Zomaar lage uploadsnelheid? downloadsnelheid is goed

  • 14 February 2024
  • 20 reacties
  • 176 Bekeken

Misschien komt dit nog van pas vanwege vorig probleem:


Het was weer mogelijk om te gamen maar op een bepaalde rare manier ontvang ik paar dagen later op de speedtests max 1-2mb uploadspeed? Ik merk dit ook veel bij alles wat ik doe.
Hierbij krijg ik some ook rare lagspikes,​​​​​​ wat misschien te maken heeft met packet-loss vanwege de uploadspeed.
Gekeken naar andere apparaten en zie dat het probleem bij alle bekabelde/wifi hetzelfde probleem heeft.
Kan hier naar gekeken worden?

 

 

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hi @Richievdheij, goed dat je dit hebt opgemerkt.

Vaak komt een hele lage, tot geen, uploadsnelheid door een defecte kabel. Zou de internetkabels willen langslopen en kijken of je ze kunt vervangen? Belangrijkste kabels zijn van de mediaconverter naar het modem en modem naar bekabelde pc/laptop. Als dit niet geholpen heeft dan wil ik je vragen om een volledige speedtest uit te voeren. Dan kan ik het doorzetten en een monteur laten komen. Alvast bedankt!

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Bekijk origineel

20 reacties

foto1


 

FOTO2

Bij de windows instellingen geeft ie het wel aan maar niks vanuit het upload wordt ook echt verzonden/ontvangen.

Je kan het bij deze foto ook zien (foto2)
Naast dat hebben we nu een T-56 met 1gbit up/down speed.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Richievdheij, goed dat je dit hebt opgemerkt.

Vaak komt een hele lage, tot geen, uploadsnelheid door een defecte kabel. Zou de internetkabels willen langslopen en kijken of je ze kunt vervangen? Belangrijkste kabels zijn van de mediaconverter naar het modem en modem naar bekabelde pc/laptop. Als dit niet geholpen heeft dan wil ik je vragen om een volledige speedtest uit te voeren. Dan kan ik het doorzetten en een monteur laten komen. Alvast bedankt!

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Hi @Richievdheij, goed dat je dit hebt opgemerkt.

Vaak komt een hele lage, tot geen, uploadsnelheid door een defecte kabel. Zou de internetkabels willen langslopen en kijken of je ze kunt vervangen? Belangrijkste kabels zijn van de mediaconverter naar het modem en modem naar bekabelde pc/laptop. Als dit niet geholpen heeft dan wil ik je vragen om een volledige speedtest uit te voeren. Dan kan ik het doorzetten en een monteur laten komen. Alvast bedankt!

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Heb naar alle kabels gekeken, van mij inzien zie ik geen probleem, misschien dat 1 of 2 wat losser en ouder zijn maar algemeen ben ik hier ook geen expert in.

Vervolgens moeten alle kabels er zo uit zien? Dat alle vezels op een rij staan of dat de rechter laatste een stukje hoger zit? (foto). Want ik heb net de meeste kabels gecheckt, getest met nieuwe kabels, er is niks met de WAN kabel, heb het verwisseld en een speedtest gedaan maar het geeft nogsteeds de zelfde snelheden via WiFi, (Als ik via wifi de google snelheidtest doe op mijn telefoon ontvang ik 350 mbps download, 3-4 mbps aan upload die meestal 200-300+ hoort te tikken), dan zou ik denken dat het aan 1 kabel of via Odido zelf het probleem bevindt. Want het probleem toont aan bij LAN en WAN.

En als er een monteur langskomt, brengt dat nog bepaalde kosten met zich mee? Het is ook zo dat sommige kabels getrokken zijn, weet niet hoe dat wordt behandeld.

Hier heeft u de fotos:

Speedtest, taakbeheer, wifi, etc..
Kabel
Kabel

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Richievdheij, bedankt voor het speedtest en checken van de kabels.

Ik heb besloten om een monteur te laten komen om het te onderzoeken. Je ontvangt zo direct een bericht om een afspraak in te plannen. Hopelijk kan de monteur de oorzaak spotten en oplossen! Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt.

