Beantwoord

WIFI Verbinding niet mogelijk met windows 10 PC.

  • 15 April 2019
  • 40 reacties
  • 1696 Bekeken


Toon eerste reactie

40 reacties

nou geholpen..., had alles al uitgevoerd,maar het lukt gewoon niet.
ook niet met andere wifi dongle op mn W10 laptop
Wel als ik een Gembird tranceiver als accespoint definieer en gebruik.(die dan weer op het LAN zit)
Maar dat is een “by pass” net zoals mn oude ziggo modem gebruiken voor de wifi
Het zou moeten lukken (directe wifi connectie )met die T-mobile modem (Zyxel-t50)...alles al geprobeerd..
enfin wellicht een microsoft case aanmaken…

 

Reputatie 7

Super fijn om te lezen hoe goed jij wordt geholpen in dit topic @theeres! Wat balen dat het nog steeds niet is gelukt. Mag ik heel brutaal aan jou @Hidden.nld vragen of jij wellicht nog een laatste tip hebt? Fingers crossed!

oke, had het al gedaan , maar nog niet zonder die : /registerdns

oke alles weer uiitgevoerd

 


C:\WINDOWS\system32>ipconfig /flushdns
Windows IP Configuration
Successfully flushed the DNS Resolver Cache.
C:\WINDOWS\system32>ipconfig /registerdns
Windows IP Configuration
Registration of the DNS resource records for all adapters of this computer has been initiated. Any errors will be reported in the Event Viewer in 15 minutes.
C:\WINDOWS\system32>ipconfig /release
Windows IP Configuration
No operation can be performed on Bluetooth-netwerkverbinding while it has its media disconnected.
C:\WINDOWS\system32> ipconfig /renew
Windows IP Configuration
No operation can be performed on Bluetooth-netwerkverbinding while it has its media disconnected.
C:\WINDOWS\system32> netsh winsock reset
Sucessfully reset the Winsock Catalog.
You must restart the computer in order to complete the reset.
C:\WINDOWS\system32>ipconfig /flushdns
Windows IP Configuration
Successfully flushed the DNS Resolver Cache.
C:\WINDOWS\system32>ipconfig /registerdns
Windows IP Configuration
Registration of the DNS resource records for all adapters of this computer has been initiated. Any errors will be reported in the Event Viewer in 15 minutes.
C:\WINDOWS\system32>ipconfig /flushdns
Windows IP Configuration
Successfully flushed the DNS Resolver Cache.
C:\WINDOWS\system32>ipconfig /registerdns
Windows IP Configuration
Registration of the DNS resource records for all adapters of this computer has been initiated. Any errors will be reported in the Event Viewer in 15 minutes.
C:\WINDOWS\system32>ipconfig /release
Windows IP Configuration
No operation can be performed on Bluetooth-netwerkverbinding while it has its media disconnected.
C:\WINDOWS\system32> ipconfig /renew
Windows IP Configuration
No operation can be performed on Bluetooth-netwerkverbinding while it has its media disconnected.
C:\WINDOWS\system32> netsh winsock reset
Sucessfully reset the Winsock Catalog.
You must restart the computer in order to complete the reset.
C:\WINDOWS\system32>

weer gereboot….
weer het zelfde verhaal….:smirk:
“kan geen verbinding maken met dit netwerk”
(had ook al “vergeten dit netwerk” gedaan opdat ik een wachtwoord kon intikken
bij onjuist wachtwoord krijg ik andere melding ‘de beveiligingssleutel voor dit netwerk is onjuist’

Reputatie 7
Badge +5

@theeres

Probeer de windows netwerk instelling eens op de volgende manier te resetten

Op het buroblad.

  1. Rechts-klik de Start knop (het Windows logo links onder).
  2. Kies Command Prompt (Admin). Bij de laatste windows 10 versies kies je powershell (admin)
  3. Op de vraag om wijzigingen aan de computer te doen antwoord je JA

    Att.: Als er een administrative inlog gevraagd wordt, moet je aanmelden met een administrator account.
  4. Type ipconfig /flushdns en toets Enter.
  5. Type ipconfig /registerdns en toets Enter.
  6. Type ipconfig /release en toets Enter.
  7. Type ipconfig /renew en toets Enter.
  8. Type netsh winsock reset en toets Enter.
  9. Herstart de computer.

Daarna moet je aanmelden op de Tmobile modem en wifi (gegevens achterop modem)

@Pieter_B had deze handelingen al aangegeven maar voor de duidelijkheid nu in een NL vertaling, uitgezonderd de commando's en de verwijzing naar powershell

heb het bovenstaande allemaal geprobeerd….(netwerk vergeten, reset,hersinstall adapters/drivers...)
Kan wel met mn Laptop (W10) op wifi van mn oude ziggo modem(vorige week) maar kan niet met wifi vanaf die laptop op het T-,mobile modem.
(android kan wel op dit t-mobile wifi netwerk)
ook andere wifi dongle hielp niet
wat wel helpt is een repeater verbinden met een kabel en dan op dat wifi netwerk inloggen
maarja, dat is een work around niet een oplossing
Maar met Windows10 direct op het T-mobile Wifi netwerk lukt gewoon  niet, ook niet via WPS protocol
Het is wellicht een windows10 probleem/conflict met het Wifi protocol op de Zyxel van T-Mobile...maar het lukt gewoon niet...

