Verbinding maken vanaf mobiel apparaat duurt lang

  • 6 March 2024
  • 5 reacties
  • 40 Bekeken

Hallo,

Ik maak sinds een maand gebruik van Odido glasvezel internet.
De installatie verliep prima en de eerste weken heb ik probleemloos gebruik gemaakt van mijn nieuwe internetabonnement.

Wat me alleen opvalt is dat het verbinden via wifi vanaf een mobiele telefoon of laptop echt lang duurt.
Bij mijn oude provider duurde dat een paar seconden en was de verbinding gemaakt.
Nu zie ik op m'n laptop bijvoorbeeld dat er verbinding wordt gemaakt, maar er geen internet is (wereldbolletje), daarna komt het wifi symbooltje, daarna weer het wereldbolletje en dat gaat zo een paar minuten lang door.

Het modem staat op de fabrieksinstellningen en verder hangt er 1 pc bedraad aan het modem.

Is dit een bekende klacht?
Hoe kan dit worden opgelost?

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hi @MichelvE_, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van stabiel internet. Hebben de apparaten alleen moeite om een verbinding tot stand te krijgen of krijgen ze na enige tijd proberen nog steeds geen verbinding met het modem? Ik ben voor je gaan kijken en ik zie dat je bandsteering uit hebt gezet, mag ik vragen waarom? Dit raden we namelijk niet aan.

Als je apparaten moeite hebben met een verbinding tot stand te krijgen dan gok ik dat de apparaten moeite hebben met Wifi 6. Je kunt dit uitschakelen in het modem zelf maar dat kan ik ook voor je doen. Laat je me weten of we dit kunnen gaan proberen?

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MichelvE_, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van stabiel internet. Hebben de apparaten alleen moeite om een verbinding tot stand te krijgen of krijgen ze na enige tijd proberen nog steeds geen verbinding met het modem? Ik ben voor je gaan kijken en ik zie dat je bandsteering uit hebt gezet, mag ik vragen waarom? Dit raden we namelijk niet aan.

Als je apparaten moeite hebben met een verbinding tot stand te krijgen dan gok ik dat de apparaten moeite hebben met Wifi 6. Je kunt dit uitschakelen in het modem zelf maar dat kan ik ook voor je doen. Laat je me weten of we dit kunnen gaan proberen?

Hi Tommie,

 

Tof dat je even wilt meedenken met me. Dank je wel!

Ik heb wifi 6 uitgezet.
En de optie “houdt dezelfde instellingen voor 2.4 en 5GHz netwerken” weer aangezet (en de mesh functie dus ook aangezet). Ik neem aan dat je dit bedoelde met band-steering?|

Ik ga het hiermee even aankijken.

Reputatie 7
Badge +9

Yes dat bedoelde ik inderdaad @MichelvE_. Ik ben erg benieuwd of je nu verandering zult zien. Als je iets opmerkt, laat het me maar weten!  

Yes dat bedoelde ik inderdaad @MichelvE_. Ik ben erg benieuwd of je nu verandering zult zien. Als je iets opmerkt, laat het me maar weten!  

 

Nu werkt het geweldig!
Laptop en smartphone maken verbinding binnen enkele seconden!

Reputatie 7
Badge +4

Super fijn dat je weer helemaal kan genieten van de Wifi @MichelvE_! Names Tommie: heel graag gedaan. Ik wens je een mooi weekend toe!

Reageer