Beantwoord

Zyxel T-50 maxmimaal aantal wifi clients bereikt

  • 19 July 2023
  • 16 reacties
  • 336 Bekeken

Sinds 3 dagen merk ik dat mijn wifi regelmatig wegvalt, dit is overigens na ingebruik name van mijn OnePlus Nord 3. Ik dacht eerst dat het aan de telefoon lag, maar bij nader onderzoek vermoed ik dat ik het maximum aantal wifi-clients (32) bereik op sommige momenten van de dag. Even los van de discussie of dit teveel clients zijn, is dit te verhogen? In de ZYxel T-50 kan dit niet, daar kun je naar max. 32. Zijn er nog alternatieven of is dit anders op te lossen? Ik werk overigens al met bedrade AP's, maar die tellen volgens mij ook mee qua clients die er gebruik van maken.

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 19 July 2023, 07:59

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Raybus

Het Maximaal aantal clients van 32 is per band. Je kan dus 64 clients te gelijk verbonden hebben verdeeld over de 2.4Ghz en 5Ghz.

Ik zie wel dat de meeste van je clients het meeste zijn verbonden met de 2.4Ghz en daarbij vaak slechte coverage hebben van de wifi van het modem. Dat verklaard mogelijk waarom ze regelmatig de verbinding verliezen. 

Gezien je aangeeft ook eigen AP’s te hebben raad ik aan om of het wifi van het modem te gebruiken of de Wifi van de AP’s die je door het huis hebt staan. Maar niet beide tegelijk. Zet dan de wifi van het modem uit zodat je devices alleen verbinden met de AP’s. 

Je kan natuurlijk ook altijd Wifi Plus nemen zodat je het Wifi van het modem kan uitbreiden 😉

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/wifi-plus 

 

Hallo @Sven-Odido 

 

Hier eenzelfde probleem. Veel wifi clients, voornamelijk 2,4GHz IOT devices. Verder een zooi aan smartphones, laptops, tablets etc. Dus aan die max. 32 clients op de 2,4GHz band kom ik wel. Hierdoor dus ook vaak wegvallende verbinding.

 

Je adviseert @Raybus om wifi plus te nemen. Betekent dit dan dat je per acces point 32 clients op de 2,4GHz band kwijt kunt? 

Zo niet, heb je nog tips om mijn cliënt bereik uit te breiden, zodat ik niet belemmerd wordt door de 32 cliënt limit?

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @Sven-Odido 

Je adviseert @Raybus om wifi plus te nemen. Betekent dit dan dat je per acces point 32 clients op de 2,4GHz band kwijt kunt? 

Jaa je kan per Access Point 32 clients aansluiten per band, 

Hi @Raybus

Het Maximaal aantal clients van 32 is per band. Je kan dus 64 clients te gelijk verbonden hebben verdeeld over de 2.4Ghz en 5Ghz.

Ik zie wel dat de meeste van je clients het meeste zijn verbonden met de 2.4Ghz en daarbij vaak slechte coverage hebben van de wifi van het modem. Dat verklaard mogelijk waarom ze regelmatig de verbinding verliezen. 

Gezien je aangeeft ook eigen AP’s te hebben raad ik aan om of het wifi van het modem te gebruiken of de Wifi van de AP’s die je door het huis hebt staan. Maar niet beide tegelijk. Zet dan de wifi van het modem uit zodat je devices alleen verbinden met de AP’s. 

Je kan natuurlijk ook altijd Wifi Plus nemen zodat je het Wifi van het modem kan uitbreiden 😉

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/wifi-plus 

 

 

Top, ik heb destijds een extra accesspoint er bij gekozen, kreeg 'm toen een tijd niet aan de praat.. zal er weer eens tijd in steken.

 

Bedankt in ieder geval!

Toch weer even dit topic openen: ik heb sinds de laatste post toch mijn extra acces point weer geïnstalleerd. Helaas merk ik nog steeds dat de wifi verbinding vaak weg valt. Enige verschil wat er nu merken, is dat niet alle apparaten er last van hebben.. misschien de clients die met de extra accespoint niet, en de wifi router misschien wel, of andersom.. nog tips waar ik naar kan kijken? Of iemand die met mij mee wil/kan kijken?

Reputatie 7
Badge +9

Kan je mij misschien een omschrijving geven hoe je thuisnetwerk precies er uitziet @Kuipermans?

T-50 modem in meterkast, met via wifi een wifi-plus repeater/extender in de woonkamer 

Onlangs TV opgezegd, nu verder geen apparaten op bedraad netwerk.

Qua wifi clients: diverse laptops, tablets, smartphones en een hele zwik aan smart things clients (diverse wifi led spots, deurbel, o.a. TUYA stopcontacten, schakelaars etc).

