Beantwoord

Wifi verbinding pc valt telkens uit

  • 20 April 2024
  • 3 reacties
  • 42 Bekeken

Sinds gisteren heb ik eindelijk glasvezel van Odido. Al mijn apparaten (Samsung a54, tv, Nintendo Switch) werken gewoon met de Wifi verbinding alleen op de pc valt het telkens weg. Al alles gereset, beveiliging op wpa 2 gezet (dit moest voor de Switch) maar de verbinding op de pc blijft wegvallen. Met Ziggo heb ik dit probleem nooit gehad, wat te doen?

icon

Beste antwoord door Jerrie12 20 April 2024, 18:22

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jerrie12 

Je zou hier voor 3 dingen kunnen proberen :

Ga in je webbrowser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Schakel bij de WiFi instellingen 5 GHz uit.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, andere, kies WiFi b/g/n gemengd bij 802.11 modus en klik op toepassen om WiFi 6 uit te schakelen.

Hopelijk hellpt 1 van bovenstaande.

Hoi @Waqqas

Ik ben er al achter dat het werkt als ik de beveiliging op WPA2/WPA3 zet alleen is nu mijn snelheid 80mb/s ipv 1gb/s. Ook moet ik nog even kijken of de Switch nog online kan nu. Bedankt voor je snelle hulp !

Hallo @Jerrie12 

Je zou hier voor 3 dingen kunnen proberen :

Ga in je webbrowser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Schakel bij de WiFi instellingen 5 GHz uit.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, andere, kies WiFi b/g/n gemengd bij 802.11 modus en klik op toepassen om WiFi 6 uit te schakelen.

Hopelijk hellpt 1 van bovenstaande.

Na de wifi aan en uitgeschakeld te hebben is de snelheid ook weer goed, dit is draadloos. Nu de Switch nog.

Reageer