wifi valt vaak weg

  • 29 February 2024
  • 5 reacties
  • 49 Bekeken

De wifi valt vaak weg, met name ‘s avonds. Ik maak gebruik van glasvezel. Kan dit misschien aan de modem liggen? Modem is een Zyxel T-50.

Cal van Odido 2 maanden geleden

Hoi @Maureen1982, goed dat je aan de bel trekt, ik zorg er graag voor dat je Wifi een flinke boost krijgt! Ik ben meteen een meting gestart en ik zie dat je het modem al 2 maanden aangesloten verbonden hebt. Op zich kan dit geen kwaad, maar kan je proberen om het modem kort van het stroom af te halen? Ook hebben wij een aantal mooie tips voor de Wifi samengesteld in dit topic:

Het belangrijkste is om het modem op een open, vrije plek te plaatsen op ongeveer 1 meter hoogte. Zet graag geen meubels of andere voorwerpen voor het modem.

Ik ben benieuwd hoe je Wifi verbetert, geef het gerust aan als je nog hulp kunt gebruiken! 🙂

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Maureen1982, goed dat je aan de bel trekt, ik zorg er graag voor dat je Wifi een flinke boost krijgt! Ik ben meteen een meting gestart en ik zie dat je het modem al 2 maanden aangesloten verbonden hebt. Op zich kan dit geen kwaad, maar kan je proberen om het modem kort van het stroom af te halen? Ook hebben wij een aantal mooie tips voor de Wifi samengesteld in dit topic:

Het belangrijkste is om het modem op een open, vrije plek te plaatsen op ongeveer 1 meter hoogte. Zet graag geen meubels of andere voorwerpen voor het modem.

Ik ben benieuwd hoe je Wifi verbetert, geef het gerust aan als je nog hulp kunt gebruiken! 🙂

Modem opnieuw opstarten heb ik vanavond gedaan. Het helpt maar kort. Net voor de zoveelste keer uit een film gegooid vanwege geen internetverbinding. 
 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Maureen1982, op wat voor apparaat bekijk je de film?  Ik zie namelijk wel een LG TV verbonden met het netwerk maar die heeft een stabiele verbinding. Waat heb je het modem precies staan, staat het modem ver weg van de televisie of binnen twee meter afstand?

Wat ik eventueel zou kunnen doen is je een nieuw modem opsturen maar ik weet niet of dit genoeg zal doen als je tv verweg van het modem staat. Wel zie ik dat je nog een oud Internet abonnement hebt van 50 Mbit/s, dit leveren we niet meer omdat het eigenlijk te laag is voor wat er tegenwoordig allemaal gebruikt wordt. Vooral als je veel aan het streamen bent of thuis werkt. Ik raad altijd minimaal 100 en liever 400 Mbit/s aan.

Hallo Tommie, ik kijk inderdaad op de LG tv. Het modem staat naast de televisie, dus aan de afstand kan het niet liggen. Het is heel wisselend, op dit moment kijk ik ook televisie en heb ik geen problemen. Mogelijk dat een nieuwe modem helpt. 

Reputatie 7
Badge +9

Dat is inderdaad wel gek. Laten we een nieuw modem maar eens gaan uitproberen @Maureen1982! Ik heb een T-56 jouw kant opgestuurd, je ontvangt hier zodadelijk een bericht over en zodra het modem onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Kan je mij een terugkoppeling geven als je het nieuwe modem een week getest hebt? Alvast bedankt. 

Reageer