Wifiproblemen alle stappen doorlopen

  • 10 January 2024
  • 6 reacties
  • 48 Bekeken

Word graag vandaag door jullie gebeld.hebben al twee weken ongeveer problemen met de wifi .  Hebben een reactie van Jason gehad op mijn review.hebben een link gekregen waar een heel aantal stappen in staan. We hebben alles door lopen maar helaas. Nog steeds VEEL ellende. Daarvoor hebben we Henk gesproken die eea door gemeten heeft op afstanden die zei alles is prima lag aan oude telefoon en aan de pc. Maar pc is redelijk nieuw en de telefoon twee dagen oud. Mag het probleem niet zijn. We betalen veel geld maar..jullie leveren niet wat jullie promoten. Graag bellen vandaag XXXX!!!!

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Teresa van Odido 3 maanden geleden

@mhvelthuis Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! Ik heb direct het modem uitgelezen, maar de verbinding ziet er stabiel uit.

Ik lees dat je gebruik maakt van een wifipunt, maar ik zie dat deze niet bekabeld is aangesloten. Wil je dit eens proberen en de verbinding nogmaals testen? Je kunt er eventueel nog voor kiezen om een tweede wifipunt (draadloos) te plaatsen op de eerste verdieping. Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Zo niet dan ben ik natuurlijk hier om je verder te helpen! 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @mhvelthuis ,

Dat is inderdaad een vervelende situatie. Laten we even de werking van deze community uitleggen. Bijna vergeten, welkom. Deze community werkt met het principe van klant helpt klant, indien nodig zijn er moderators die vanzelf reageren indien nodig. zij zijn medewerkers van Odido. als eerst wil je vragen om je klantnummer in je profiel te zetten, als er dan een moderator reageert kan hij al jouw gegevens erbij halen, overigens dit klantnummer kan alleen jij en een moderator zien.
Ook zal Odido je niet bellen, dit gebeurt alleen als er vanuit Odido een opdracht is

Kan je hier kort het probleem en wat je gedaan hebt om het op te lossen plaatsen? Graag met vermelding met welk modem/router, eventuele wifi plus punten, laptop/pc of telefoon.
Dan kunnen misschien mede klanten of een moderator je verder helpen. Er is hier veel technische kennis aanwezig op deze community.

@soepkip67 

Het probleem:

De WiFi valt regelmatig uit, waardoor ook apparaten in het netwerk uitvallen. Deze komen dan ook niet altijd weer automatisch terug in het netwerk.

Ik heb alle tips al toegepast, waaronder het resetten van het modem en de media converter.

Verder heb ik anderhalve week geleden 3 kwartier met een medewerker van Odido aan de lijn gezeten om dit op te lossen, maar helaas dus zonder resultaat.

Modem: Zyxel

2 laptops: een recent model HP Pro-book en een oudere Lenovo Ideapad.

2 mobiele telefoons: Samsung A52s en een nieuwe Motorola G…

1 Zyzel WiFi pluspunt op de eerste verdieping.

1 Brother printer MFC-J5330DW.

1 WiFi thermostaat van Magnum t.b.v. de elektrische vloerverwarming in de keuken.

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen om dit op te lossen. Anders zal ik moeten overwegen om een andere provider te zoeken.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @mhvelthuis ,

Dat is een mooie duidelijke omschrijving, de moderators pakken dit vanzelf op, dit gebeurt op volgorde van binnenkomst.Hopelijk krijgt u snel reactie en natuurlijk nog belangrijker, de oplossing

Reputatie 6
Badge +2

@mhvelthuis Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! Ik heb direct het modem uitgelezen, maar de verbinding ziet er stabiel uit.

Ik lees dat je gebruik maakt van een wifipunt, maar ik zie dat deze niet bekabeld is aangesloten. Wil je dit eens proberen en de verbinding nogmaals testen? Je kunt er eventueel nog voor kiezen om een tweede wifipunt (draadloos) te plaatsen op de eerste verdieping. Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Zo niet dan ben ik natuurlijk hier om je verder te helpen! 

@Teresa van Odido Het wifipunt staat op de eerste verdieping. Het probleem zit niet alleen boven, maar ook beneden. Zelfs als ik naast het modem zit met de laptop/telefoon. En als het modem geen goed signaal uitzendt, kan het WiFi punt hem ook niet oppakken.

We hebben dit probleem nooit gehad. Dit is iets wat opeens een week of 2 , 3 geleden begon. Mijn vraag is dan, is er een software-update op het modem gezet, waardoor dit kan gebeuren?

Reputatie 7
Badge +5

Hi @mhvelthuis, ik wilde er verder induiken maar zie direct dat je vandaag contact hebt gehad met een collega. Er staat een verzoek open om een monteur langs te sturen. Ik heb dit handmatig meteen geregeld, zodat je hier niet op hoeft te wachten. Guidion neemt contact met je op voor het maken van de afspraak. Heel veel succes en hou gerust dit topic op de hoogte!

Reageer