WiFi met WiFi plus werkt niet optimaal

  • 25 November 2023
  • 5 reacties
  • 83 Bekeken

Goedemorgen Odido,

Wij hebben sinds het begin al af en aan problemen met de WiFi verbinding. Alle standaard protocollen zijn al uitgevoerd, maar dat is het probleem niet. We hebben verbinding, soms is deze wat zwakker dan anders. Vooral op de 1ste verdieping laat het nogal eens te wensen over. We hebben zowel beneden als boven een WiFiPlus punt, de meting geeft ook altijd een goede download en upload snelheid. Maar toch wil daar de verbinding nog wel eens haperen, dat is voornamelijk vervelend omdat daar een thuiswerkplek is. Vanuit de chatbot kreeg ik nog een optie die ik nog nooit geprobeerd had, maar ik kan de bandsteering niet aanpassen. Het vinkje staan aan, maar ik kan hem niet uitzetten wat gevraagd wordt. De monteur heeft destijds niks gezegd over de plaatsing van het modem, dus ga er vanuit dat die in orde is. De pluspunten staan binnen het bereik zoals de bedoeling, maar wij wonen wel in een nieuwbouwwoning. Hopelijk kan iemand mij helpen. Of anders iemand langs sturen, we betalen namelijk behoorlijk geld dat het allemaal zou werken. Alvast bedankt.

Waqqas 5 maanden geleden

@Gertjanvn 

Als het internet bekabeld en draadloos wel goed via de modem dan kun je kijken of het een mogelijkheid is om een langere internetkabel van de meterkast naar een open ruimte zoals de woonkamer aan te leggen, die kabel sluit je in de meterkast dan aan op de mediaconverter en je modem in de woonkamer.

Dan kan je misschien 1 WiFi punt opzeggen en daarna zoek je naar de beste plek voor het WiFi punt boven.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Gertjanvn 

Staat het modem in de meterkast of in de woonkamer bijvoorbeeld en zijn de WiFi punten draadloos of bekabeld verbonden?

Indien draadloos dan kan het zo zijn dat de WiFi plus punten een minder goed signaal ontvangen, verplaatsen naar een betere plek kan al helpen.

De bandsteering kan je wel uitzetten maar dan werken de WiFi punten niet meer met het modem.

Werkt bedraad en draadloos internet via het modem wel goed?

Thanks voor de reactie. Het modem zit in de meterkast, maar nogmaals dat is zoals de monteur het bedacht heeft. Alles klopt, maar toch wil de verbinding soms haperen. Als het probleem voor de hand zou liggen dan had ik het al op kunnen lossen, maar het is helaas lastiger uit te leggen. Lampje brand groen, signaal is toch zwak.

Reputatie 7
Badge +15

@Gertjanvn 

En de WiFi punten zijn draadloos of bekabeld verbonden? Werkt internet wel goed als je met het modem verbonden bent?

Zijn draadloos tov het modem, met het modem heb ik alleen beneden een goede verbinding. Maar nogmaals het is moeilijk uit te leggen, maar alle lampjes branden zoals het hoort. Alleen toch heb ik regelmatig een slechte verbinding.

Reputatie 7
Badge +15

@Gertjanvn 

Als het internet bekabeld en draadloos wel goed via de modem dan kun je kijken of het een mogelijkheid is om een langere internetkabel van de meterkast naar een open ruimte zoals de woonkamer aan te leggen, die kabel sluit je in de meterkast dan aan op de mediaconverter en je modem in de woonkamer.

Dan kan je misschien 1 WiFi punt opzeggen en daarna zoek je naar de beste plek voor het WiFi punt boven.

Reageer