Beantwoord

Verminderde zendsterkte modem Zyxel T-54

  • 17 December 2023
  • 6 reacties
  • 61 Bekeken

Rond de maand augustus heeft dit modem ineens een mindere zendsterkte?? Hij stond eerst in de meterkast en heb hem daar uit gehaald en helaas dit hielp ook niet. Heb er een versterker tussen gezet en nu is de zendsterkte voldoende!! Bij het plaatsen, een jaar geleden had ik geen enkele last en had overal goede ontvangst. Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen??

icon

Beste antwoord door yalerta 17 December 2023, 12:12

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Horsterhoek 

De Zyxel-T54 hoort prima WiFi te hebben, misschien kan je de Zyxel eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld om te kijken of het dan weer beter gaat.

Hallo Waqqas,

Dit is reeds gebeurd en heeft geen effect gehad jammer genoeg.

Reputatie 7
Badge +5

@Horsterhoek Ook Zyxel modems kunnen met de hardware (deels) defect gaan, Waarschijnlijk kan een forum moderator (Odido medewerker) ee omwisseling in de gang zetten..

Bedenk ook dat er in augustus iets in jouw omgeving gewijzigd kan zijn waardoor jouw eerder goed werkende WiFi kreupel werd.

Nieuwe buren?

Nieuw apparaat in huis dat de WiFi kan verstoren? (magnetron, zonnepanelen enz.)

Al een ander kanaal geprobeerd in te stellen?

2,4 of 5Ghz band?

Zie de de Wiki op dit forum en probeer die externe oorzaken weg te vinken.

 

Beste yalerta,

Wij zijn 5 maanden weg geweest met de caravan en bij terugkomst bleek het euvel zich voor te doen (oktober) en er zijn bij ons in de directe omgeving geen veranderingen geweest bij mijn weten. Ook heb ik de 5 Ghz band er even afgegooid, maar helaas zonder resultaat. Gelukkig werkt nu mijn buiten camera wel weer met de versterker er tussen, dit was ook niet meer mogelijk. 

Reputatie 7
Badge +5

Beste yalerta,

Wij zijn 5 maanden weg geweest met de caravan

Ah, eerstdaags op televisie met “We zijn er bijna” 😎

en bij terugkomst bleek het euvel zich voor te doen (oktober) en er zijn bij ons in de directe omgeving geen veranderingen geweest bij mijn weten. Ook heb ik de 5 Ghz band er even afgegooid, maar helaas zonder resultaat. Gelukkig werkt nu mijn buiten camera wel weer met de versterker er tussen, dit was ook niet meer mogelijk. 

Wifi en sowieso alle draadloze verbindingen zijn “lastig” om fouten in diezelfde verbindingen te vinden of herleiden..
Tel daarbij de moderne apparatuur die min of meer “slim (smart)” genoemd wordt omdat er bepaalde werkings processen d.m.v. software gecontroleerd en beheerd worden.

Radiosignalen over grote afstand zijn zelfs afhankelijk van weersomstandigheden. Nu zal dat de wifi in jouw huis niet afhankelijk zijn of het buiten regent of dat de zon schijnt, maar sluit zelfs dergelijke omstandigheden niet uit als b.v. door zon-instraling jouw apparatuur te warm wordt. 🙄

En ik begrijp nu dat er zelfs een combi van factoren is. De wifi van de router, een wifi versterker maar ook de wifi van een camera?

Fijn dat het weer werkt en ben je net zo blij als mijzelf die gisteren de stekker even uit de TV moest verwijderen en terug plaatsen (harde reset) om weer geluid bij het beeld te krijgen.

Nee gelukkig niet is niks voor ons! Maar wel lekker op pad in eigen land in diverse provincies op diverse campings en daar lekker fietsen en van de omgeving genieten.

Jammer maar helaas de huidige maatschappij gooit van alles op de markt en als het goed werkt heb je mazzel, maar owee als het niet werkt dan is men niet thuis of mag het zelf uitzoeken m.b.v. deze community??

Gelukkig ben ik nog redelijk technisch, maar als leek ben je toch maar “in de aap gelogeerd” als iets niet loopt zoals het zou moeten lopen. 

Reageer