Beantwoord

Wifi kanaal veranderen

  • 24 December 2023
  • 8 reacties
  • 496 Bekeken

Reputatie 3

Hoi ik heb een vraag je waarom kan ik niet wifi ghz 5 kanaal niet boven 64 veranderen ghz5 is bovende 100 waarom is dat uitgeschakeld? 

icon

Beste antwoord door GS1905GS 28 December 2023, 09:49

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @GS1905GS, goede vraag! Ik zie gelijk dat bandsteering aanstaat op jouw modem. Dit betekent dat hij van de 2.4Ghz en de 5Ghz één netwerk maakt. We kunnen dit uitschakelen, zodat je twee losse netwerken hebt om in te stellen. Ik kan dit regelen, maar als je bent ingelogd in het modem kun je dit ook zelf doen. We leggen je hier uit hoe dit werkt!

Reputatie 3

Hoi cheyenne zoals ik zei  bandsteerling is uit heb nu 2 aparte wifi band maar 2.4ghz kan je wel 1 tot 13 kanaal kiezen maar 5.0 ghz is uitgeschakeld je kan niet inschakelen kijk op het foto

Zijband controleren 

2.4ghz kan je wel veranderen

Reputatie 6
Badge +2

@GS1905GS Dank je wel voor de opheldering! 😀 Je zou dit wel moeten kunnen aanpassen. Echter raad ik aan om niet te veel te spelen met de kanalen van 5Ghz, omdat dit in principe niet nodig zou moeten zijn.

Hoe dan ook, heb je al geprobeerd om via de webbrowser in te loggen in het modem? Je kunt het wifi kanaal ook aanpassen in jouw Mijn Odido omgeving. Je vindt dit op de Homepage onder ‘Meer’ > ‘Instellingen’ > ‘Wifi’ > scroll iets naar onder. Hier vind je ‘Wifi-kanaal’. 

 

Reputatie 3

Hoi teresa ik weet hoe wifi je kan instellen enzo heb ervaring met router zoals ik zeg sommigen functies zijn uitgeschakeld door odido dat kan ik niet veranderen helaas wifi 5ghz kan je kanaal boven 100 zetten  2.4ghz kan je tot 13

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @GS1905GS, interessante vraag die je stelt, ik beantwoord hem graag zo goed mogelijk voor je! Ik durf niet exact te zeggen waarom je het 5ghz kanaal niet handmatig boven de 100 kan instellen. Wel weet ik dat er ook een aantal andere routers en access points zijn die dezelfde beperking hebben. Als je het Wifi kanaal op automatisch laat staan zal het modem wel kanalen boven de 100 selecteren.

Zo kan je alsnog zorgeloos genieten van de Wifi!

Reputatie 3

Hoi cal ik heb foto gestuurd waarom 5ghz kanaal niet boven dan 64kan zetten omdat Zijband controleren niet aan is  bij 2.4ghz is het wel aan. Bij automatisch is ook zelfde resultaat 

Reputatie 3

Ik weet nu waar aan het ligt als je 80 MHz verander dan mag je kanaal boven 100 zetten en als het 160 MHz zet dan tot 64. Wel jammer 80 is voor wifi 5 160 van wifi 6

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor het delen van jouw oplossing @GS1905GS! Fijn dat het nu opgelost is. 

Een heel fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2024 toegewenst! 🎉✨

Reageer