Vertraging in de verbinding

  • 12 February 2024
  • 13 reacties
  • 107 Bekeken

Sinds het begin van onze internetaansluiting toch wel wat problemen ermee. De wifi verbinding van het meegeleverde Zyxel T-56 modem werkte zo slecht dat ik mijn eigen oude modem er weer aan heb gehangen. Sindsdien is de wifi verbinding zelf stabiel.

Het enige probleem dat blijft is dat elke keer als ik een app open, ik een verbindingserror krijg. In de odido tv app is dit zo, maar ook games en andere apps hebben dit probleem. 

Ook reels/shorts op o.a. Facebook, instagram, youtube laden niet volledig en stoppen halverwege met streamen. Hier heb ik voorheen nooit last van gehad, en als ik overschakel naar mobiel internet heb ik dit probleem ook niet.

Ik heb al diverse snelheidstesten uitgevoerd die met een goed resultaat terugkomen. Echter lijkt er gewoon een vertraging te zitten in die eerste verbinding.

Ik heb natuurlijk alle voor de hand liggende oplossingen geprobeerd, zoals het resetten van alle apparatuur etc. Instellingen e.d. blijf ik lekker van af, tenzij iemand mij kan vertellen wat ik er mee moet doen.

Is dit een bekend probleem, dat zich bij meerdere mensen voor doet? Ik begin het langzamerhand wel een beetje zat te worden.

 

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hoi @KayP87, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van stabiel internet. Ik ben nu toch wel erg benieuwd naar jouw verbinding. Ik wil eerst een lijnmeting uitvoeren als jouw eigen modem erachter zit en daarna als onze Zyxel erachter zit. Echter kan ik op dit moment geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou jij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345 (Drie letters en vijf cijfers). Geef je mij een seintje als je dit gedaan hebt? Thanks.

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @KayP87, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van stabiel internet. Ik ben nu toch wel erg benieuwd naar jouw verbinding. Ik wil eerst een lijnmeting uitvoeren als jouw eigen modem erachter zit en daarna als onze Zyxel erachter zit. Echter kan ik op dit moment geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou jij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345 (Drie letters en vijf cijfers). Geef je mij een seintje als je dit gedaan hebt? Thanks.

Hoi @KayP87, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van stabiel internet. Ik ben nu toch wel erg benieuwd naar jouw verbinding. Ik wil eerst een lijnmeting uitvoeren als jouw eigen modem erachter zit en daarna als onze Zyxel erachter zit. Echter kan ik op dit moment geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou jij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345 (Drie letters en vijf cijfers). Geef je mij een seintje als je dit gedaan hebt? Thanks.

Hoi Tommie,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels het klantnummer toegevoegd. 
Even ter verduidelijking, ik denk dat ik het namelijk niet helemaal juist geformuleerd heb:

Ik heb mijn eigen router(niet modem dus) achter de Zyxel T56 gehangen dmv een UTP kabel. Deze verzorgt dus op dit moment de Wifi verbinding omdat ik moeite had met verbinden naar het Zyxel modem. Het oorspronkelijke plan was dus om deze router compleet weg te laten, maar heb na wat trial & error deze teruggeplaatst. 

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is. Als je nog meer informatie nodig hebt dan hoor ik het graag!

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor het toelichten en toevoegen van je klantnummer @KayP87!

Ik zie inderdaad dat je een Archer hebt aangesloten op poort 1. Is dit toevallig het Wifi 5 model? Je zou kunnen proberen om Wifi 6 uit te schakelen op de Zyxel of Wifi helemaal uit te schakelen op de Zyxel. Ik ben zelf niet zo fan van een router achter een router zetten maar dat is natuurlijk persoonlijk. Wat gebeurt er als je de Zyxel weghaald en alleen de Archer aansluit? 

Heb je toevallig ook problemen met bekabeld internet via de Zyxel? Zag dat je een computer hebt aangesloten op de 2,5 Gbit/s poort. Valt dit ook weg of heb je hier wel een stabiele verbinding? 

Ook zie ik dat je apparaten moeite hebben met welke router ze nou moeten verbinden, de Zyxel of de Archer. Dat kan ook voor issue's zorgen. Je kunt de Archer er ook tussenuit halen en een wifipunt van ons proberen. Op dit moment is een wifipunt de eerste maand gratis!

