Beantwoord

wifi signaal niet zichtbaar op 1 laptop

  • 29 August 2023
  • 9 reacties
  • 192 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Sinds tmobile thuis is geïnstalleerd werkt 1 laptop niet. Op andere plekken pikt de laptop het WiFi signaal op ook wanneer ik een hotspot maak. Ik heb al met tmobile thuis gebeld en de instelling van het modem is juist  zegt men.vervolgens kunne ze me niet verder helpen. Het ligt ook niet aan de laptop. Netwerkbeheerder van het werk heeft dit bekeken. Andere laptop en telefoons doen het wel. Welke instelling is fout?

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 7 September 2023, 17:14

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Marile 

Welke router heb je van T-Mobile? Als je de T54/T56 hebt heb je gekeken of het helpt om 5 GHz uit te schakelen? WPA2-PSK selecteren als beveiligingsmodus bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, beveiligingsmodus of WiFi 6 uitschakelen door WiFi b/g/n gemengd te selecteren bij netwerkinstellingen, draadloos, andere, 802.11 modus?

Reputatie 2

Probeer de WiFi driver van de laptop te updaten?

Ik ga het proberen. Ik kan het niet zelf dus duurt wat langer. Ik kom erop terug.

Alvast bedankt

Ik heb de netwerkbeheerder van mijn werk gevraagd. De WiFi driver is geupload. 

Ik heb een t54 modem

Collega van tmobile thuis heeft instellingen van modem gewijzigd. Dit alles zonder resultaat.  Wat kan het zijn dat de laptop  niet communiceert met het modem. Bij ziggo heeft dit wel gewerkt.

 

Reputatie 1

Wat je zou kunnen proberen is netwerk lijst schoonmaken zodatie weer leeg is en daarna kijken of je Wifinetwerk wel verschijnt in de wifi lijst

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Marile, welkom op onze Community!

Ik heb ook een blik geworpen op de instellingen van het modem. Ik zag dat wifi 6 nog aan stond. Dit heb ik uitgeschakeld. Kan je het modem voorzien van een herstart en kijken of de laptop het netwerk nu wel kan vinden? 

Ineens zie ik signalen en ben ik verbonden met WiFi. Toch een modeminstelling. Ben blij naar vind het jammer dat ik telkens een jaar lang van het kastje naar de muur ben gestuurd. Ook vandaag weer. Het kon niet aan het modem liggen, dus toch een modeminstelling.

Reputatie 7
Badge +9

@Marile bedankt voor je snelle reactie. Ik ben blij dat het geholpen heeft! Niet alle klantenservice medewerkers hebben evenveel verstand van technischse vragen, daarvoor kun je altijd hier op de Community terecht.

Reputatie 7
Badge +5

Ineens zie ik signalen en ben ik verbonden met WiFi. Toch een modeminstelling. Ben blij naar vind het jammer dat ik telkens een jaar lang van het kastje naar de muur ben gestuurd. Ook vandaag weer. Het kon niet aan het modem liggen, dus toch een modeminstelling.

Euh van het kastje naar de muur?

Hallo @Marile 

Welke router heb je van T-Mobile? Als je de T54/T56 hebt heb je gekeken of het helpt om 5 GHz uit te schakelen? WPA2-PSK selecteren als beveiligingsmodus bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, beveiligingsmodus of WiFi 6 uitschakelen door WiFi b/g/n gemengd te selecteren bij netwerkinstellingen, draadloos, andere, 802.11 modus?

 

Helaas word er tegenwoordig een stuk zelfredzaamheid verwacht. Jammer genoeg lukt dat niet iedereen. Maar de knappe koppen hier hebben je echt niet van het kastje naar de muur gestuurd.

 

Reageer