Hey @Richievdheij, bedankt voor het speedtest en checken van de kabels.

Ik heb besloten om een monteur te laten komen om het te onderzoeken. Je ontvangt zo direct een bericht om een afspraak in te plannen. Hopelijk kan de monteur de oorzaak spotten en oplossen! Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt.

De monteur is zojuist langs geweest en heeft alle tests uitgevoerd, inclusief het testen van alle kabels, het vernieuwen van de glasvezelkabel en het controleren van de functionaliteit ervan. Hierbij heeft hij geen enkel probleem geconstateerd en concludeerde dat het probleem intern moet liggen. Na de check is hij direct begonnen met het opstellen van een rapport voor Odido of de bedrijven die daar actief zijn, zodat zij een patch, herstel of fix vanuit daar kunnen uitvoeren.

We hebben dit probleem van een niet altijd stabiele wifi al een tijdje geleden opgemerkt, maar plotseling, zo'n 1-2 weken geleden, lijkt het op het ergste punt te zijn beland, met een snelheidsdaling van 900 Mbps naar slechts 1 Mbps.

Hopelijk wordt dit zo snel mogelijk opgelost en heb ik u voldoende informatie gegeven over onze huidige situatie.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de update @Richievdheij. Ik had gehoopt dat de monteur dit euvel kon oplossen. Hij heeft een ticket voor je aangemaakt, onze techneuten zullen het verder oppakken en hopelijk hebben zij de fix hiervoor!

Bedankt voor de update @Richievdheij. Ik had gehoopt dat de monteur dit euvel kon oplossen. Hij heeft een ticket voor je aangemaakt, onze techneuten zullen het verder oppakken en hopelijk hebben zij de fix hiervoor!

Als het gefixt is, krijg je hier ook een melding voor en hoelang zou dit kunnen duren?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Richievdheij, zeker! De verwerkingstijd is op dit moment 3 werkdagen. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Hoi @Richievdheij, zeker! De verwerkingstijd is op dit moment 3 werkdagen. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

 

Het is nu al 6 tot 7 werkdagen verstreken zonder enige verbetering of communicatie. Daarom wou ik graag een tussentijdse update horen en een herinnering sturen, om te voorkomen dat er opnieuw een week voorbijgaat vanwege het weekend.
We hebben nog steeds geen stabiele wifi-verbinding gehad gedurende bijna een maand en lijden hier ook onder.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Richievdheij, ik heb het voor je nagekeken en ik zie nu een update van de technische dienst. Zij geven het volgende aan “Te zien is dat de klant TP-Link apparaten ertussen heeft zitten. Graag alles eruit dan metingen doorsturen.” Ik wil je daarom vragen om de apparatuur los te koppelen en deze losgekoppeld te laten totdat het onderzoek is afgerond. Zou je zodra de apparatuur losgekoppeld is een nieuwe speedtest naar me toe willen sturen volgens de eerder aangegeven instructies? Dan kan ik dit gelijk voor je doorzetten. 

Hi @Richievdheij, ik heb het voor je nagekeken en ik zie nu een update van de technische dienst. Zij geven het volgende aan “Te zien is dat de klant TP-Link apparaten ertussen heeft zitten. Graag alles eruit dan metingen doorsturen.” Ik wil je daarom vragen om de apparatuur los te koppelen en deze losgekoppeld te laten totdat het onderzoek is afgerond. Zou je zodra de apparatuur losgekoppeld is een nieuwe speedtest naar me toe willen sturen volgens de eerder aangegeven instructies? Dan kan ik dit gelijk voor je doorzetten. 

Ik heb de tplink losgekoppeld, alles opnieuw gerestart en een speedtest gedaan, hier is de nieuwe speedtest:
Hopelijk wordt dit zo snel mogelijk het liefst vandaag al behandeld.

