wifi valt af en toe weg en snelheid is niet wat het zou moeten zijn.

  • 21 August 2023
  • 20 reacties
  • 159 Bekeken

Reputatie 1

Onze Wifi valt regelmatig weg om snel wel weer terug te komen . 

Dat is wel vervelend want niet alle apparaten komen dan weer op de Wifi bv een Sharp tv.

Ook de snelheid haalt bijlange na de 1000mbit niet bij 200 (5G) houd het wel op .

ook geen uitschieters . 

Modem Zyxell + 2 versterkers.

problemen zijn er al langer ,is al een andere modem gekomen en wifi versterkers maar het blijft hetzelfde . Kan gewoon streamen maar de reclame is 1000mbit maar dat haal je dus bij lange na niet.

Tommie van Odido 8 maanden geleden

Hey @Superberger en @DiggyDex, goed dat jullie hiervoor aan de bel trekken. Ik wil natuurlijk dat jullie ook optimaal van je wifi kunnen genieten. 1000 Mbit/s kunnen we niet garanderen op een wifi verbinding, wel moet je dit bedraad kunnen halen. Ik wil jullie daarom vragen om een aantal stappen te volgen zodat ik precies kan zien waar het nu aan ligt. Ik zou graag willen dat jullie een bekabelde speedtest doen en een speedtest op wifi. Hiervoor hebben we verschillende werkinstructies, mag ik jullie vragen dezen zo zorgvuldig mogelijk te doorlopen en na de tijd de screenshots hier in het topic delen. Alvast bedankt!

 

 

Speedtest Bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Speedtest Wifi

 

Belangrijk:

  • Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren
  • Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf

 

Instructies:

  • Zorg dat je dichtbij het modem staat
  • Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/ De speedtest begint direct bij het openen van de website
  • Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie
  • Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot

 

 

Bekijk origineel

20 reacties

Hier dezelfde problemen, behalve de internet snelheid. Die word wel behaald zoals het abonnement beschrijft. 

Wegvallende WiFi op verschillende devices, slechts enkele seconden. Daarna is de verbinding weer hersteld, maar dat is soms voldoende om uit te loggen tijdens gamen of online meetings. 

Ik ben al weken bezig met tmobile om een oplossing te krijgen. De modem is al een keer vervangen voor een nieuwe T54, tweemaal een monteur over de vloer gehad en al meerdere malen de klantenservice aan de telefoon gehad. Er werd in geen van de gevallen een oplossing geboden. De laatste keer werd er zelfs geadviseerd om dan enkel maar een bekabelde verbinding te gaan gebruiken...  

Om moedeloos van te worden. Ik hoop een spoedige oplossing voor u (en mijzelf), maar ik heb er weinig goede hoop voor inmiddels. Sterkte en succes!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Superberger en @DiggyDex, goed dat jullie hiervoor aan de bel trekken. Ik wil natuurlijk dat jullie ook optimaal van je wifi kunnen genieten. 1000 Mbit/s kunnen we niet garanderen op een wifi verbinding, wel moet je dit bedraad kunnen halen. Ik wil jullie daarom vragen om een aantal stappen te volgen zodat ik precies kan zien waar het nu aan ligt. Ik zou graag willen dat jullie een bekabelde speedtest doen en een speedtest op wifi. Hiervoor hebben we verschillende werkinstructies, mag ik jullie vragen dezen zo zorgvuldig mogelijk te doorlopen en na de tijd de screenshots hier in het topic delen. Alvast bedankt!

 

 

Speedtest Bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Speedtest Wifi

 

Belangrijk:

  • Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren
  • Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf

 

Instructies:

  • Zorg dat je dichtbij het modem staat
  • Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/ De speedtest begint direct bij het openen van de website
  • Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie
  • Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot

 

 

Reputatie 1

Hier dezelfde problemen, behalve de internet snelheid. Die word wel behaald zoals het abonnement beschrijft. 

Wegvallende WiFi op verschillende devices, slechts enkele seconden. Daarna is de verbinding weer hersteld, maar dat is soms voldoende om uit te loggen tijdens gamen of online meetings. 

