wifi/internet probleem nieuwe glasvezel klant

  • 19 June 2023
  • 28 reacties
  • 267 Bekeken

Goedenavond,

Sinds deze week hebben wij T mobile glasvezel ipv KPN, echter hebben wij nog continu WIFI problemen.

Of er is slechte WIFi verbinding of er is wel verbinding maar geen internet.

Heb alles al een aantal keer opnieuw opgestart, maar probleem blijft zich voordoen.

Internet lampje op modem knippert ook vaak.

Tot nu toe niet blij met de overstap, kan iemand mij helpen?

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hi @Rietje2, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Zoals @Waqqas ook al zegt, werkt het bekabeld wel vlekkeloos? Voor een volledige duidelijke test, wil ik je vragen de stappen hieronder zorgvuldig na te lopen en de screenshots hier, in het topic, te delen. Dan kunnen we het een en ander uitsluiten en met meer informatie de verbinding onderzoeken!  

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Ook zie ik dat je een Devolo hebt aangesloten, dit kan ook voor een verstoring zorgen in het wifi netwerk en omdat dit eigen apparatuur is kan ik daar niet veel mee doen. Wij hebben een eigen wifipunt die volledig is afgestemd op de Zyxel T-54. In dit topic lees je hier meer over: 

 

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rietje2 

Betreft dit enkel de WiFi of ook bedraad internet die soms wegvalt?

Gebruik je eigen netwerk apparatuur achter de T-Mobile router?

Hoi Waggas,

Bedankt voor je reactie,betreft de wifi.

nee geen eigen netwerk apparatuur 

Reputatie 7
Badge +15

@Rietje2 

Bekabeld internet werkt probleemloos? Misschien kan je kijken of het na een fabrieksreset uitvoeren beter gaat, dit doe je door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Of bekabeld probleemloos werkt, heb ik nog niet getest. Moet zeggen dat de rest van het gezin al baalt van de overstap van KPN naar T Mobile, na aansluiting alleen nog maar problemen

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Rietje2, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Zoals @Waqqas ook al zegt, werkt het bekabeld wel vlekkeloos? Voor een volledige duidelijke test, wil ik je vragen de stappen hieronder zorgvuldig na te lopen en de screenshots hier, in het topic, te delen. Dan kunnen we het een en ander uitsluiten en met meer informatie de verbinding onderzoeken!  

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Ook zie ik dat je een Devolo hebt aangesloten, dit kan ook voor een verstoring zorgen in het wifi netwerk en omdat dit eigen apparatuur is kan ik daar niet veel mee doen. Wij hebben een eigen wifipunt die volledig is afgestemd op de Zyxel T-54. In dit topic lees je hier meer over: 

 

Hoi Tommie,

 

ga mijn best doen, alleen eerste struikelblok is dat mijn nieuwe laptop geen internet aansluiting heeft. Dus ga even kijken of ik van iemand hulp kan krijgen.

 

 

Heb nu snel een aansluiting besteld voor laptop naar internet en dan kan ik het hopelijk snel testen, want van de WiFi wordt ik echt niet blij, terwijl wij een upgrade qua pakket hadden genomen..

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

@Rietje2 Welke snelheid hebben jullie gekozen als aansluiting?

 

Hoop dat het zo goed is. Devolo hebben we weggehaald.

@Rietje2 Welke snelheid hebben jullie gekozen als aansluiting?

100 Eric, hadden bij KPN 50

Reputatie 7
Badge +9

@Rietje2 zou je voor mij ook een speedtest willen plaatsen van de wifi verbinding? 

 

Belangrijk:

  • Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren
  • Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf

Instructies:

  • Zorg dat je dichtbij het modem staat
  • Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/ De speedtest begint direct bij het openen van de website
  • Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie
  • Maak een screenshot van de speedtest - Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot

 

 

 

En nog 1 van andere plek met slechte WiFi

 

Reputatie 7
Badge +9

@Rietje2 je snelheid ziet er goed uit. Je geeft aan dat op sommige plekken/momenten de verbinding wegvalt, zou je een aantal stappen uit dit topic kunnen proberen? 

 

 

@Rietje2 je snelheid ziet er goed uit. Je geeft aan dat op sommige plekken/momenten de verbinding wegvalt, zou je een aantal stappen uit dit topic kunnen proberen? 

 

 

maar op de plekken waar de wifi slecht is, kan ik allen met 4G naar internet

ik zal de naar de stappen kijken

 

Alles is wel net deze week geïnstalleerd bij ons, dus mag denk ik aannemen dat alles op de modem goed staat toch?

Reputatie 7
Badge +14

Op het modem staat alles automatisch goed,  dat wordt vanuit een centraal systeem geladen. Maar als je wifi dekking in huis niet overal sterk is dan heb je een versterker nodig. Lees daarover in het topic wat in de vorige bijdrage stond.

Op het modem staat alles automatisch goed,  dat wordt vanuit een centraal systeem geladen. Maar als je wifi dekking in huis niet overal sterk is dan heb je een versterker nodig. Lees daarover in het topic wat in de vorige bijdrage stond.


Ja dat snap ik, wij hadden die ook in huis, maar die kunnen we blijkbaar niet gebruiken bij T mobile. Ben extra over gegaan naar T Mobile, maar straks door al de extra dingen die ik per maand moet betalen uiteindelijk duurder uit dan bij KPN en slechtere verbinding.

 

Heb niet eens op de benedenverdieping overal WIFI en zo groot is ons huis echt niet. Laat staan boven waar mijn kinderen huiswerk maken.

Hi @Rietje2, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Zoals @Waqqas ook al zegt, werkt het bekabeld wel vlekkeloos? Voor een volledige duidelijke test, wil ik je vragen de stappen hieronder zorgvuldig na te lopen en de screenshots hier, in het topic, te delen. Dan kunnen we het een en ander uitsluiten en met meer informatie de verbinding onderzoeken!  

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Ook zie ik dat je een Devolo hebt aangesloten, dit kan ook voor een verstoring zorgen in het wifi netwerk en omdat dit eigen apparatuur is kan ik daar niet veel mee doen. Wij hebben een eigen wifipunt die volledig is afgestemd op de Zyxel T-54. In dit topic lees je hier meer over: 

 

Hoi Tommie,

Heb vandaag het WiFi punt ontvangen en net aangesloten. Nu brandt het lampje groen, maar Wifi doet het niet. 
 

wil je aub meekijken/denken

 

mvg Ria

 

Reageer