Beantwoord

Wifi apparaten Sonoff, Tuya, LSC niet te koppelen met de modem Zyxel T-54

  • 3 June 2023
  • 6 reacties
  • 543 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hallo,
Tot vorig jaar was ik bij Tele-2 en ik had een wifi stopcontact S20 van Sonoff en dat werkte prima.
Helaas ben ik vergeten de type modem van toen. Ik weet dat het prima werkte.
Nu ben ik bij T-mobile met een modem van Zyxel T-54.
Ik dacht ik ga mijn huis beveiligen met een heleboel magneet contacten, wifi Rolluikenschakelaar,wifi bewegingsmelders, wifi sirene, wifi lamp, en wifi stopcontacten. Niets is te koppelen met de modem.
Al meer dan 5 keer hebben ze geprobeerd bij de klantenservice met veel tijd en moeite het probleem te verhelpen en nog steeds niets werkt.
Ik heb dus een band van 2.4ghz en een band van 5ghz. Van de klantenservice hebben ze de WPA beveiliging verlaagd van 3 naar 2.
Het enige wat is gekoppeld op de 2.4band is mijn Thermostaat en mijn Samsung telefoon als ik voor de 2.4 kies. Al die andere apparatjes krijg ik niet gekoppeld. 
Ik heb het natuurlijk ook geprobeerd met verschillende apps. Ewelink, Tuya, en Smart Life.
Iemand op youtube vertelde dat ik het moest proberen op de grootst mogelijk afstand van mijn huis. 
En ook dat heeft niet gewerkt. Bij de Klantenservice gaan ze het onderling bespreken want ze hebben ook van alles geprobeerd zonder resultaat totzover.
Weet misschien iemand van de community een oplossing?
Bij voorbaat dank
Fanis
 

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 June 2023, 19:41

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Fanis 

Thuis hadden wij een beveiligingscamera die we met de LSC app hadden verbonden en dat ging prima met de Zyxel-T54.

Kan je via 192.168.1.1 inloggen op de modem met admin en het Login Password dat achter de modem staat. Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen kies 2,4 GHz en controleer bij beveiligingsmodus of hij inderdaad op WPA2-PSK staat.

Bij ons was het zo gelukt na de LSC app met het 2,4 GHz netwerk te verbinden.

Verder kan je ook nog WiFi 6 voor 2,4 GHz uitschakelen door op de draadloos pagina naar andere te gaan, kies 2,4 GHz, bij 802.11 modus selecteer je wifi b/g/n gemengd en toepassen.

Hallo Waqqas,

Nu weer iets nieuws, Ik probeer in de site van 192.168.1.1 in te loggen en nou zelfs dat lukt niet.
Na 1 seconde wordt ik eruit gegooid met google / firefox informatie dat het echt onveilig is.
Weet u misschien een veilige manier?

Bij voorbaat dank
Fanis

Reputatie 7
Badge +15

@Fanis 

Die melding krijgt iedereen maar je kunt gewoon op geavanceerd > doorgaan klikken, het is veilig.

Hallo Waqqas,
Goh, Ik ben eindelijk ingelogd en ik heb zoals je zei de 2,4 GHz, bij 802.11 modus en ook op wifi b/g/n gemengd gezet.
Daarna weer alle apparaatjes geprobeerd te koppelen helaas zonder succes. Ook mijn LSC lamp lukt niet.
helaas

Reputatie 7
Badge +15

@Fanis 

Staat bij draadloos > algemeen ook WPA2-PSK bij beveiligingsmodus voor 2,4 GHz? Zo doet de LSC het bij mij wel iig.

Hallo Waqqas,
Net weer gechecked. Precies zo.

Reageer