Aria TV-Box maar niet voor de Mediabox (al zit er wel een toets TV op de afstandsbediening). Nu begreep ik dat deze afstandsbediening werkt met bluetooth dus lijkt het mij dat de (Philips) TV daar niet op reageerd en dat daarom de toets TV op de afstandsbediening niet gebruikt kan worden. Is dat correct of zie ik dat verkeerd?
Groet!

 

Reputatie 6
Badge +2

@HanL Super om te lezen, dat je de Mediabox hebt ontvangen! 😀 Echter ben ik het met je eens, dat er op een zorgvuldigere manier met het pakket moet worden omgegaan. 

Het klopt, dat je de afstandsbediening nog niet kunt koppelen met je eigen TV. Geen zorgen! Wij zijn druk bezig om dit op te lossen. In dit topic houden we je op de hoogte van alles wat met de Mediabox te maken heeft: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community

Reputatie 3

Dank voor de reactie! Ik ben er inmiddels achter dat het aan- en uitschakelen van de TV gewoon werkt met de afstandsbediening van de mediabox. En dat zonder dat ik de afstandsbediening heb moeten aanmelden. Verder graag nog een reactie op mijn vraag hoe ik het geluid vanaf de mediabox kan doorkoppelen aan m’n geluidsinstallatie (de aansluiting voor een mini-jack connector ontbreekt op de Mediabox).
Met vriendelijke groet!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HanL, dat zit er inderdaad niet meer op. Lukt het niet om de geluidsinstallatie door te lussen via je tv? 

Reputatie 3

Jammer, ik dacht eventueel aan een USB-c naar minijack audioadaptor maar ik weet niet of de USB aansluiting op de mediabox daar geschikt voor is. Aansluiten op de TV dan maar al is dat qua bekabeling een beetje lastig!

Trouwens, zojuist de oude TV-Box opgestuurd dus ga ik er van uit dat de €2,50 korting per maand van toepassing is!

Hartelijke groet!

Reputatie 3

Beste Tommie,
De Mediabox is aangesloten en het is even wennen aan de bediening van e.e.a. (ik mis b.v. die handige toets op de afstandbediening waarmee je direct naar je opgenomen programma’s kon gaan, nu moet je dat dat doen via meerdere handelingen en het beeldscherm….maar goed, alles went). Wel nog een vraagje over de layout van het scherm met opnames. Is dat op de een of andere manier voor de gebruiker van de mediabox aan te passen? Het is b.v. lastig om informatie over een opname in te zien alvorens de opname terug te kijken (en dat zeker bij series waarvan alle afbeeldingen identiek zijn).
Verder is de kwaliteit prima en tot nu toe (maar ik wil niet te hard van stapel lopen) start de box probleemloos op…!
Groet!
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HanL, ik ben blij om te horen dat de Mediabox goed werkt! Op dit moment is het niet mogelijk om de layout aan te passen. Je kunt dit wel als een idee inschieten bij onze Wensen & Suggesties. We houden je dan op de hoogte of het mogelijk is om dit te implementeren of niet.

Reputatie 3

Beste Tommie,
Met betrekking tot het omwisselen door ODIDO van een niet goed functionerende TV_Box voor een Mediabox reageer ik thans even omdat ODIDO zojuist via een mailbericht aangaf dat de door mij teruggestuurde TV-Box nog niet door ODIDO is ontvangen.

De TV-Box (plus bekabeling en afstandsbediening) is door mij op donderdag 14 december j.l. afgegeven
bij een DHL servicepunt en op 20 december afgeleverd bij ODIDO.
Zie hiervoor ook de bijgevoegde bewijzen.
Met een vriendelijke groet,

HanL.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @HanL, goed dat je gelijk een screenshot van de DHL Track & Trace code hebt meegestuurd en hartelijk bedankt voor het retourneren van de TV Box! 😃 Ik wilde dit meteen gaan verwerken met je dossier, alleen zie ik dat je eerder vanmiddag een bevestiging van ons hebt ontvangen dat wij de TV Box heelhuids hebben ontvangen.

Nogmaals bedankt, ik wens je nog heel veel kijkplezier en alvast een heel mooi 2024 toe!

Reputatie 3

Beste Cal,

Dank voor de snelle reactie en inderdaad ik zag kortgeleden het bericht langskomen dat de TV-Box door ODIDO is ontvangen. Dus prima geregeld zo!
Met een vriendelijke groet,

HanL

Reageer