Beantwoord

Wifi problemen

  • 15 September 2023
  • 12 reacties
  • 137 Bekeken

Hallo, heb nu weken slechte wifi. ik zit naar de modem op de bank. Het is gewoon zo erg tot er wel verbinding is en daarna 5 sec niks meer. Het gaat zo zwaar op en neer tot je niet eens versoendelijk op wifi kan zitten.

Heb het modem uit gezet 5 min gewacht en dan weer aan gezet, er is geen verandering.

 

Modem heet Zyxel.

Iemand een idee wat er aan de hand is?

icon

Beste antwoord door Waqqas 17 September 2023, 17:20

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @padraic 

Heb je thuis een glasvezel of DSL verbinding?

Werkt bedraad internet wel probleemloos of dat ook niet en haal je met een bekabelde test wel de juiste snelheid? Test dit door een laptop of pc bekabeld op de modem aan te sluiten met minimaal een CAT5E internetkabel en gebruik de Ookla speedtest app.

Wanneer de verbinding wegvalt brandt dan de wereldbol op de modem rood?

Hallo

 

Heb een dsl verbinding.

Download Mbps
84.80
 Upload Mbps
22.69
 
Dit heb ik uit de speed test gekregen. heb cat 5 kabel tussen modem en pc zitten. soms valt de wereld bol wel op rood en soms ook niet.
En bekabeld heb ik ook soms problemen.
 
 
Reputatie 7
Badge +15

Hallo @padraic 

De snelheden zijn prima, aangezien het wereldbolletje soms rood brandt lijkt er een probleem te zijn met de verbinding.

Is deze aangesloten op het KPN ISRA punt waar ook de KPN kabel op is aangesloten of is het modem aangesloten via een 2de aansluiting?

Hallo

 

modem is aan gesloten met stekker op de aansluit doos( de stekker heeft 4 pins)

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @padraic, ook ik zie je graag weer snel genieten van je internet verbinding! Ik zie dat je inmiddels via een andere weg contact hebt gehad met een collega van mij. Naar aanleiding hiervan heb je onder andere het modem een reboot gegeven en sindsdien is het modem constant verbonden met het internet geweest. Ik verwacht dat je hiermee ook geen probleem meer hebt ervaren met de verbinding? 

Ik ben erg benieuwd naar je verbinding! 😄

Hallo

internet is goed, maar de wifi valt nog regelmatig uit.

Denk tot ik wel wacht tot er ooit een nieuw modem komt of glasvezel.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@padraic

In dit topic staan een aantal tips die de WiFi misschien wat kunnen verbeteren of je kunt een WiFi versterker de WiFi lagen regelen bijvoorbeeld.

Hallo

De topic staan al de punten, die heb ik al gedaan. Niet voor uit gekomen.

ik ben wel klaar met alles, bedankt voor alles. ik ga wel voor andere internet kijken.

 

Groetjes

Reputatie 7
Badge +16

Hoe ver van de grond staat het modem @padraic? Soms houden de muren als blokkade het signaal tegen en dan loopt de draadloze verbinding vast of dan wordt alles instabiel. Wat ook kan helpen, is om een wifipunt op een strategische plek in huis te zetten zodat je vanuit daar een soort hub creëert waarmee je de dekking vergroot. 

modem staat nu in de game kamer in de hoek. hij staat 1 meter van de grond. ik zit 1 meter er van af, en wifi simbooltje  gaat op en neer. ik woon in een apartement 1 verdieping is dat, zou ik tog zeggen tot hij geen booster nodig heeft.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @padraic, kan je het modem voorzien van een factory reset? Dit doe je zo: 

  • Reset Zyxel T-50
  1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Kan je daarno de 2,4 GHz en de 5 GHz van elkaar scheiden en testen of je nu wel een betere verbinding hebt? Alvast bedankt!

Reputatie 1

Hallo, heb nu weken slechte wifi. ik zit naar de modem op de bank. Het is gewoon zo erg tot er wel verbinding is en daarna 5 sec niks meer. Het gaat zo zwaar op en neer tot je niet eens versoendelijk op wifi kan zitten.

Heb het modem uit gezet 5 min gewacht en dan weer aan gezet, er is geen verandering.

 

Modem heet Zyxel.

Iemand een idee wat er aan de hand is?

Hallo padraic, ook ik heb al langere tijd wifi problemen die regelmatig kortstondig meerdere malen per dag wegvalt.

De problemen zijn ontstaan toen t-mobile overging naar Odido.

Normaal zou je zeggen dat dit opstart problemen zijn, maar nu na enkele maanden nog steeds wifi problemen.

Zyxel modem gereset naar de fabriekswaarden maar nog steeds problemen met wifi

Reageer