Reputatie 7
Badge +3
@isad789

Dit staat als optie op de Windows help pagina die ik ook stuurde, kun je dat eens proberen?

The Network troubleshooter can help diagnose and fix common connection problems. Using this troubleshooter, then running some networking commands afterwards if needed, can help get you connected.

To run the Network troubleshooter
  1. Select the Start button > Settings > Network & Internet > Status.
  2. Under Change your network settings, select Network troubleshooter.
  3. Follow the steps in the troubleshooter, and see if that fixes the problem.
If that doesn’t fix your connection problem, try these things:
  • Reset the TCP/IP stack
  • Release the IP address
  • Renew the IP address
  • Flush and reset the DNS client resolver cache
To run the above networking commands in a command prompt window
  1. In the search box on the taskbar, type Command prompt. The Command Prompt button will appear. To the right of it, select Run as administrator > Yes.
  2. At the command prompt, run the following commands in the listed order, and then check to see if that fixes your connection problem:
  • Type netsh winsock reset and select Enter.
  • Type netsh int ip reset and select Enter.
  • Type ipconfig /release and select Enter.
  • Type ipconfig /renew and select Enter.
  • Type ipconfig /flushdns and select Enter.
Zijn wat opschoonakties binnen netwerkzaken
Reputatie 7
Badge +2
Hallo isad789,

Als het helemaal niet lukt om met de wifi te verbinden zou ik ervoor kiezen om een usb wifi dongle te installeren. Deze werken meestal direct, bijkomende voordeel is dat je hiermee ook 5 Ghz wifi kan ontvangen als de dongle daarvoor geschikt is.

Mvg. Marcel
Ja, enkel de PC. TV, mobieltjes, andere laptops. Alles werkt op het zenuwcentrum na.

Even kijken naar de instellingen. Moet zeggen dat hier mijn kennis wel ophoudt 😉.

Hieronder even wat shots die ik gemaakt heb.


https://i.paste.pics/f75f79aa428e7a6fb14ddd9db578506e.png

https://i.paste.pics/364aa05aaf14a2e0a3998dca3329e33b.png

https://i.paste.pics/f14c8c13e7abd9958619373d94242e5c.png

https://i.paste.pics/084a3bd45c970e9f5b22bd06e41b47a4.png
Reputatie 7
Badge +4
En te kijken of de instelling van 802.11 in het modem niet per ongeluk is gewijzigd.
Reputatie 7
Badge +3
@isad789

Jammer dat de shortcuts niet werken, had je mijn andere topics die ik aangaf ook nog doorgelopen?

Probeer eens een ander kanaal in te stellen op je router/modem, om te kijken of dat het probleem zou kunnen zijn.
Het is alleen maar je PC en niet je andere devices begrijp ik?
Het filmpje van Pieter helpt niet. Het zijn stappen die ik al genomen heb. Heb flink wat filmpjes nagelopen en na contact met telfonische support hier de topic geopend.

Wat ik ook probeer. Eindstand is dat mijn pc de connectie weigert. Het ene moment krijg ik mijn wifi netwerk niet te zien. En het andere moment is deze wel zichtbaar en kan ik het wachtwoord invoeren en daarna wordt deze verbinding alsnog geweigerd.

Voor de verhuizing had ik Tele2 (ook een glasvezel aansluiting) en daar werkte de wifi probleemloos.Van de ene op de andere dag, geen wifi meer. Ben niet helemaal een digibeet en durf wel te kloten met tutorials en filmpjes, maar begin onderhand een klein beetje gefrustreerd te raken. 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Kijk zeker eens naar het filmpje van Pieter_B.

Verder kun je altijd je modem eens opnieuw opstarten en kijken of het modem juist staat ingesteld met ondersteunde protocollen? Zijn die protocollen gelijk aan de 802.11 protocollen die jouw pc aan kan?
Niet goed gelet op de username, was inderdaad mijneigen nr. Dank voor het aanpassen.

  • Wifi uit en inschakelen op jouw pc en opnieuw verbinden?
--- Geprobeerd, heeft niets uitgehaald. Sterker nog. Op dit moment zie ik het wifi netwerk niet terugkomen in mijn lijstje met beschikbare netwerken.
  • Checken of er nog nieuwe updates voor drivers zijn?
---Geen nieuwe drivers.
  • Werkt hij bedraad wel?
---Bedraad is het geen probleem.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo @0642555372

Hopelijk is dat niet je 06 nummer, want dat is niet een erg slimme set op een open forum.

Maar goed, nu even naar je probleem.
Heb hier een wibsite gevonden waarop wat stappen staan om te proberen;

Fix: Windows 10 Can’t Connect To This Network


Fix network connection issues in Windows


Of dit YT filmpje
Reputatie 7
Badge +4
Hoi @0642555372 ,

Welkom op het forum. Ik probeer graag met je te achterhalen of we het probleem kunnen oplossen. Het is echter niet handig om jouw 06-nummer als nickname te gebruiken op een openbaar forum. Een moderator zal dit voor je aanpassen.

Zou je het volgende eens willen nakijken?
  • Wifi uit en inschakelen op jouw pc en opnieuw verbinden?
  • Checken of er nog nieuwe updates voor drivers zijn?
  • Werkt hij bedraad wel?
Hoor graag van je.

Reageer