Wifi wachtwoord WAP wijzigen

  • 28 August 2023
  • 6 reacties
  • 301 Bekeken

Ik heb een vraag over het wijzigen van mijn wifi-wachtwoord thuis. Alles werkte altijd goed, maar sinds ik het probeer te wijzigen helaas niet meer.

In de gang hangt een Zyxel T50 modem/router. Daarop kan ik inloggen via 192.168.1.1. Daar kan ik mijn wachtwoord wijzigen. Via My T-Mobile lukt het ook. 

Het probleem is dat de wijzigingen niet doorgevoerd worden in de woonkamer. Daar is een Zyxel WAP6807 aangesloten. Alle apparaten daar (de tv bijvoorbeeld) blijven gewoon werken met het oude wachtwoord; ze worden niet ontkoppeld. Dat is vervelend wanneer ik bijvoorbeeld mijn mobiele telefoon of laptop gebruik. In de gang en de kamer ernaast heb ik verbinding met mijn nieuwe wachtwoord, maar in de woonkamer heb ik geen verbinding en moet ik een ander wachtwoord invoeren.

Hoe kan ik inloggen in de WAP en daar ook het nieuwe wachtwoord instellen? Inloggen bij 192.168.1.5 lukt niet met de gegevens die achterop het kastje staan.

Of kan ik ergens iets instellen waardoor ik in het hele huis weer verbinding heb met hetzelfde netwerk en hetzelfde wachtwoord?

Het nieuwe wachtwoord terugzetten naar het oude - zodat het weer hetzelfde is als de woonkamer - kan trouwens niet, omdat het volgens T-Mobile niet aan de eisen voldoet (niet genoeg verschillende tekens).

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @Sanderzelf, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad een apart euvel. Ik heb zojuist een lijnmeting gedaan, hierop is te zien dat het modem al drie dagen aan staat en nog niet gereset is. Zou het modem kunnen voorzien van een harde factory reset? Dit doe je zo:

 

      Reset Zyxel T-50

  1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

 

Lukt het nu wel? 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sanderzelf 

Misschien zou het ook mogelijk kunnen zijn om de WAP van een fabrieksreset te voorzien, opnieuw koppelen zodat de gegevens van de Zyxel T50 worden overgenomen?

Hoi Waqqas,

 

Dank je! 

 

Helaas heeft dit niet geholpen. Heb je misschien nog een andere tip? Of iemand anders? :)

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Sanderzelf,

Als je inlogt op de T50 en naar Netwerkinstelling > Draadloos > EasyMesh gaat, staat het schuifje daar aan? Dat is nodig om de instellingen over te laten nemen. Anders zou je ook de WAP6807 los kunnen koppelen, zowel de T50 als de WAP resetten en na het opstarten weer kunnen verbinden. Dan ben je wel je eigen instellingen kwijt, maar het kan zomaar het nodige duwtje in de rug zijn.

Dank je!

EasyMesh stond aan, maar heb toch alles gereset. Nu heb ik bij de WAP een aparte SSID en wachtwoord. Ik probeerde te linken, maar het powerlampje op de WAP blijft oranje dus het werkt nog niet...

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Sanderzelf, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad een apart euvel. Ik heb zojuist een lijnmeting gedaan, hierop is te zien dat het modem al drie dagen aan staat en nog niet gereset is. Zou het modem kunnen voorzien van een harde factory reset? Dit doe je zo:

 

      Reset Zyxel T-50

  1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

 

Lukt het nu wel? 

Reputatie 7
Badge +6

@Sanderzelf Dat het powerlampje oranje brandt, betekent dat hij bekabeld verbonden is. Dat duidt dus niet op een probleem. Ik raad je aan de reset zoals hierboven door @Tommie van Odido beschreven uit te voeren voor zowel de T50 als de WAP en ze daarna weer met elkaar te verbinden. Dan moet het goedkomen.

Reageer