Beantwoord

Verbinding maken lukt niet meer

  • 30 October 2023
  • 13 reacties
  • 117 Bekeken

Ik heb nu een kleine maand internet bij Odido, maar sinds een paar dagen doet hij het niet meer. Mijn mobiel en laptop kunnen het wifinetwerk wel zien, maar ze kunnen er geen verbinding meer mee maken. Het lampje bij internet op mijn Zyxel T-56 modem brandt niet, en de lampjes op mijn glasvezelkastje branden allemaal ook niet meer. Zouden jullie me uit de brand kunnen helpen? 

icon

Beste antwoord door Valegier 31 October 2023, 14:00

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Valegier 

Kan je de Huawei mediaconverter voor even van het stroom halen en dan weer aansluiten, en brandt het power lampje wel of niet?

De internetkabel gaat vanaf hier naar de WAN poort van je router.

Thanks! Ik heb het net gedaan, maar de lampjes blijven uit. Ook het power lampje

Reputatie 7
Badge +15

@Valegier 

Zit daar geen aan/uit knop op? Dan is de mediaconverter of voeding mogelijk defect en kan hij geen internet doorsturen naar de router.

Ah dank je, er zat inderdaad een aan uit knop op, nu brandt alleen het power lampje

Ah de andere lampjes behalve LOS branden nu, en het internetlampje op de router brandt nu opeens rood

Reputatie 7
Badge +15

@Valegier

Knippert het PON lampje toevallig? Dan wordt het netwerk ergens verstoort waardoor jouw verbinding offline is.

@Waqqas 

Nee het LAN lampje knippert wel

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Valegier, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik lees dat @Waqqas je al op weg heeft kunnen helpen. Zo te lezen moet je wel gewoon online zijn. Ik heb een lijnmeting gedaan en hier ziet alles er ook goed uit. Heb je nu weer een goede verbinding? Of nog steeds niet?   

Hoi @Tommie van Odido 

 

Bedankt voor de hulp! Nog steeds lukt het me niet om verbinding te krijgen helaas!

 

Reputatie 7
Badge +9

@Valegier dat is erg vreemd. Ik heb een aantal instellingen op het modem veranderd. Kan je het modem rebooten en kijken of je nu wel verbinding krijgt?

@Valegier dat is erg vreemd. Ik heb een aantal instellingen op het modem veranderd. Kan je het modem rebooten en kijken of je nu wel verbinding krijgt?

 

@Tommie van Odido na de reboot doet hij het weer! Super bedankt!!!! :)

Reputatie 7
Badge +9

Geen dank @Valegier. Ik wens je nog een prettige middag! 

Reageer