Beantwoord

Zyxel T56 met HP Envy 4500

  • 25 April 2024
  • 2 reacties
  • 30 Bekeken

SInds een paar weken ben ik overgestapt naar Odido glasvezel. Hiervoor heb ik een Zyxel T56 modem ontvangen. 

Alle apparatuur (TVś, mobieltjes, notebook) werken. Echter mijn draadloze printer, HP Envy 4500-e All-in-One krijg ik maar niet aangesloten cq werkend.

 

Al meerdere malen contact gehad met Odido medewerkers die zeer welwillend waren, maar het probleem bestaat nog steeds. INmiddels wel de 2.4 en 5 Ghz gesplitst. 

De printer is al enige jaren oud en probeer ik te koppelen aan het 2.4 netwerk.

Het netwerk wordt wel gevonden door de printer. Maar na het ingeven van het wachtwoord kan hij geen verbinding maken en krijg ik een foutmelding.

 

Als oplossing (door de pinter) wordt het volgende voorgesteld;

ALs het filteren van MAC-adressen is ingeschakeld en u deze optie ingeschakeld wilt houden, moet u het MAC-adres van de printer (beschikbaar in dit testrapport) toevoegen aan de lijst met toegestane apparaten voor uw draadloze router.

 

HOE EN WAAR DOE IK DIT??????

 

Hulp wordt zeer gewaardeerd, want zonder printer …… dat valt niet mee.

 

Alvast bedankt voor de gouden tip!

 

Ina

icon

Beste antwoord door Waqqas 25 April 2024, 17:34

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ina Ruitenburg 

Ik denk niet dat MAC adres filtering de oplossing is maar wat je kunt proberen is ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies bij band 2,4 GHz, kies bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

Kan de printer nu wel verbinding maken?

Beste Waqqas,

 

Jij hebt de "gouden tip" gegeven.🏅 De printer doet weer wat hij hoort te doen; printen. 😊

En wat zo fijn was is dat je alle stappen duidelijk hebt omschreven. Hierdoor was het een 🥚-tje om te volgen.

Dank voor je hulp.

 

Hartelijke groet,

Ina

Reageer