Wifi op zolder verbindt met oude netwerknaam

  • 8 May 2023
  • 4 reacties
  • 76 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo,

Gisteren heb ik mijn wifinetwerk ingesteld. Ik heb 2.4 ghz en 5ghz gesplitst in twee wifipunten. Deze zijn zichtbaar dmv twee namen in mijn netwerk. ‘Netwerk2.4’  en ‘ Netwerk5’ . 

De oude naam die mijn netwerk had ‘ TMLNL-xxx’  is daardoor verdwenen.
Toen heb ik mijn wifiversterker aangesloten op de eerste etage. Op de tweede etage had ik geen verbinding. Nu had ik de stekker er in en eruit gedaan en even op de ‘ WPS’  knop gedrukt en tot mijn verbazing heb ik op de tweede etage volledig bereik! 

Dit is natuurlijk geweldig, alleen ik heb nu verbinding met het ‘ TMNL-xxx’  netwerk (het oude netwerk dus). Dit terwijl ik 2 netwerken heb (dit zie ik ook in de 192.168.1.1 omgeving). Weet iemand waar die TMNL vandaan komt en hoe ik dit kan veranderen? Ik durf de wifi versterker nu niet aan te raken omdat ik bang ben dat de wifi weer wegvalt op de tweede etage. 

 

Alvast bedankt!

Tommie van Odido 11 maanden geleden

Hi @Sven152, welkom op de Community!

Dit komt omdat je Easy Mesh uit hebt staan. Dan pushed het wifi punt een eigen SSID naar voren. Mag ik je vragen wat de reden is dat je de frequenties hebt opgesplitst? Onze wifi punten werken namelijk optimaal als je Easy Mesh aan hebt staan! 😊

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Sven152, welkom op de Community!

Dit komt omdat je Easy Mesh uit hebt staan. Dan pushed het wifi punt een eigen SSID naar voren. Mag ik je vragen wat de reden is dat je de frequenties hebt opgesplitst? Onze wifi punten werken namelijk optimaal als je Easy Mesh aan hebt staan! 😊

Ok dank je wel! Ik had deze uitgezet omdat ik geen wifibereik had op zolder. Toen las ik dat het signaal sterker zou zijn als je mesh uitzet en verbindt met de 2.4 (die een groter bereik heeft).

Is de oplossing dat ik mesh aanzet? 

Reputatie 7
Badge +9

@Sven152 dat zal inderdaad een oplossing kunnen zijn. Ik weet niet welk wifi punt je hebt, maar we hebben twee mooie topics over onze wifi punten gemaakt. Hier staat alles in wat je moet weten! 

 

 

Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust. Ik help je graag verder!

Reputatie 1

De SSID opsplitsen zal niks uitmaken voor de sterkte van het signaal met mesh is het voordeel dat de mesh het sterkste signaal kiest om je aan te overhandigen wanneer je door het huis loopt waarbij je geen wifi verlies hebt omdat elke keer met het sterkste wifi signaal verbonden blijft het is daarom sterk aan te raden easymesh aan te laten

Reageer