Wanneer neemt Odido zijn klanten serieus

  • 28 February 2024
  • 1 reactie
  • 40 Bekeken

Mijn onvergetelijke klantreis (in negatieve zin) bij Odido begint in Augustus 2023. Voor deze datum hebben we met veel plezier ,probleemloos een internet en Tv abonnement gehad via T-Mobile. En heb ik de gehele periode ook probleemloos thuisgewerkt ivm Corona. 

In Augustus een abonnement op mijn naam aangevraagd(stond eerst op naam van mijn partner). Oude T 50 modem retour gezonden en een nieuwe T-56 modem ontvangen en geinstalleerd door Guidion. (pas op 7 September)

Bij ons in huis is totaal niets veranderd maar de wifi valt steeds weg en TV beeld blijft met grote regelmaat stilstaan. Dus bellen.! Beste Odido als ik bel met een probleem dan wil ik niet een medewerker aan de lijn krijgen die overdreven vrolijk en met een intonatie van een autoverkoper mij welkom heet. Nee ik heb een probleem , wil dat het serieus wordt opgelost en verwacht dan ook een een serieuze , empathatische medewerker. Daarnaast krijg je het gevoel dat je niet bij volle verstand bent en aan de hand moet worden meegenomen om het probleem op te lossen. Een probleem wat ik niet heb gecreerd maar wel deels moet oplossen. 

Mijn probleem de wifi valt steeds weg ook in de woonkamer achter de meterkast waar het modem zich bevind(net als vorige) tv beeld blijft geregeld stilstaan

Nu zijn we bijna 7 maanden verder en werk ik thuis door mijn mobiel als hotspot te gebruiken.

Bij elke meeting concludeerd de medewerker aan de telefoon dat wfi wel slecht is zelfs als ik ernaast sta

We hebben nu 2 soorten wifi, 5GHz en 2,4GHz waar onze apparaten steeds tussen wisselen nagelang de wifi wegvalt ,soms de 1 dan de ander of beiden en dan hebben we weer niets.

Mijn internet abonnement is verhoogd naar 1 GB maar dat heeft niets met wifi te maken , wel betaal ik nu meer. Er is een monteur langs geweest (ik was zelf niet thuis) die een kabel verwisseld heeft en een zyxel achter de tv heeft gezet, welke nergens is op aangesloten behalve alleen een stekker in stopcontact. Op de werkbon geeft hij probleem opgelost. Met guidion gebeld waar men aangaf dat de monteur ook constateerde de wifi slecht is en zij hebben me weer doorverbonden met Odido. Nu is mij menig maal een nieuw Modem beloofd maar die krijg ik niet omdat de technische dienst dit niet nodig acht.

En als ik wil opzeggen omdat ik niet krijg waar ik voor betaal wordt er gedreigd (beetje lacherig) met een boete. Natuurlijk mag u opzeggen, maand opzeg termijn en een boete.

Waarom kan mijn probleem niet gewoon opgelost worden???

PS laatst een brood gekocht bij de bakker en bleek dat er grote gaten in het midden van boterham zaten. Bakker gebeld! Excusses gekregen en dezelfde dag tegen zessen. Een nieuw brood, plus nog een pak koeken aan de deur. Deze bakker is er voor U! maar Jullie “Odido” bakken er niets

 

Teresa van Odido 2 maanden geleden

Welkom op onze Community! @nolikes2give 

Allereerst dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je gevoel te uiten. Sorry voor deze ervaring, dit is niet de bedoeling. 

Geen zorgen, ik ben hier om je verder te helpen, zodat je binnenkort weer optimaal van de wifi kunt genieten! 

Ik ben direct het systeem ingedoken om een lijnmeting te doen. Gelukkig ziet de vaste verbinding er verder top uit, dat is mooi. Wel zie ik dat het modem 45 dagen niet van de stroom is geweest. Wil je deze op de volgende manier een herstart geven? 

  1. Haal het modem en de Mediaconverter/ONT (het kleine witte of zwarte kastje in de meterkast) van de stroom.
  2. Wacht minimaal 10 seconden. Sluit daarna de Mediaconverter/ONT weer aan op de stroom en laat deze 30 seconden opstarten. Sluit daarna het modem weer aan op de stroom.
  3. Wacht tot alles volledig is opgestart.
  4. Controleer of de diensten weer werken.

Geeft dit verbetering? 

Daarnaast zie ik dat je ook gebruik maakt van een Wifipunt, maar deze zie in de lijnmeting niet terug dat deze bekabeld is aangesloten. Wil je dit eens proberen? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Alles over Wifi Plus | Odido community

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik wacht jouw bevindingen af, ik sta klaar om verder te helpen! 

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @nolikes2give 

Allereerst dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je gevoel te uiten. Sorry voor deze ervaring, dit is niet de bedoeling. 

Geen zorgen, ik ben hier om je verder te helpen, zodat je binnenkort weer optimaal van de wifi kunt genieten! 

Ik ben direct het systeem ingedoken om een lijnmeting te doen. Gelukkig ziet de vaste verbinding er verder top uit, dat is mooi. Wel zie ik dat het modem 45 dagen niet van de stroom is geweest. Wil je deze op de volgende manier een herstart geven? 

  1. Haal het modem en de Mediaconverter/ONT (het kleine witte of zwarte kastje in de meterkast) van de stroom.
  2. Wacht minimaal 10 seconden. Sluit daarna de Mediaconverter/ONT weer aan op de stroom en laat deze 30 seconden opstarten. Sluit daarna het modem weer aan op de stroom.
  3. Wacht tot alles volledig is opgestart.
  4. Controleer of de diensten weer werken.

Geeft dit verbetering? 

Daarnaast zie ik dat je ook gebruik maakt van een Wifipunt, maar deze zie in de lijnmeting niet terug dat deze bekabeld is aangesloten. Wil je dit eens proberen? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Alles over Wifi Plus | Odido community

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik wacht jouw bevindingen af, ik sta klaar om verder te helpen! 

Reageer