Beantwoord

Zyxel T-56 trage wifi

  • 29 November 2023
  • 2 reacties
  • 151 Bekeken

Dag, 

Ik ben sinds kort internetklant bij Odido en, na wat eerdere opstartproblemen, merk ik nu dat de wifi sinds gisteren megatraag is. Ik heb een 400mbit up/down abonnement, en dit haal ik nu:

 

  • HP laptop: 70 down / 95 up
  • Macbook: 25 down / 60 up
  • iPhone: 89 down / 124 up

Hoe kan dit ineens? Ik heb de modem al opnieuw opgestart, dhcp-lease vernieuwd e.d. Ik gebruik alleen 2.4 ghz omdat de macbook anders niet ‘wil’. Met de oude KPN-modem werkte dit gewoon prima overigens, maar ik heb er verder geen verstand van. 

Ik heb een poosje geleden ook al een harde reset van de modem gedaan vanwege de problemen met de macbook, daarna deed ‘ie het prima: ik heb nu precies 7 dagen internet zonder problemen gehad. 

Ik hoop dat iemand me een stukje verder kan helpen!  

icon

Beste antwoord door Waqqas 29 November 2023, 12:20

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bart Schuurman 

Op de 2,4 GHz band zal je denk ik niet veel hoger halen, op de MacBook is de download wel aan de lage kant. Je kan 2,4 en 5 GHz ook splitsen zodat de apparaten die 5 GHz wel ondersteunen met die band kunnen verbinden.

Hiervoor log je eerst in op de router via 192.168.1.1, ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, Easymesh, schakel dit uit en klik op toepassen.

Onder algemeen kan je bovenaan het vinkje dan weghalen bij instellingen hetzelfde houden voor 2,4 en 5 GHz daarna kun je daaronder 2,4 en 5 GHz een andere SSID en wachtwoord geven.

Hallo @Bart Schuurman 

Op de 2,4 GHz band zal je denk ik niet veel hoger halen, op de MacBook is de download wel aan de lage kant. Je kan 2,4 en 5 GHz ook splitsen zodat de apparaten die 5 GHz wel ondersteunen met die band kunnen verbinden.

Hiervoor log je eerst in op de router via 192.168.1.1, ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, Easymesh, schakel dit uit en klik op toepassen.

Onder algemeen kan je bovenaan het vinkje dan weghalen bij instellingen hetzelfde houden voor 2,4 en 5 GHz daarna kun je daaronder 2,4 en 5 GHz een andere SSID en wachtwoord geven.

Hi, dankjewel! Ik heb dat nu gewijzigd en ik heb ineens goed snel internet. Zelfs 5 GHz werkt nu weer op de Macbook, ik haal nu 350 via de wifi. Merci! 

Reageer