Beantwoord

Wifi werkt niet met macbook

  • 20 January 2024
  • 7 reacties
  • 183 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 6 reacties

Sinds twee dagen hebben wij thuis Odido. 

Op alle apparaten werkt het goed behalve op de Macbook 12inch van mijn vrouw.

Als ik de router restart doet ie het even maar daarna valt het signaal weer weg. Heel vervelend.

Heeft iemand dit ook?

 

icon

Beste antwoord door soepkip67 22 January 2024, 12:11

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @CJBlok, ik help je hier graag mee verder! Blijft hetzelfde voorkomen als je met de Macbook in de buurt van het modem gaat zitten of blijft de verbinding dan wel stabiel? En heb je al geprobeerd om bandsteering uit te zetten? Het kan zijn dat jouw Macbook hierdoor beter verbinding kan maken met het modem. Hoe je dit kan doen, kan je lezen in het volgende topic: 

 

Hi @CJBlok, ik help je hier graag mee verder! Blijft hetzelfde voorkomen als je met de Macbook in de buurt van het modem gaat zitten of blijft de verbinding dan wel stabiel? En heb je al geprobeerd om bandsteering uit te zetten? Het kan zijn dat jouw Macbook hierdoor beter verbinding kan maken met het modem. Hoe je dit kan doen, kan je lezen in het volgende topic: 

 

Dank voor uw antwoord. 
hoe kom ik bij de instelling van mijn modem? 
Op “mijn odido” pagina staat nog steeds: abonnement in oplevering. Ook als ik bij de instellingen via de app probeer te komen kom ik daar op uit

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @CJBlok ,

Als je op de meegstuurde link van Demi klikt, staat het allemaal.
Bandsteering op het Zyxel modem, hoe werkt het?
Hieronder in het kort , hoe in te loggen
1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem (die bij ‘user name' en ‘Login Password’). Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.

Ok, 

we zijn een stap verder. Echter:

Als ik separaat een guest netwerk aanzet op enkel 2.4Ghz. Dan blijft het “hoofd-netwerk” ook op 2.4 hangen. Hij springt dan niet automatisch naar 5Ghz.

Op 2.4 ghz haal ik een snelheid van ongeveer 135mbps. Op 5Ghz 400mbps.

Waar kan dit aan liggen? En hoe kan ik het oplossen?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @CJBlok, je hebt bandsteering aan, dit werkt ook voor je gast-netwerk. Je hebt alleen de naam gewijzigd in 2,4, echter schakel je automatisch tussen 2,4 GHz en 5 GHz. In het onderstaande topic lees je meer over bandsteering.

 

 

Hey @CJBlok, je hebt bandsteering aan, dit werkt ook voor je gast-netwerk. Je hebt alleen de naam gewijzigd in 2,4, echter schakel je automatisch tussen 2,4 GHz en 5 GHz. In het onderstaande topic lees je meer over bandsteering.

 

 

Nee ik heb het gastnetwerk enkel op 2.4 gezet

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @CJBlok, ik heb de instellingen in jouw modem nagekeken en ik zie dat de bandsteering nog aan staat op zowel het normale netwerk als het gastnetwerk. Enkel de naam is hiervan aangepast. 

Mocht het je niet lukken om de bandsteering uit te zetten, laat het me dan weten. Ik kan dit hier voor je in orde maken zodat je echt twee verschillende netwerken hebt, een op de 2,4 GHz frequentie en een op de 5 GHz frequentie. 

Reageer