Speedtest

 

Hi @Richievdheij, ik heb het voor je nagekeken en ik zie nu een update van de technische dienst. Zij geven het volgende aan “Te zien is dat de klant TP-Link apparaten ertussen heeft zitten. Graag alles eruit dan metingen doorsturen.” Ik wil je daarom vragen om de apparatuur los te koppelen en deze losgekoppeld te laten totdat het onderzoek is afgerond. Zou je zodra de apparatuur losgekoppeld is een nieuwe speedtest naar me toe willen sturen volgens de eerder aangegeven instructies? Dan kan ik dit gelijk voor je doorzetten. 

Ik heb de tplink losgekoppeld, alles opnieuw gerestart en een speedtest gedaan, hier is de nieuwe speedtest:
Hopelijk wordt dit zo snel mogelijk het liefst vandaag al behandeld.

Speedtest

 

Hierbij nog een test via mijn huidige computer die aangesloten is met WiFi, Intel(R) Wi-Fi 6E AX210 160MHZ. (geen TP-link meer).
Ondersteunt op windows 11 ook Wifi 6e (802.11ax) waardoor hij ook gewoon een bepaald snelheid moet halen.
Haalde toen ook via wifi snelheden van 800 tot 900+ mbps.

 

Via Wi-Fi

 

Reputatie 6
Badge +2

@Richievdheij Super, dank je wel! Ik heb dit gelijk voor je doorgezet naar onze technische dienst.

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan betekenen? Ik doe het graag! 

@Richievdheij Super, dank je wel! Ik heb dit gelijk voor je doorgezet naar onze technische dienst.

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan betekenen? Ik doe het graag! 

Hallo, ik stuur deze boodschap als een voorzorgsmaatregel vanwege het langere wachten. Heeft u een tussentijdse update over de huidige situatie?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Richievdheij, we hebben besloten om Guidion te laten komen om een aantal testen te doen. Als het goed is heb je een bericht gehad om een afspraak in te plannen! 

Hi @Richievdheij, we hebben besloten om Guidion te laten komen om een aantal testen te doen. Als het goed is heb je een bericht gehad om een afspraak in te plannen! 

Hoii, Heb nog geen mail ontvangen om Guidion te laten komen, hopelijk kunt u dit snel regelen.
Vervolgens zitten we nu al weer langer dan een maand zonder normaal werkend wifi die zomaar na één van uw vorige updates blijkbaar was veroorzaakt.

Het werd ook aangegeven dat het probleem intern was. hierbij stuur ik nog een vorige forum door waar het daarna toen na 1-2 dagen gelijk al mis was gegaan, misschien heeft het nog iets met dit te maken:


Tot slot vond het best onnodig om dan 2 weken te wachten om vervolgens last minute binnen de 3-4 werkdagen komt er nu een monteur waar we ook nog een week zullen moeten wachten inclusief wachttijd en weekend.

Hoor het snel van u.

Hi @Richievdheij, we hebben besloten om Guidion te laten komen om een aantal testen te doen. Als het goed is heb je een bericht gehad om een afspraak in te plannen! 

Nog als extraatje, afspraak maken voor Guidion (Nog geen mail ontvangen) is geen probleem maar kan er voor de zekerheid nog intern daar naar worden gekeken, want in een van de vorige reacties zou uw technische dienst er naar kijken en ik zou verwachten dat het een speciale update is die richting ons modem gaat of een probleem met de providers om Odido heen die het glasvezel of services van het internet provideren. (Bijvoorbeeld de bekabeling van ons gehele wijk die misschien los of verkeerd gekoppeld zit)

En hier is nog overige informatie wat misschien met de vorige forum te maken had en is toegevoegd. misschien dat de problemen vanuit hier komen:
 

 

Hi @Richievdheij, we hebben besloten om Guidion te laten komen om een aantal testen te doen. Als het goed is heb je een bericht gehad om een afspraak in te plannen! 

Net odido gebeld en de monteur is geregeld, heb ook alles aangegeven wat er is gebeurd.
Monteur komt maandag langs, als er overigens nog iets anders gebeurd zal ik het hier weer aangeven.

Reputatie 6
Badge +2

@Richievdheij Super fijn dat er een monteur is geregeld. Ik wacht jouw terugkoppeling af! 

Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik sta altijd paraat om verder te helpen. 

@Richievdheij Super fijn dat er een monteur is geregeld. Ik wacht jouw terugkoppeling af! 

Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik sta altijd paraat om verder te helpen. 

Goedenavond,

Hierbij een samenvatting, een klacht en herinnering voor Odido.
Op het begin over mijn uitleg staan alle foto's beschreven in de huidige en vorige community post:

Sinds, voor en na de aanschaf van de nieuwe Odido modem van Zyxel T-54 naar Zyxel T-56 kon ik eerst niet meer verbinden met de servers van Activision/COD op de PC. Ik bleef dezelfde foutcode te krijgen namelijk; HUENEME-NEGEV of Server disconnected. Gebruikte toen altijd een TP-Link TL-WPA8631P adapter die aangesloten was aan de modem en via een stopcontact aangesloten was met een internetkabel naar mijn PC, weinig MB/s speed gaf, maar dat was best normaal met het apparatuur die ik gebruikte, maar die TP-link gebruik ik niet meer. Op de dag dat we een nieuwe model kregen en dat ik betere wifi wou krijgen heb ik een PCIe adapter Intel(R) Wi-Fi 6E AX210 160MHz gehaald die mij nu het zelfde stabiliteit geeft maar wel 100x meer MB's. (Pakte een stabiele 4-6mb/s met internetkabel, en nu met WiFi 100mb/s.) Dat was toen geen probleem, alleen als ik toen een wifi test uitvoerde met mijn internetkabel waar ik altijd een stabiele 1-5ms ping/ 5-10ms upload/download speed kreeg, ontving ik absurde peaks die 50-900ms bereikte en op de internetkabel niet stabiel was.

Maar omdat ik Wifi6e ondersteun kreeg ik nog een beetje hogere snelheden die in vergelijking echt sloom/onstabiel was, en vanwege het rare uploadspeed crashde alles, veel packetloss en is niks bereikbaar. Maar op een rare manier kon ik via mijn internetkabel en WiFi geen COD spelen. En nog meerdere problemen. (U kunt dit terugzien op deze pagina: Vorige forum) Gebasseerd op alles wat ik heb gedaan, DNS vernieuwen/CMD codes invoeren, modem/router restarten/rebooten, port-forwarden (TCP/UTP), gebruik van ethernet kabel of draadloos wifi werkt niet. Op de fotos kon u zien dat ik alleen het spel kon bereiken als ik verbonden was met mijn hotspot via mijn telefoon. De situatie die ik hier heb aangegeven was gefixt voor maximaal 1-2 dagen vanwege een update push naar de modem.

Helaas plotseling zitten we vanaf deze nieuwe probleem weer 2 maanden verder, dat al oploopt naar 3 tot 6 maanden. Met die nieuwe update van onze 1000/1000 abonnement gingen we opeens van een 1000 naar een 1000/1 upload speed, waar wij weer bijna 3 maanden aan vast zitten Hierbij heb ik een hele melding gemaakt op de community en meerdere malen gebeld, contact opgenomen en monteurs laten komen, maar er is niets veranderd. Ik heb hier zoveel tests laten zien waarbij we de vraag stelden en moesten wachten, en er altijd 3-5 dagen tussen zat, inclusief wachttijden in het weekend, en er werd nooit teruggebeld na meer dan 3-5 keer te hebben aangegeven dat we teruggebeld zouden worden om iets te regelen. Vervolgens komen er oplossingen die bij Odido zelf moeten worden uitgevoerd, waarbij wordt gevraagd om 3 werkdagen te wachten. We wachten, bellen na 3+ dagen terug en krijgen dan te horen dat er iets anders moet worden geregeld. We hebben dan voor niets gewacht, en dit is niet slechts één keer, maar meerdere keren gebeurd.