Nou vermoed ik dat die laatste categorie mogelijk de boosdoener is, maar ik kan nog niet achterhalen welke en waarom. De meeste devices draaien al een tijdje mee, en eerder leek het netwerk stabiel te draaien. Zo nu en dan neem ik een module buiten gebruik, of voeg ik een nieuw device toe.

 

Hoop dat je me kunt helpen..

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je duidelijke omschrijvin @Kuipermans. Ik heb je wifi netwerk onder de loop genomen en zie dat de 2,4 GHz frequentie volledig overbelast wordt. Dit komt onderandere door je apparaten van Tuya. Deze maken vooral verbinding met het modem. Wat ik wil voorstellen is om een nieuwer modem op te sturen, de T-56. Je huidige wifipunt zal niet werken met dit modem dus die zal ik opzeggen. Als dit eenmaal verwerkt is in ons systeem dan kun je, mits het nodig is, zelf een nieuw wifipunt aanvragen. Je zult dan de WX5600 ontvangen. Deze hebben een beter bereik dan de T-50 en WAP.  Zal ik dit voor je in gang zetten?

@Tommie van Odido wauw dat zou heel fijn zijn, goede service! Fijn dat er zo goed wordt mee gedacht.

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Kuipermans, ik heb alles direct voor je in gang gezet. Je zult hier zo een bericht over ontvangen en zodra het modem verzonden is kun jij de zending volgen in Mijn Odido. Alvast fijne feestdagen en trek gerust aan de bel als ik je nog ergens mee kan helpen!🎅 

Reputatie 1

Bedankt voor je duidelijke omschrijvin @Kuipermans. Ik heb je wifi netwerk onder de loop genomen en zie dat de 2,4 GHz frequentie volledig overbelast wordt. Dit komt onderandere door je apparaten van Tuya. Deze maken vooral verbinding met het modem. Wat ik wil voorstellen is om een nieuwer modem op te sturen, de T-56. Je huidige wifipunt zal niet werken met dit modem dus die zal ik opzeggen. Als dit eenmaal verwerkt is in ons systeem dan kun je, mits het nodig is, zelf een nieuw wifipunt aanvragen. Je zult dan de WX5600 ontvangen. Deze hebben een beter bereik dan de T-50 en WAP.  Zal ik dit voor je in gang zetten?

Hi! I have the new modem for the 8000 (and 2000) speeds and the model you send us has the 32 limit again. I will soon reach that limit and most smart home devices will only work with the 2.4 network and they connect to whichever extender has better signal at any given time. (I have the main one and the extender).

Since I can't wire the extender to the main router to use different network names, and since I can't use the guest network to connect them (that would cause many issues) what's the advice you usually give, as it seems Odido prefers that we use your equipments for our internal network infrastructure? I wonder why they lowered the limit from 64 to 32 on the newest model. 😢

I am still ok but I want to prepare as I have a few more devices I'll be connecting soon. 😬

Thanks!

Reputatie 6
Badge +2

@fdamaral it is possible to connect up to 64 devices. However, we strongly advise against this. If you do want to connect more devices, you could connect a switch to do so. Don’t worry about support, because we will always help you further! The only thing is that we would ask to disconnect the devices that aren’t ours, so we can take a look at your connection. 

Reputatie 1

Thanks! It does not allow me to set more than 32 per band. The old router used for your 1000 speed allowed 64 but the Zyxel EX7501-B0 you deploy for higher speeds only allow 32 or less. 

Smart home devices usually only operate on 2.4, so I will run out of slots quickly. I am still within the limit but I think that once I install a couple of new light bulbs and cameras I might go over it.

Reputatie 6
Badge +2

@fdamaral Would it be an option for you to split the wifi network? We always give you two wifi networks: 2.4Ghz and 5GHz. Right now, the devices will automatically connect with a network of their choice. However, if you split this, you can connect the Smart Home devices like this (through wifi). 

This does not solve the number of devices that you can connect, but maybe in combination with a switch (for the devices that can also operate without 2.4GHz) this will offer you some more room? 

Please let me know if you want to try this and I will immediately change the settings for you! 

 

 

Reputatie 1

Hi! Very likely not. Right now I am still ok with the 32 limit but once I get more items I will very likely have more on the 2.4 network.

I can't separate the two of them because the easy mesh would not work (plus sometimes the 5 GHz signal isn't too strong and our devices fall back to 2.4). 😬

I am still entirely without internet and without a functional alternative but only 4G data on my phone, but I am curious about the network switch you mention. Does it mean you'd send a secondary device that allows more end points for free?

Reputatie 6
Badge +2

@fdamaral I just replied in your other topic as well! 

As for the switch, this is something you can buy if you are interested in connecting more devices. We don’t offer any switches. 

Reageer