Ik ben al weken bezig met tmobile om een oplossing te krijgen. De modem is al een keer vervangen voor een nieuwe T54, tweemaal een monteur over de vloer gehad en al meerdere malen de klantenservice aan de telefoon gehad. Er werd in geen van de gevallen een oplossing geboden. De laatste keer werd er zelfs geadviseerd om dan enkel maar een bekabelde verbinding te gaan gebruiken...  

Om moedeloos van te worden. Ik hoop een spoedige oplossing voor u (en mijzelf), maar ik heb er weinig goede hoop voor inmiddels. Sterkte en succes!

Diggydex

 

Klinkt als hetzelfde probleem inderdaad . bij mij ook modem vervangen wifi punten vervangen . uren aan de telefoon gezeten , monteur aan de koffie gehad . maar probleem blijft . 

Reputatie 1
speedtest bekabeld 22-08 15:50 uur
speedstest wifi 22-08 15:33 uur

Deze testen geven elke keer zelfde beeld .

bekabelde test is niet via een laptop gedaan ( deze heeft geen utp aansluiting) maar via utp op een samsung tv .

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Superberger, bedankt voor de screenshots.

Kan je toevallig toch een laptop/desktop regelen om de volledige test te doen? Ik heb namelijk alle stappen/screenshots nodig om dit door te zetten en een onderzoek te starten. 

Reputatie 1

Hey @Superberger, bedankt voor de screenshots.

Kan je toevallig toch een laptop/desktop regelen om de volledige test te doen? Ik heb namelijk alle stappen/screenshots nodig om dit door te zetten en een onderzoek te starten. 

laptop( andere) rechtsreeks op de modem 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Superberger super thanks! Sorry dat ik nog een keer moet vragen om alle stappen te doorlopen, ik heb echt alles nodig om dit door te zetten. Zou je deze stappen nog kunnen volbrengen?

 

  • Maak een screenshots van de speedtest en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype in de taakbalk (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is).
  • Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager). In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn.
  • Maak een screenshot van de IP configuratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets ‘Windows’ + ‘R’, typ in: ‘cmd’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter.
Reputatie 1

Ik krijg echt het idee dat tmobile er alles aan doet om klachten tegen te werken.  Ik heb toch alle speedtests gedeeld die zijn echt genomen bij mij thuis . Jullie kunnen op afstand alles zien dus ook dat het internet hier niet goed functioneerd . 

Ik zou ook niet zomaar mijn volledige ip-adres open en bloot op het internet zetten. 

Reputatie 1

@Tommie  ik ga ervan uit dat je speedtest van de vaste lijn niet meer hoeft te hebben daar staat het hele bureau blad al op alleen die van de wifi nog? Taakbeheer en ipadres ontgaat me ff waarom ? Ik doe mijn beklag echt niet uit luxe dus van een andere plaats als waar ik woon . Ik mis gewoon 3/4 van de beloofde snelheid en het internet valt vaak seconden weg daarna gaan een hoop devices niet auto meer terug op de wifi. Tijdens internet uitval blijft de wifi sterkte op peil alleen geen verbinding voor aantal seconden.  Het is ook al voorgekomen dat we dagen geen internet hadden dat moet bij u bekend zijn.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Superberger, ik heb alle screenshots nodig om een onderzoek te starten. Taakbeheer en IP Configuratie zijn nodig om te kijken of andere programma's openstaan en of er meer apparaten aan het modem verbonden zijn. Het IP-adres dien je door te strepen zoals in de screenshots in het document te zien is. Als ik een lijnmeting doe kan ik de snelheid niet bekijken en op mijn lijnmeting zie ik geen afwijkende dingen omhoog komen. Vandaar dat ik alle screenshots nodig heb om een onderzoek te starten, heb ik deze niet dan wordt het afgeketst door de techneuten. Ik wil jullie allebei graag helpen maar daar heb ik wel het een en ander voor nodig.

 

@DiggyDex , zoals ik hier al zeg: Het IP-adres dien je door te strepen zoals in de screenshots in het document te zien is. 