Hierdoor bel ik nu altijd na een bespreking na 3 werkdagen zelf naar Odido. Na alles zijn we meerdere stappen doorlopen. Een monteur is langsgekomen voor een check en alle kabels waren correct, behalve één kabeltje dat werd verwisseld maar weinig verschil maakte. Er is een ticket aangemaakt en de monteur is langs de centrale geweest om alle kabels te vernieuwen en te controleren, maar er was niets kapot. Na een lange tijd is het glasvezelbedrijf Van Rijn gebeld om de gehele wijkcentrale van het glasvezel te controleren, waarbij geen problemen werden gevonden, waardoor het een intern probleem leek te zijn. Het glasvezelbedrijf heeft Odido vervolgens geïnformeerd over wat er is gebeurd en dat ze meerdere taken moesten uitvoeren omdat onze meting slecht was. We hebben een zeer hoge demping, wat waarschijnlijk het probleem is waarom onze uploadsnelheid zo laag is. Odido heeft de volgende taken uitgevoerd: een nieuwe STU geplaatst, een nieuwe patchcover geïnstalleerd en een speciale monteur gestuurd om onze actieve poort leeg te maken en te verplaatsen. Het viel op dat dezelfde monteur als voorheen dit heeft afgehandeld, hoewel Odido had aangegeven dat we speciaal een week moesten wachten omdat ze een speciaal bedrijf moesten inhuren om het probleem op te lossen. Na al deze inspanningen kreeg ik pas op maandag 25 maart opeens een melding dat er iets was opgelost, namelijk het verplaatsen en leegmaken van de poorten. Helaas heeft dit niet geholpen. Echter, dit was al in 2-3 telefoongesprekken aangegeven, ook door de monteur zelf tijdens zijn laatste bezoek op 23 maart, waarbij hij aangaf dat de poorten geleegd en verplaatst moesten worden, en ook een aanvraag heeft gedaan om over te schakelen naar een GPON-netwerk, wat een sterker en stabieler netwerk zou zijn. Hiervoor hebben we wel nieuwe apparatuur nodig, zoals een converter die dit ondersteunt, en met deze apparatuur zei hij dat er dan ook kabels moesten worden verwisseld bij het centrale punt. Er werd ook gezegd dat er geen extra kosten aan verbonden zijn. Tot slot werd gezegd dat het tot deze woensdag 27 maart kon duren voordat hopelijk het wifi-probleem werd opgelost.

Als dat niet het geval is, moet er worden overgeschakeld naar een GPON-netwerk waarbij alles wordt gereset. Ik vind het absurd dat we langer dan 3 maanden met dit probleem zitten en betalen voor niets. Er is ook gezegd dat alles vergoed wordt vanaf de periode dat dit probleem is begonnen. En het is niet alleen dit probleem, ook de wifi-problemen zijn al een tijdje aan de gang, hetzelfde geldt voor het 5G-netwerk. Vaak is er op veel signalen geen wifi en laden pagina's niet. Als ICT'er die bezig is met taken en een ping van 130 ms krijgt op een 5G-netwerk via een hotspot naar mijn PC, lijkt mij dit niet goed.

Ik heb vandaag 27 maart met de klantenservice gebeld waarbij ze weer de oude ticket heeft geopend omdat, toevallig Odido de ticket had gesloten en constateerde dat het was gefixt (Maar niet dus....) Ze heeft aangegeven dat we met spoed mogelijk terug worden gebeld, en dat dit gelijk uitgevoerd/gefixt moest worden. Ze zei ook dat er een monteur moest langskomen, waarbij ik hopelijk verwacht dat dit de laatste bezoek wordt, en hierbij ook gelijk de apparatuur, met GPON netwerk bij het centrale en alle overige omstandigheden worden uitgevoerd.

Hier is nog de laatste melding met referentienummer: 69958088. Kenmerk: 2370/WGC08168 Ik zou niet weten wat de moderators hier kunnen uitvoeren, het liefst als het mogelijk is, zo snel mogelijk alles doorsturen waarbij het proces gelijk kan worden gehandeld.

Met vriendelijke groet,

Richie

 

Huidige snelheiden op WiFi 6e 802.11ax
Huidige snelheiden Ethernet kabel

 

Reageer