 

De Archer die ik heb is inderdaad een Wifi 5 model. Ik heb zojuist geprobeerd wat er gebeurd als ik de Zyxel weghaal en de alleen de Archer aansluit. Op de Archer blijft het internetlampje oranje branden. Ook na herstarten van de Archer blijft dit zo.

​​​​​​
Overigens heb ik geen pc aangesloten op de 2.5 Gbit poort, maar er zit een apparaatje tussen van Kantar, die mijn internetgedrag monitort. Deze heb ik ook al afgekoppeld gehad om te proberen of deze misschien een storing gaf, maar ook dat gaf geen verbetering.


Ik heb nu de wifi van de Zyxel uitgeschakeld, eens kijken wat dit oplevert.

Als ik feedback heb (positief of negatief) dan laat ik wat van me horen.

 

Voor nu in ieder geval bedankt voor de hulp!​​​​

Reputatie 7
Badge +9

Dat is helemaal goed @KayP87, ik hoor het vanzelf! 

Dat is helemaal goed @KayP87, ik hoor het vanzelf! 

We hebben het ongeveer een weekje gegeven, maar helaas is er nog steeds geen stabiele verbinding. Het lijkt met momenten nog slechter te zijn dan voorheen. Als ik Youtube stream, valt deze constant uit. Ook in de apps die ik gebruik krijg ik telkens een verbindingsfout te zien.

 

Zijn er nog dingen die ik uit kan proberen met instellingen van de Zyxel? Of is er een mogelijkheid dat ik mijn Archer dusdanig instel dat ik de Zyxel niet nodig heb? Het maakt me niet zoveel uit hoe dat het werkt, of met welke apparatuur, zolang de verbinding gewoon stabiel is.
 

Reputatie 7
Badge +9

Ik wil toch vragen of @TMTV of @Waqqas nog wat bekwame tips voor je hebben voor de Archer! 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @KayP87 

Welke TP-LINK Archer heb je precies? Indien deze ondersteuning heeft voor VLAN dan kan je hem met deze instellingen aansluiten op de mediaconverter :

Ga naar advanced > network > IPTV/VLAN in de web interface.

Ik hoor graag of het lukt en of de problemen verdwijnen 🙂

Heren,

Bedankt voor de reactie.

Ik heb de Archer TP-LINK C1200:

https://www.tp-link.com/nl/home-networking/wifi-router/archer-c1200/

Ik ga dit weekend eens wat proberen, gisteren nog geen tijd voor gehad, en vandaag waarschijnlijk ook niet.
 

Even een update:

Ik heb begin van de middag de Archer ingesteld met de instellingen van @Waqqas, en alles werkt perfect tot zover! 

Filmpjes, reels etc spelen gewoon in 1 keer door zonder haperen of onderbrekingen.

Ik denk dus wel dat we kunnen stellen dat het probleem zich heeft voorgedaan in of door het modem van Zyxel, of het nou door instellingen of interferentie komt.

Reputatie 7
Badge +15

@KayP87 

Je kan de TP-LINK zo aangesloten laten als je wilt en de Zyxels opbergen.

Ik heb de TP-link aangesloten gelaten en de Zyxel uitgeschakeld. 

 

Ik heb nu alleen een nieuw probleem, maar weet niet of dit gerelateerd is.

Aangezien we geen mediabox hebben, kijken we tv via de app van odido, waarme we de google chromecast aansturen. So far so good.

 

Alleen sinds vanochtend werkt dit niet meer. Zodra we de app opstarten, kunnen we deze met het castteken naar de tv streamen. Als we dan vervolgens een zender selecteren krijgen we een fout te zien op de tv.

 

De app zelf op de telefoon, zonder te casten geeft hier gewoon beeld.

 

Ik weet niet of het gerelateerd is of niet, aangezien alles het anderhalve dag zonder problemen heeft gedaan.

 

Mijn vrouw heeft hier inmiddels een melding van gemaakt, met referentienummer 69348175. 

 

Enig idee wat dit kan veroorzaken?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @KayP87 de melding die jouw vrouw heeft gemaakt is inmiddels opgepakt en het casten zou nu weer mogelijk moeten zijn! Mocht je hier toch nog problemen mee ervaren, wil je me dit dan laten weten? Dan ga ik hiermee aan de slag voor je! 

Reageer