Reputatie 1

Hey @Superberger, ik heb alle screenshots nodig om een onderzoek te starten. Taakbeheer en IP Configuratie zijn nodig om te kijken of andere programma's openstaan en of er meer apparaten aan het modem verbonden zijn. Het IP-adres dien je door te strepen zoals in de screenshots in het document te zien is. Als ik een lijnmeting doe kan ik de snelheid niet bekijken en op mijn lijnmeting zie ik geen afwijkende dingen omhoog komen. Vandaar dat ik alle screenshots nodig heb om een onderzoek te starten, heb ik deze niet dan wordt het afgeketst door de techneuten. Ik wil jullie allebei graag helpen maar daar heb ik wel het een en ander voor nodig.

 

@DiggyDex , zoals ik hier al zeg: Het IP-adres dien je door te strepen zoals in de screenshots in het document te zien is. 

wifi test met taakbalk

 

Reputatie 1

Hey @Superberger, ik heb alle screenshots nodig om een onderzoek te starten. Taakbeheer en IP Configuratie zijn nodig om te kijken of andere programma's openstaan en of er meer apparaten aan het modem verbonden zijn. Het IP-adres dien je door te strepen zoals in de screenshots in het document te zien is. Als ik een lijnmeting doe kan ik de snelheid niet bekijken en op mijn lijnmeting zie ik geen afwijkende dingen omhoog komen. Vandaar dat ik alle screenshots nodig heb om een onderzoek te starten, heb ik deze niet dan wordt het afgeketst door de techneuten. Ik wil jullie allebei graag helpen maar daar heb ik wel het een en ander voor nodig.

 

@DiggyDex , zoals ik hier al zeg: Het IP-adres dien je door te strepen zoals in de screenshots in het document te zien is. 

wifi test met taakbalk

 

Hopelijkm nu voldoende speedtest vaste lijn stond al in de vorige antwoord heb de wifi er alsnog bijgedaan met bureaublad en weer maar 160bmps. nog 5de van de beoogde snellheid . 

alle devices waar ik speedtest op doe geven zelfde beeld .

en weer regelmatig internet die seconden dood valt .

Reputatie 7
Badge +9

@Superberger super bedankt voor alle screenshots! Ik heb besloten om een monteur aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. Wil je mij, na dat de monteur geweest is, een terugkoppeling geven? 

Reputatie 1

@Superberger super bedankt voor alle screenshots! Ik heb besloten om een monteur aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. Wil je mij, na dat de monteur geweest is, een terugkoppeling geven? 

Afspraak inmiddels gemaakt , ik gok dat het probleem buiten ligt in de wijk misschien een optie om de lijn te monitoren tot de afspraak  als dat mogelijk is?  

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Superberger, ik kan maar tot zo ver je lijn bekijken. De monteur kan dit verder uitzoeken. Zou je mij een terugkoppeling willen geven als de monteur geweest is? 

Reputatie 1

Ja doe ik 

Reputatie 1

Hi @Superberger, ik kan maar tot zo ver je lijn bekijken. De monteur kan dit verder uitzoeken. Zou je mij een terugkoppeling willen geven als de monteur geweest is? 

Monteur is geweest snelheid is prima dat heeft hij netjes uitgelegd . verbinding glasvezel kabel vervangen in huis en bij de centrale in de wijk .  alles goed tot zover ………. 

Tot 15:50 ineens alle internet weer weg voor 10 seconden wifi en bekabeld komt dan weer terug .

erg vervelend . Probleem ligt mijn inziens echt ergens in de centrale of daarvoorbij .

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Superberger, ik heb het direct voor je nagekeken! Ik zie geen foutmeldingen in de metingen, daarom wil ik je vragen of je het vandaag nog in de gaten wil houden. Mocht het internet wegvallen, wil je dan ook weer het tijdstip doorgeven? Alvast bedankt voor je moeite! 😊

Reputatie 1

Tot zover niets meer meegemaakt thuis maar zal t monitoren.

Reageer