Beantwoord

Zyxel WAP6807

  • 13 February 2023
  • 6 reacties
  • 1227 Bekeken

Hallo,

 

Vraagje, hoe kan het als de versterker boven op het modem staat dat het lampje van bereikbaarheid oranje is? Volgens mij kunnen ze niet dichter bij elkaar staan 🤣.

 

Heb ook al beide gereset. Mocht niet baten. Alle lampjes op het modem zijn groen, komt door de foto dat het ene lampje uit staat. Camera is niet snel genoeg.

 

Groetjes Manouk 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 14 February 2023, 10:50

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @miiyo 

Dit staat in de handleiding :

Als het Link-lampje oranje of groen brandt en het wifi-lampje groen knippert dan zijn het wifipunt en het modem met elkaar verbonden!

https://community.t-mobile.nl/wifi-535/installatie-en-gebruik-van-wifi-plus-voor-het-zyxel-modem-324622

Maar er is wel internet via het WiFi punt?

Hoi @Waqqas 

Klopt inderdaad, had ik ook zien staan. Maar oranje betekent dat hij eigenlijk te ver weg staat. Dus dat de verbinding niet zo goed is. Hij blijft namelijk Oranje.

 

Hij heeft wel internet ja.

Reputatie 7
Badge +15

@miiyo 

In bovenstaande topic op pagina 3 las ik van een moderator dat de versterker ook een oranje LINK lampje kan hebben als hij te dicht bij de modem staat, helpt het om hem iets verder te zetten?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @miiyo goed dat je dit aankaart! Zoals @Waqqas hier ook al benoemt, als het middelste lampje (Link) oranje brandt, staat de WAP te dicht bij.Plaats het wifipunt op een halfhoge, open plek. Niet in een kast, achter een wand of op de grond. Plaats het ook niet achter huishoudapparatuur, elektronische apparaten of metalen objecten. De modem geeft het beste signaal aan de voor- en achterkant (waar de lampjes en aansluitingen zitten), richt de modem dus daar waar je het beste signaal wilt hebben.. Als het Link lampje groen brandt, heb je de perfecte verbinding. Ook een optie is om de WAP bekabeld aan te sluiten. Dit is een stabielere verbinding tussen de WAP en het modem. Als je hierover nog meer vragen hebt, dan hoor ik ze graag!

@Tommie dat wist ik inderdaad. Maar zelfs als ik hem 2, 4 of 6 meter verderop zet blijft hij oranje.

Reputatie 7
Badge +15

@miiyo 

Kan je de versterker eens resetten door het resetknop je achterop voor ongeveer 5 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

Reageer