Beantwoord

Zyxel T50 + wifiplus mesh

  • 20 November 2023
  • 9 reacties
  • 245 Bekeken

Ik lees in installatietopic dat wanneer je T50 + wifi punt installeert via kabel, dit geen mesh netwerk creërt meer een AP. Klopt dat? In gesprek met klantservice geft dit alsnog een juist sterker mesh-netwerk. Enig opheldering is gewenst. Bvd. 

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 20 November 2023, 17:02

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Drenthje

Je kan de WAP aansluiten met een kabel. Ook dan wordt er een Mesh netwerk gemaakt. Zolang EasyMesh aanstaat komt alles goed :) 

Hoi @Sven-Odido 

Dankjewel Sven, ik zal zorgen dat ie aan staat. Nog 2 vragen:

1) Is het ook mogelijk om een unmanaged gigabit switch (of een netwerk coupler) tussen de modem en wifi plus te zetten zonder problemen? 

Na 5 meter stopt de kabel, dan gaat hij via persoonlijke router verder naar boven, deze router wil ik eruit halen middels een unmanaged switch of coupler. 

2) Welke opties heb ik voor upgrade naar een wifi 6 modem? 

 

Ik hoor graag van je. 

Groeten! 

 

Reputatie 7
Badge +4

1) Is het ook mogelijk om een unmanaged gigabit switch (of een netwerk coupler) tussen de modem en wifi plus te zetten zonder problemen? 

Ja hoor dat is geen probleem :) 

2) Welke opties heb ik voor upgrade naar een wifi 6 modem? 

Ik heb je modem gewisseld voor een modem en Wifi6 en bij behorende extender. In het pakket zal ook een mediaconverter zitten, gezien de monteur deze de vorige keer al heeft geinstalleerd kan je deze in de doos laten ztten. 

Dank @Sven-Odido vandaaag 2 keer goed geholpen!

@Sven-Odido dank het is vandaag binnen gekomen. Het bruikbare bereik naast snelheid is ook flink verbeterd. Via W6 vang ik de gehele snelheid (400, er is geen verlies meer met wifi snelheid. 

Kan ik de T50 terugsturen incl de nieuwe glasvezel omzetter?  Of handig de nieuwe te installeren ipv de oude mediaconverter? 

In de doos zag ik na het installeren dat er een gideon monteur zou komen met daarboven een andere geadresseerde. Buitenkant doos wel juiste gegevens. Ik ga er vanuit dat er hier geen Gideon monteur komt, klopt dat?

Heb je evt de gegevens nodig van de andere geadresseerde via PM? 

Volgens telefonische klantenservice is er niets bekend dat ik de fritz wlanrepeater 1750e in bruikleen heb, dit heb ik in 2019 via Tmobile gekregen. Kan je dit nog bevestigen dat deze dan niet terug hoeft? 

Bvd,

Groet Joost

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Drenthje, als je een T-50 had dan is het in principe plug and play. De oude Media Converter mag je vervangen maar dat hoeft niet. Een monteur is daarom ook niet nodig. De FR!TZ repeater hoeven we ook niet meer terug, dit is al een oud beestje en mag je inleveren bij een inleverpunt voor gebruikte apparaten!

Hoi @Tommie van Odido wat betreft de T50 en oude converter? 

Ik heb daarnaast de vraag of jullie het onderstaande kunnen nakijken? Vol bereik maar het schiet niet op. 24-11 om 21.55u uitgevoerd. Gisteren 400 mbps op zelfde locatie, waarschijnlijk was dat 5G maar weet niet waarom hij nu dan (denk ik) 2.4 pakt. Al hoort dit ook niet bij 2.4 met vol bereik. 

 

Vriendelijke groet,

 

 

Hoi @Tommie van Odido wat betreft de T50 en oude converter? 

Ik heb daarnaast de vraag of jullie het onderstaande kunnen nakijken? Vol bereik maar het schiet niet op. 24-11 om 21.55u uitgevoerd. Gisteren 400 mbps op zelfde locatie, waarschijnlijk was dat 5G maar weet niet waarom hij nu dan (denk ik) 2.4 pakt. Al hoort dit ook niet bij 2.4 met vol bereik. 

  • Kunnen telefoons een voorkeursinstelling voor 5Ghz krijgen? Kan je met 5ghz nog verbinding maken met 2.4ghz wifi apparaten of dien je zelf ook op 2.4 te zitten met telefoon dan? 

Vriendelijke groet,

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Drenthje, de T-50 willen we wel weer graag terug.

Zou je wat verschillende testen kunnen doen op verschillende apparaten? Dichtbij en veraf van het modem. Alles lijkt namelijk wel goed te staan.

Reageer