Wifi van Zyxel T-56 modem valt regelmatig uit

  • 8 April 2024
  • 3 reacties
  • 32 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Sinds vorige week heb ik Internet (en TV via app) van Odido, en alhoewel dat na de installatie gewoon leek te werken, merkte ik al snel dat de wifi ruwweg eens per 7 minuten voor zo'n 20 seconden uitvalt. Dit is, zeker met live televisie kijken via de app, niet bepaald een fijne ervaring.

 

Nou heb ik al gezien dat er op dit forum meerdere topics zijn met naar het lijkt hetzelfde probleem, en heb ik dus zelf ook al wat zitten experimenteren met de instellingen(wifi 6 uit, 2.4ghz tijdelijk uitschakelen om apparaten naar 5ghz te forceren en vice versa, wpa2 ipv wpa3, easymesh uitschakelen, powerflip) en het resetten van mijn modem en glasvezelkastje, maar tot dusver lijkt niets te helpen.

 

Het betreft een Zyxel T-56 en alleen de wifi lijdt eronder. De apparaten die via LAN zijn aangesloten werken gewoon prima. Het kan met mijn 45m2 op 1 etage ook niet bepaald een bereikprobleem zijn.

 

Kan iemand met mij meekijken om het probleem te verhelpen?

Teresa van Odido 22 dagen geleden

Welkom op onze Community! @Frolow 

Goed dat je hierover aan de bel trekt en fijn om te lezen dat je zelf al het één en ander hebt geprobeerd. Ik help je graag verder bij het optimaliseren van je wifi verbinding! 

Ik ben direct het systeem ingedoken om je verbinding uit te meten en deze ziet er gelukkig perfect uit. Wel zie ik dat het modem al een lange tijd niet van de stroom is geweest. Wil je deze een herstart geven? Ik ben benieuwd of dit verbetering brengt, laat je het mij weten?

Daarnaast wil ik je vragen om de stappen in dit topic te doorlopen om de wifi te verbeteren: Hoe verbeter ik mijn wifi? | Odido community

Uiteraard sta ik klaar om verder te helpen indien nodig!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Frolow 

Goed dat je hierover aan de bel trekt en fijn om te lezen dat je zelf al het één en ander hebt geprobeerd. Ik help je graag verder bij het optimaliseren van je wifi verbinding! 

Ik ben direct het systeem ingedoken om je verbinding uit te meten en deze ziet er gelukkig perfect uit. Wel zie ik dat het modem al een lange tijd niet van de stroom is geweest. Wil je deze een herstart geven? Ik ben benieuwd of dit verbetering brengt, laat je het mij weten?

Daarnaast wil ik je vragen om de stappen in dit topic te doorlopen om de wifi te verbeteren: Hoe verbeter ik mijn wifi? | Odido community

Uiteraard sta ik klaar om verder te helpen indien nodig!

Ik heb (nogmaals) alle acties ondernomen uit dat topic, en heb daarna ook nog even gekeken of het misschien wél werkte als ik 2.4ghz en 5ghz van elkaar zou loskoppelen, maar evengoed ondervind ik op beide kanalen dus die regelmatige verstoring van het signaal. 

 

Overigens vind ik een modem die voor de reset van gister nog geen 2 dagen op het stroom is aangesloten niet per sé 'een lange tijd', dus vraag me af of jullie niet toevallig in de router van een buur zijn ingedoken.

 

Maargoed, ik zit dus nog steeds met hetzelfde euvel dus ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Frolow 

Wat heb je allemaal aan bekabeld apparatuur aangesloten op de router? Misschien kan je alles eens verwijderen en kijken of het dan beter gaat.

Reageer