De laatste tijd heb ik steeds vaker dat mijn wifi wegvalt, soms een paar seconden maar ook minutenlang. Dit is zeker met thuiswerken niet te doen zo.
Hiervoor heb ik op 29 juni de klantenservice gebeld, de medewerkster heeft toen mijn modem een ‘harde reset’ gegeven, hierna werkte het weer prima… Tot afgelopen maandag, toen viel het weer regelmatig uit dus heb ik weer de klantenservice gebeld.
Die medewerkster vertelde mij dat dit waarschijnlijk komt doordat mijn oude type Draytek-modem wel vaker wifi-problemen heeft en waarschijnlijk vervangen moet worden. Hiervoor zou ze dan een monteur sturen.
Vandaag is er een monteur geweest en die heeft enkel een kabeltje vervangen van het modem, dit zou volgens hem de oplossing moeten zijn en zo niet dan moest ik weer de klantenservice bellen om het modem te laten vervangen.
Sindsdien is het vandaag weer meerdere keren minutenlang weggevallen. Net dus weer de klantenservice gebeld en krijg nu een compleet ander verhaal. De monteur had het modem moeten vervangen en de medewerkster mag dit niet aanvragen want dan zou ze van haar leidinggevende op haar kop krijgen… Ik zou volgens haar Gideon moeten bellen om te monteur een bericht te sturen met de vraag of hij een nieuw modem voor mij kan halen.
Ook zou T-mobile blijkbaar maar 1x een monteur mogen sturen per jaar, dus ik moest verder maar bekabeld gaan werken want ik had immers wel internet. Het feit dat haar collega en de monteur wat anders zeiden kon ze blijkbaar weinig mee.
Vervolgens werd de verbinding verbroken! Jullie hebben alle gesprekken opgenomen dus lijkt mij mooi ze eens terug te luisteren.
Mijn problemen zijn nu dus totaal niet verholpen, aan een wifi verbinding die regelmatig minutenlang wegvalt heb ik natuurlijk niets.
Concreet wil ik vooral weten:
- Hoe krijg ik weer werkende wifi? Alle standaard truukjes zoals resetten heb ik al geprobeerd en zelfs een meter van het modem af valt het weg dus het heeft niets met de ontvangst te maken.
Kan ik een nieuw modem krijgen of moet (zoals de medewerkster beweerde) nu een jaar wachten op een nieuwe kans op een monteur? - En hoe kan ik een klacht indienen over desbetreffende medewerkster? Ik vind het erg onbeschoft dat ze zomaar ophangt omdat ik (logischerwijs) in discussie ga over het feit dat zij wat anders zegt dan haar collega's
Beste antwoord door Waqqas
Bekijk origineel