Beantwoord

Wifi werkt niet

  • 26 October 2023
  • 9 reacties
  • 792 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

We zijn in december 2022 overgestapt van KPN naar Odido. Sindskort hebben we constant problemen en af en toe Wifi. Het resetten van de modem is meermaals gedaan, maar hiermee worden de problemen niet verholpen. Ook de Wifi-externers helpen hier niet bij..

Alle tips/tricks geprobeerd en nagelopen, maar ook dit heeft geen effect.

Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden, gezien dit niet werkbaar is. Graag de nieuwste router/modem toesturen en daarbij horende wifi externers om te zien of dit de problemen gaat verhelpen.

Als dit niet mogelijk is, dan wil ik bij deze het contract ontbinden.

Met vriendelijke groet,
Olaf Pol

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 26 October 2023, 17:36

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @OlafPol91, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb direct je hele netwerk onderzocht en hier is eigenlijk niks mis mee, echter weet ik wel wat de stoorzender bij jou is, namelijk de drie wifipunten. Dit zijn nog onze oude wifipunten en werken niet goed met de Zyxel T-54. Ze verstoren zelfs je wifi netwerk. Ook heeft drie wifipunten geen zin, onze Zyxel modems kunnen maximaal drie acces points in het netwerk aan, dit is inclusief het modem zelf.  

 

Ik zag dat je de wifipunten al hebt opgezegd. Ik adviseer je om één nieuw wifipunt te bestellen, je ontvangt dan de WX5600 in plaats van de WAP6807. Deze is speciaal gemaakt voor de T-54/T-56 en zal goed werken. Ik kan dit ook voor je in gang zetten als je dat zou willen. Stel dat één wifipunt niet voldoende bereik geeft, dan kun je er altijd nog één bijbestellen! 

Goedemiddag,

 

Hartelijk dank voor de snelle service. Dit was destijds het advies vanuit T-Mobile. Als dat niet werkt, dan zou ik graag deze 3 willen retourneren inderdaad.

Dan zou ik graag ook de T-56 willen, als we dan toch de overstap maken naar de WX5600. Dan hebben we gegarandeerd goed bereik in de gehele (nieuwe) woning.

Zou je dit a.u.b. in werking willen zetten?

Met vriendelijke groet,

Olaf Pol

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @OlafPol91 

Heb je een DSL of glasvezel verbinding?

De T56 heeft geen DSL poort.

Goedenavond,

We hebben glasvezel verbinding.

 

Met vriendelijke groet,

Olaf Pol

@Tommie van Odido: Goedenavond. Wordt dit in werking gezet? Geldt voor zowel de modem als de Wifi versterker?

Ik zal ervoor zorgen dat ik de 3 Wifi versterkers retourneer zodra ik het ontvangen heb. Anders zitten we thuis volledig zonder Wifi.

Dank alvast!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @OlafPol91, je huidige wifipunten kun je al retour sturen. Deze werken gewoon niet met de T-54 of super onstabiel. Ik heb je twee WX5600 en de T-56 opgestuurd. Een derde wifipunt werkt namelijk niet. Als je er uiteindelijk achterkomt dat je er maar één nodig hebt, dan kun je deze in Mijn Odido weer opzeggen! Je ontvangt hier spoedig een bericht over en als het verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido.

@Tommie van Odido Goedemorgen. Ik heb zojuist 2x de WX5600 mogen ontvangen. Wanneer kan ik de T-56 ontvangen? Deze is namelijk niet geleverd…

Met vriendelijke groet,
Olaf Pol

Reputatie 7
Badge +16

@OlafPol91 DHL geeft aan dat de zending bezorgd is om 10:59 vanmorgen - klopt dat? 

@Jason van Odido; dat klopt. Ik ging er vanuit dat het gezamenlijk geleverd zou worden, vandaar mijn vraag.

Bedankt voor de terugkoppeling.

Reageer